Caut suflet pereche de Rachel Winters, Editura Litera, Colecția Blue Moon – recenzie

(Would Like to Meet – 2019)

Rachel Winters

Colecția Blue Moon

Data apariției: august 2020

Nr. pagini: 400

Traducător: Mariana Piroteală

După ce a muncit ca asistentă timp de șapte ani, Evie Summers, în vârstă de 29 de ani, e pe punctul de a primi, în sfârșit, o binemeritată promovare. În loc de asta, însă, vin vremuri grele pentru agenția de impresariat scenariști pe care ea a dus-o, practic, în spate, iar Evie se vede pusă în situația de a-și pierde slujba. Singura cale de a și-o păstra e să-l convingă pe Ezra Chester, cel mai important – dar și cel mai arogant – client al agenției, să termine de scris scenariul unei comedii romantice în stil hollywoodian.

Toate acestea se întâmplă pentru că Ezra suferă de blocajul scriitorului. El promite să se reapuce de scris numai dacă Evie, o celibatară convinsă, îi va demonstra că se poate îndrăgosti în viața reală așa cum o fac personajele din comediile romantice. Însă tot încercând să recreeze scenele întâlnirilor romantice din comedii, Evie nu numai că va trece printr-un șir de situații umilitoare, ci se va și confrunta cu amintirea eșecului sentimental care i-a năruit încrederea în dragoste.

În acest roman plin de umor și emoționant, autoarea Rachel Winters își face debutul literar demonstrând că uneori viața bate filmul și că întâlnirile romantice care pot să schimbe cursul unor vieți se întâmplă tocmai atunci când protagoniștii lor se așteaptă mai puțin.

Caut suflet pereche e un roman de debut amuzant, a cărui notă de veselie crește uneori până la nivelul râsului în hohote și care vrea să ne convingă de valoarea reală a comediilor romantice, reamintindu-ne faptul că întâlnirile memorabile survin atunci când te aștepți mai puțin.“  – San Francisco Chronicle

„M-a făcut să întorc pagină după pagină mult după obișnuita mea oră de culcare.“ – NPR

Caut suflet pereche de Rachel Winters este o comedie romantică încântătoare, plină de culoare, vibrantă, o lectură caldă și relaxantă care binedispune, cu o protagonistă care găsește în ea puterea de a trece peste hopurile pe care viața i le pune în cale și de a se redescoperi. Povestea este scrisă ca un scenariu, la începutul fiecărui capitol existând descrierea locului în care se desfășoară acțiunea, povestea fiind spusă din perspectiva protagonistei, Evie Summers, o tânăra de aproape treizeci de ani, cu un farmec aparte, deși banală la prima vedere, lipsită de increderea în propriile forțe, timidă în ceea ce privește relațiile cu bărbații și care nu este deloc conștientă de potențialul ei.

Are un grup de prieteni care i-au fost alături și la bine și la greu, care o încurajează și o împing de la spate să iasă la întâlniri, să-și găsească sufletul pereche, deși ea nu prea își dorește acest lucru, concentrându-se pe cariera profesională. Este asistentă la o agenție de recrutare de talente, ocupându-se de tinerii scenariști, și speră că într-o zi, când curajul va face parte din vocabularul ei, să devină agent de recrutare deși cochetează cu scrisul încă de mică, tatăl ei încurajând-o în acest sens. Din păcate, părintele ei a murit iar încercarea de a trimite un scenariu scris uneia dintre agențiile de promovare s-a dovedit a fi un eșec total. „Pur și simplu nu ai chemare”, această este propoziția care o obsedează de atunci și tot de atunci plăcerea de a scrie a dispărut.

Monty, șeful ei, este un om de nimic, leneș, prefăcut, mincinos și viclean care o exploatează la maxim, Evie ocupându-se atât de sarcinile ei de serviciu cât și de curățarea mizeriei produsă de nesimțirea lui în ceea ce privește relațiile personale. Da, Evie este omul bun la toate, supusă, blândă și ascultătoare fără de care Monty și agenția nu ar putea supraviețui.

Să nu credeți că în viață personală Evie nu a avut de suferit! Încă mai suspină după fostul iubit, un alt „alunecos” care a dezamăgit-o crunt și căruia i-a permis să facă din ea o persoană lipsită de încrederea în propria valoare. Tânăra femeie este un adevărat dezastru când vine vorba de întâlniri cu bărbații dar trebuie să aibă un însoțitor la nunta uneia dintre bunele ei prietene, așa că este în căutarea jumătății care să-i fie companie la eveniment. Drept urmare, fie prietenii îi aranjează întâlniri, fie face ea însăși aranjamente pentru „ciocniri întâmplătoare” cu bărbați, cert este că rezultatele sunt mai mult decât dezastruoase, reușind să se facă de râs, stârnind uneori chiar milă.

Ezra Chester este un tânăr scenarist care are contract cu agenția pentru care lucrează Evie, câștigător al premiului Oscar și pe care șeful ei, Monty, îl reprezintă legal. A semnat un contract cu producătorii unei importante companii cinematografice pentru predarea unui scenariu al unei povești romantice dar Ezra se pare că trece prin așa numitul „blocaj al scriitorului” pentru că a depășit de mult termenul de predare, iar el nici nu s-a apucat de scris! Este un bărbat „enervant de frumos” dar un superficial, nesuferit și arogant, cu mari carențe în ceea ce privește respectul pentru ceilalți. Răsfățat de presă, televiziuni și fani, s-a culcat pe laurii succesului, iar acum agenția unde lucrează Evie este în pericol de a da faliment datorită nersepectării de către marele scriitor a termenului de predare al scenariului. Iar sarcina de a-l convinge să se apuce de scris îi revine, bineînțeles, lui Evie, cea bună să repare situații disperate și și să salveze „dosul” impertinentului ei șef. Nu reușește să-l convingă pe Ezra decât după ce-i zgândăre orgoliul umflat făcând un pariu prin care ea, Evie, îi va demonstra că oamenii se pot întâlni și îndrăgosti exact că în filme sau comedii romantice, trebuind să trimită acestuia câte o descriere a fiecărei întâlniri amoroase pe care Evie o va avea.

Întâmplări amuzante, încurcături, întâlniri haioase, dialoguri spumoase, emoții, sentimente și trăiri, de toate acestea are parte Evie în încercarea de a salva renumele agenției și implicit de a fi promovată, primind de la viață numeroase lecții care o vor face mai puternică și o vor maturiza: să aibă încredere în forțele proprii, să nu se lase doborâtă de eșec, să lupte cu toate puterile pentru ceea ce-și dorește, să încerce să transforme imposibilul în posibil. Și, la fel de important, să nu uite că dragostea este un sentiment minunat dar surprinzător care poate apare atunci când te aștepți mai puțin.

Recomand cu mult drag acesta lectură amuzantă, proaspătă și savuroasă despre prietenie, iubire și întâlniri memorabile!

Fragment:

„Evie Summers – în vârstă de aproape treizeci de ani, pistruiată, păr cârlionțat, roșcat, lung până la umeri, rochie de zi galben aprins în stilul anilor ’50 și bocanci negri de piele – stă în fața tejghelei bătând din picior, evident debordand de energie nervoasă. (…)
Chiar și la ora asta matinală, în zi de duminică, cafeneaua din sud-estul Londrei era plină. Aveam în față o cursă cu obstacole. Adolescenți în haine impecabile, ca în reclamele de la metrou. (…) Utilizatori de laptopuri, prefăcându-se că nu-și terminaseră cafeaua, din care mai luau o sorbitură. Mămici-papușici, cu copii perfecți, ca din reviste. Și el – tipul Ramones. De la masa la care stătusem mai devreme cu laptopul meu, îl alesesem pe el ca reper astfel încât să-i văd pe toți cei ce intrau în cafenea. Se așezase lângă bradul uriaș de Crăciun. Undeva între douăzeci și cinci și treizeci de ani, drăguț, cu barbă, cu un tricou Ramones pe sub o cămașă cadrilată și cu un aer mai degrabă de student decât de adult (adică exact genul meu). Venise singur, nu purta verighetă, nu-l însoțea niciun copil. Practic, îndeplinise cerințele minime pentru un potențial post de amorez. Norocul lui.”

Cărțile din colecția Blue Moon pot fi comandate pe litera.ro, libris.ro, elefant.ro, librarie.net, carturesti.ro, cartepedia.ro, librex.ro, librariadelfin.ro

Recenzii și prezentări cărți din colecția Blue Moon