Doar un alt miracol de Dama de Treflă, Editura Bookzone – recenzie

Doar un alt miracol

Dama de Treflă

Editura Bookzone

Nr. pagini: 248

Despre Dama de Treflă

O scriitoare sub anonimat, dar care știe că ceea ce scrie îi vindecă pe alții, Dama de Treflă își dedică pasiunea de a scrie sentimentului sublim de a ajunge la sufletele oamenilor. Cele 7 volume semnate de Dama de Treflă până acum aduc în viața cititorilor săi un întreg mozaic de sentimente, emoții, trăiri, lacrimi, zâmbete, curaj, evadare, extaz, liniște, putere, regăsire și încredere.

Cărți ce sunt potrivite pentru orice vârstă, cărți care pe unii îi surprind prin poveștile lor, iar pe alții prin sensibilitatea scriiturii. Cărți ce sunt și vor fi întotdeauna pansament pentru suflet, pentru că Dama de Treflă pune sufletele în metafore și deschide ușile închise ce limitează iubirea și simțurile. Iar volumul opt vine ca un miracol care ne demonstrează încă o dată că dorințele se împlinesc atunci găsești înăuntrul tău curajul de a nu renunța la ele.

Dama de Treflă ne oferă o poveste fantastică, emoționantă și în același timp complicată. Vei înțelege că uneori ai atât de multă nevoie să te rătăcești, ca să te poți regăsi!

Uneori ai nevoie de „Doar un alt miracol” pentru a înțelege că viața este formată din frânturi ce capătă cu totul alt sens când sunt îmbinate ca piesele unui puzzle. O dorință plantată în inimi și o ambiție de nestăvilit sunt suficiente pentru a-i spune Universului că ești pregătit să-ți construiești singur destinul.

Delilah își dorește fericire pentru mama sa. Max își dorește o familie. Dar cum ajung doi copii străini unul de celălalt să își îndeplinească dorințele după o seară petrecută împreună la secția de poliție?

„Ce meșter scrântit al universului face timpul să treacă atât de ușor și copiii să crească atât de repede?”

Delilah inițiază un protest, pentru că nu își poate petrece Ajunul Crăciunului alături de mama sa, care este chemată la muncă. Max este obișnuit să își petreacă momentele prețioase ale vieții departe de tatăl său, dar resemnarea nu este în firea sa. Câteva dorințe, o provocare, o pânză pentru pictură, un slogan, o cauză, internet banking, două scrisori, un buletin de știri, niște sfaturi de viață, o coadă de mătură, cabluri roase, un serial celebru, un nivel greu la Candy Crush, o baterie moartă, câteva telefoane, încuietori smart și multe, foarte multe alte lucruri mai târziu și doar un miracol mai poate salva Crăciunul.

Ar fi putut fi o seară liniștită dacă o adunătură ciudată de oameni, adusă laolaltă de întâmplări care ar putea fi considerate coincidențe de unii și miracole de alții, nu s-ar certa de o parte și de alta a gratiilor din arest. Dar, pentru a înțelege haosul acesta, e nevoie să mergem printre filele cărții „Doar un alt miracol”, acolo unde încep de fapt poveștile.

Doar un alt miracol – o minunăție de poveste dulce și caldă! Era exact lectura de care aveam nevoie pentru a intra pe deplin în spiritul Crăciunului, am citit-o cu un zâmbet pe buze – și chiar cu câteva hohote zdravene de râs la câteva faze – și nu pot spune decât că m-a încântat și mi-a mers la suflet. Îmi plac foarte mult cărțile tematice de Crăciun, ador poveștile romantice cu finaluri fericite, cărțile în care apar copii între personajele principale și cele în care printre ingrediente se numără umorul, iar când regăsesc toate acestea într-o carte, plus un strălucitor strop de magie, e clar genul meu de carte!

Acțiunea începe în ajunul Crăciunului, la o secție de poliție! Era debandadă mare acolo, o mulțime de oameni agitați, doi copii nu foarte speriați, un șoricel care se pricepea de minune să roadă cabluri și doi polițiști tare aiuriți! Nu pare a fi un miracol la mijloc pentru a aduce împreună această adunare pestriță, și totuși…

Dar, mai bine să avem puțintică răbdare și să pășim în poveste, cu câțiva pași în trecut.

Pentru început, o cunoaștem pe Delilah, o fetiță de zece ani, sensibilă, inteligentă, matură pentru vârsta ei și plină de inițiativă, după cum vom vedea, și citim a ei scrisoare către Moș Crăciun, o scrisoare care mi-a adus lacrimi în ochi. Copila, crescută cu greu de o mamă singură, nu dorea nimic altceva decât FERICIRE pentru mama ei!

”Da, asta vreau de Crăciun. Fericire. Cred că e o dorință mai ușor de îndeplinit decât cea de anul trecut, am dreptate? Oricum, să aduci înapoi, împotriva voinței lor, tați care au plecat acum mulți ani se cheamă răpire și, la fel ca sclavia, e ilegală peste tot în lume. Așa că uită de acea dorință. (…) Dorința asta e ceva mai ușor. Am încercat singură, dar, cum spuneam, am doar zece ani. Când ai zece ani, e greu să-ți faci mama fericită, în special dacă nu mai e nimeni prin preajmă să te ajute. În special dacă nu mai e nimeni prin preajmă care să umple acel gol din sufletul ei pe care tu ești prea mic ca să-l umpli.”

Scrisoarea ar fi ajuns întreagă în cutia poștală dacă un alt copil, care nu mai îndrăznea să creadă în Moș Crăciun – deși avea și el o dorință fierbinte, își dorea o familie – nu ar fi rupt-o în două, prea necăjit ca să-i pese de lacrimile fetei. Dar, chiar și așa, scrisoarea a plecat mai departe…

Băiețelul, Max, era la rândul lui crescut de un tată singur, un bărbat debusolat și depășit de situație care, în ciuda faptului că-și iubea din suflet copilul, nu știa cum să suplinească lipsa mamei. Era un om de afaceri de succes din domeniul finanțelor, iar munca îi acapara tot timpul. Iar Max, simțindu-se neglijat total de tatăl său, s-a hotărât să fugă de acasă, în ajunul Crăciunului.

Cartea e structurată în două părți. În prima parte îi cunoaștem pe Delilah și Max și pe părinții acestora, Violett și Harry și aruncăm o privire în viețile și în trecutul lor amărui.

În partea a doua, capitol cu capitol, povestea crește precum un bulgăre de zăpadă pornit la vale și antrenând totul în calea lui, personaje noi își fac apariția în scenă, aduse împreună de un spectaculos joc al întâmplării. Galeria de personaje e bogată, foarte pitorească și bine creionată. I-am îndrăgit pe Nora și pe Noel, m-am întristat pentru Amanda. Nu vă dau mai multe detalii, îi veți cunoaște pe toți la momentul potrivit, aflând frânturi din poveștile de viață ale fiecăruia.

Suntem în ziua dinaintea Crăciunului și toată ”nebunia” începe de la o inițiativă a lui Delilah: fetița, profund nemulțumită de faptul că mama ei, funcționară la o bancă, era nevoită să lucreze și în această zi, pe care trebuia să o petreacă împreună, organizează un protest ad-hoc cu un mesaj foarte clar:

”Închideți băncile!

Crăciunul are prioritate!”

Dar problema cu protestele e că știi de unde se pornesc, dar nu poți controla unde ajung!

Fir cu fir, poveștile se împletesc, planurile se suprapun, personajele sunt legate între ele în cele mai neașteptate moduri – uneori chiar la propriu! – iar de la întâlnirea a doi copii în fața unei cutii de scrisori, două dorințe, un slogan, o ziaristă prea zeloasă și doi polițiști prea zăpăciți, plus alte ”victime colaterale”, a luat naștere haosul din secția de poliție din Ajunul Crăciunului! Fusese nevoie de câteva mici miracole să se ajungă aici, căci uneori ceea ce, la prima vedere, pare un dezastru, poate duce la împlinirea unor dorințe de Crăciun. Iar unele întâlniri întâmplătoare se dovedesc a fi providențiale.

Dorințele se împlinesc atunci când ai curajul de a nu renunța la ele.

O savuroasă poveste de Crăciun, pe care v-o recomand călduros și vă invit să o citiți cu o ciocolată caldă alături, ascultând în fundal playlist-ul cărții: melodiile de Crăciun ale Siei. O carte cu povești în poveste care abordează printre rânduri, cu multă sensibilitate, teme de actualitate: diferențele sociale și materiale, relația părinți-copii, frământările părinților singuri, echilibrul uneori fragil dintre serviciu și carieră și timpul alocat familiei. O poveste cu și despre iubire, care face ca totul să se întâmple și să aibă sens.

”Iubirea e un râu nesfârșit care curge liniștit prin noi și în jurul nostru. Ne șlefuiește pe nesimțite, rotunjește marginile ascuțite ale personalității și ale firii. Ia cu ea, la vale, toată murdăria sinelui și ne face, fără să ne dăm seama, oameni mai buni. Nu poți fi altfel decât bun atunci când iubești. Poate nu ne-am născut cu toții diamante, căci diamantele sunt pietre rare, trebuie să o recunoaștem, dar cu toții putem străluci. Și asta face iubirea, ne șlefuiește până devenim strălucitori, într-atât de strălucitori încât să putem lumina viețile celor pe care îi iubim.”

Cartea Doar un alt miracol de Dama de Treflă poate fi comandată pe bookzone.ro

Recenzii și prezentări cărți de Crăciun

Recenzii și prezentări cărți Editura Bookzone