Cealaltă femeie de Daniel Silva, seria Gabriel Allon, Editura Litera, Colecția Buzz Books – recenzie

Daniel Silva

Colecția Buzz Books

Data aparitie: 2020
Nr. pagini: 480
Cartea face parte din seria Gabriel Allon/ Gabriel Allon Series
Într-un sat izolat din munții Andaluziei, o franțuzoaică misterioasă începe să lucreze la o carte de memorii periculoasă. Este povestea unui bărbat pe care l-a iubit cândva în Beirut și a unui copil care i-a fost luat în numele trădării. Femeia este păstrătoarea celui mai bine păzit secret al Kremlinului. Cu mult timp în urmă, KGB a infiltrat o cârtiță în inima Occidentului – o cârtiță aflată într-unul dintre cele mai importante posturi din structurile de putere.
Un singur om poate da în vileag conspirația: Gabriel Allon, legendarul restaurator de artă și asasin, ajuns acum șef al serviciului secret de informații israelian. Gabriel a mai luptat împotriva forțelor întunecate ale noii Rușii, cu costuri personale mari. Acum, el și rușii se vor implică într-o confruntare finală de mari proporții, având ca miză soarta ordinii mondiale postbelice.
„Fascinant… Scrisul lui Silva este plin de elegantă. El oferă cititorilor suficiente elemente de geopolitică din lumea reală pentru a înțelege narațiunea, iar descrierile sale despre diferitele metode de lucru ale serviciilor secrete de informații sunt extrem de captivante.“ – Kirkus Reviews
„Silva construiește suspansul precum dirijorul unei simfonii… O adevărată capodoperă.“ – Booklist
„Fascinant, plin de suspans și extrem de captivant… Silva dovedește că poate insufla o viață nouă unui gen literar foarte familiar.“ – Publishers Weekly
Daniel Silva este un autor premiat, ale cărui romane, devenite bestselleruri, s-au aflat în mod constant pe locul 1 în topul revistei New York Times. A publicat: The Unlikely Spy, The Mark of the Assassin, The Marching Season, The Kill Artist, Asasinul englez (The English Assassin), The Confessor, A Death in Vienna, Prince of Fire, The Messenger, The Secret Servant, Moscow Rules, The Defector, The Rembrandt Affair, Portrait of a Spy, The Fallen Angel, The English Girl, The Heist, The English Spy, Văduva neagră (The Black Widow), House of Spies, Cealaltă femeie (The Other Woman) și Fata cea nouă (The New Girl).
Cea mai cunoscută serie de thrillere a sa este cea care îl are ca protagonist pe spionul și restauratorul de artă Gabriel Allon. Apreciate de critici, cărțile lui Silva sunt bestselleruri internaționale, traduse în peste 30 de limbi. Trăiește în Florida împreună cu soția sa, jurnalistul de televiziune Jamie Gangel, și cu gemenii lor, Lily și Nicholas.
Romanul ,,Cealaltă femeie” este cartea cu numărul 18 din seria ,,Gabriel Allon” scrisă de Daniel Silva, un roman captivant, fascinant și plin de suspans, un thriller despre lumea serviciilor secrete, a spionajului și al politicii la cel mai înalt nivel! Cartea este structurată în patru părți:
   Partea întâi – TRENUL DE NOAPTE SPRE VIENA
   Partea a doua – GIN ROZ LA NORMANDIE
   Partea a treia – PE MALUL FLUVIULUI
   Partea a patra – FEMEIA DIN ANDALUZIA
Prologul cărții, unul foarte scurt, ne poartă pe străzile Moscovei în anul 1974, unde doi bărbați escortează un copil spre un bloc cu apartamente, unde întâlnesc un bărbat ce pare familiar copilului, și a căror întâlnire pare a fi un eveniment fericit.
Capitolul de început nu are nici o legătură cu prologul și ne aduce în zilele noastre unde îl descoperim pe Heathcliff, un agent rus din SVR (Serviciul de Informații Externe), cunoscător al mai multor limbi străine care acționa ca și  curier bântuind prin lume în slujba patriei.
În urma unei aventuri amoroase, este atras într-o capcană și șantajat de un anume ,,Marcus” care susține că lucrează pentru un serviciu de informații din vest, și amenințat că dacă nu îi va furniza informații din culisele rusești, Centrala de la Moscova va afla că este spion și, pentru că nu are de ales, acceptă să facă acest lucru, în special când vede că e foarte bine plătit pentru informațiile pe care le transmite.
Însă, când vrea să se retragă, este ucis la Viena chiar în fața casei în care era așteptat de Gabriel Allon, șef al Serviciului Secret de Informații Israelian, care, fără a avea vreo vină, este acuzat ca fiind autorul asasinatului, toată presa din lume aruncând o imagine negativă asupra sa și a serviciului pe care îl conduce.
Gabriel Allon, conștient fiind că doar o mână selectă de agenți israelieni, americani și britanici știau de plan, investighează cine ar putea fi trădător și, după ce îi exclude pe americani și israelieni din calitatea de suspecți, Gabriel își îndreaptă atenția către M16, Serviciul Secret Britanic, în special către Alistair  Hughes, șeful biroului de la Viena care în timpul operațiunii avusese un comportament ciudat.
Atunci când o sursă de încredere îl avertizează pe Gabriel despre călătoriile lui Alistair în Elveția, acesta îl urmărește și îl privește de la distanță când se întâlnește cu un agent rus într-un bar elvețian și, până să îl confrunte, Alistair este ucis! Chiar dacă presa clasase cazul ca fiind un accident, Gabriel sapă mai adânc în istoria agentului și descoperă ceva neașteptat: călătoriile ascunse ale lui Alistair au fost pentru tratament de sănătate mintală la o clinică privată elvețiană.
Între timp, într-un sat izolat din Andaluzia, o femeie misterioasă începe să lucreze la o carte de memorii periculoasă, care se dovedește a fi de-a dreptul explozibilă odată ce detaliile și identitatea femeii sunt dezvăluite. Este povestea unui bărbat pe care l-a iubit cândva în Beirut și a unui copil care i-au fost luat în numele trădării!
Cine este femeia misterioasă? Cine este copilul din prolog? Cine este ,,Cealaltă femeie”? Cine este trădătorul din serviciile secrete? Vă las să descoperiți singuri răspunsul la toate aceste întrebări, citind această carte minunată carte, urmărind un adevărat puzzle pe care doar Gabriel Allon îl poate rezolva! Veți fi purtați prin multe țări, prin mari  orașe ale lumii, de la Budapesta la Viena, de la Berna la Londra, din Andaluzia la Washington, din Canada la Moscova, prin lumea serviciilor secrete, a spionajului și a  relațiilor politice palpitante dintre marile puteri!
Citate:
,,Era de înălțime sub medie – 1,76 m, poate, dar nu mai mult – și avea trupul uscățiv al unui biciclist. Fața îi era alungită și îngustă la bărbie, cu pomeți lați și nas subțire care arăta ca și cum ar fi cioplit din lemn. Ochii îi erau de un verde nefiresc; părul, negru și încărunțit la tâmple. Era o față cu multe origini naționale posibile. Și Gabriel avea harul lingvistic cu care să profite din plin de asta. Vorbea fluent cinci limbi, printre care italiana, pe care o învățase înainte să meargă la Veneția, pe la jumătatea anilor ’70, ca să studieze meșteșugul conservării operelor de artă. După aceea trăise sub numele Mario Delvecchio, un restaurator talentat, deși taciturn, în vreme ce era și agent de informații și asasin în slujba Biroului. Unele dintre cele mai bune treburi le făcuse la Viena. De asemenea, unele dintre cele mai rele.”
,,În aceeași după- amiază, în orașul alb din munții Andaluziei, bătrâna căreia i se spunea în batjocură la loca sau la roja ședea la biroul său din alcovul de sub scară, scriind despre momentul în care îl văzuse prima oară pe bărbatul care avea să-i schimbe cursul vieții. Prima ciornă, pe care a aruncat -o în cămin, scârbită, fusese un pasaj romanțios plin de viori și inimi care bat și piepturi care se umflă. Acum a adoptat proza laconică a unui jurnalist, cu accentul pe oră, dată și loc – unu și jumătate într-o după amiază friguroasă de iarnă de la începutul anului 1962, barul din hotelul St. Georges , de pe malul mării, în Beirut. El bea vodcă și suc V8 și își citea corespondența, un bărbat chipeș, dar oarecum trecut, care împlinise de curând cincizeci de ani, ochi albaștri pe o față cu riduri adânci și cu o bâlbâială cumplită, care ei i se păruse irezistibilă. Ea avea pe atunci douăzeci și patru de ani, era comunistă convinsă și foarte frumoasă. Și-a spus numele, și-a spus și el numele, pe care ea îl cunoaștea deja. El era, poate, cel mai faimos, sau mai infam, corespondent din Beirut.”
,,Camera în care Gabriel a condus-o pe Charlotte Bettencourt era întunecoasă și lambrisată și avea multe tablouri de proveniență îndoielnică, înnegrite de timp și neglijență. Ediții legate în piele ale unor cărți importante stăteau pe rafturile groase de lemn, iar pe scrinul din secolul al XVII – lea era un orologiu din bronz aurit care arăta ora greșită. Un obiect părea oarecum nepotrivit, o cutie victoriană de valori, din lemn, cu lacul crăpat, așezată pe masa joasă din mijloc. Charlotte Bettencourt încă n-o observase; se uita în jur cu evidentă dezaprobare. Sau, poate, și-a zis Gabriel, era familiaritate. Numele ei sugera o familie nobilă. La fel și ținuta ei. Chiar și la vârsta înaintată, era foarte dreaptă, ca o dansatoare. În minte, i-a retușat fața ridată și pătată de soare ca să arate de vreo douăzeci și patru de ani, când se dusese la Beirut să se apuce de meseria de jurnalist. Acolo, din motive pe care Gabriel nu le putea înțelege, s-a dăruit cuiva de teapa lui Kim Philby. Iubirea era o explicație posibilă pentru atracție. Cealaltă era politica. Sau poate că a fost  o combinație a celor două, ceea ce ar face-o, într-adevăr, un adversar formidabil.”
Recomand această carte tuturor iubitorilor de thrillere și ai cărților de spionaj, însă nu numai! Cartea este foarte bine scrisă, Daniel Silva este un maestru recunoscut al acestui gen! Personajele sunt bine conturate, titlul bine ales iar coperta foarte frumoasă!

Cărțile din colecția Buzz Books pot fi comandate pe litera.ro, libris.ro, elefant.ro, librarie.net, carturesti.ro, cartepedia.ro, librex.ro, librariadelfin.ro

Recenzii și prezentări cărți din Colecția Buzz Books