Escape Room – Camera groazei de Maren Stoffel, Editura Publisol – recenzie

(Escape Room – 2017)

Maren Stoffel

Editura Publisol

Colectie: Posh Horror

Nr. pagini: 208

An apariție: 2021

MAREN STOFFELS (13 ianuarie 1988) locuiește în Olanda. A publicat prima ei carte la șaptesprezece ani. Până acum, a scris 26 de cărți și se pare că lista este în plină ascensiune. Cărțile ei conțin personaje intrigante, cu care cititorul se poate ușor identifica, iar felul ei perfecționist de a duce o carte la bun sfârșit o diferențiază de alții scriitori ai genului. Îi plac poveștile inspirate din viața reală. Citind cărțile ei e ca și cum totul ți s-ar putea întâmpla și ție. Și poate că o să ți se întâmple…

TOT CE TREBUIE SĂ FACĂ E SĂ EVADEZE.

Alissa, Sky, Miles și Mint se pregătesc de o noapte plină de distracție.

Își aleg jocul.

Sunt închiși într-o cameră.

Găsesc indiciile.

Rezolvă ghicitorile.

Și evadează în șaizeci de minute.DAR CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ MAESTRUL JOCULUI NU VREA SĂ LE DEA DRUMUL?

Nu există scăpare din acest thriller captivant, în care mai mulți adolescenți sunt ținuți prizonieri într-un escape room, unde toate mizele sunt cât se poate de reale.

Ce ai face dacă ai fi captiv, împreună cu alți prieteni, într-un loc înfricoșător, unde ies la iveală cele mai adânci frici? Cum ai reacționa dacă ai fi pus față în față cu adevăruri pe care, prea orb sau lipsit de experiență, nu le-ai văzut? Ce ai simți când încrederea ți-ar fi înșelată tocmai de cei față de care ți-ai deschis inima? Te-ai simți trădat? Copleșit? Umilit? Furios?

Vă invit să aflați povestea a patru adolescenți, fiecare cu propriile nesiguranțe și temeri, în romanul psihologic „Escape Room. Camera groazei” de Maren Stoffels, o poveste palpitantă, scrisă într-un mod nepretențios dar atrăgător, care te ține în suspans de la prima până la ultima pagină.

Sky, Miles, Mint și Alissa sunt cei patru protagoniști din a căror perspectivă veți afla crâmpeie de viață, emoții și trăiri din camera groazei.

Alissa este o adolescentă de o frumusețe răpitoare dar care se urăște pentru cum arată. Puțini sunt cei care „se obosesc” să dea la o parte învelișul strălucitor cu care au înzestrat-o ursitoarele. Doar ea știe că, de când tatăl ei, pompier, a suferit o tulburare de stres posttraumatic, a devenit anxioasă și speriată ca un iepure față de siguranța lui.

Mint este un „șoricel de bibliotecă”, o tocilară care și-a găsit refugiul în cărți dar care este apăsată de anxietăți întreținute de o mamă paranoică. Este mereu neliniștită când se află în mijlocul oamenilor, îi este frică să fie observată de alții, trăind-și toată copilăria în umbra frumuseții prietenei sale, Alissa. Inteligentă și empatică, simte durerea altora, dar, ce sens are să împărtășească cuiva acest secret când ea este invizibilă?

Sky este un tip rebel, un adolescent dur și sigur pe el „de ochii lumii” căci secretul teribil pe care îl poartă i-ar face pe ceilalți să-l umilească și să-l marginalizeze. El este „altfel” și  faptul că trebuie să păstreze aparentele și nu poate vorbi cu nimeni despre frământările lui, îl roade ca un acid.

Miles este un introvertit, un băiat cinic, cu o poveste de viață tulburătoare. Și-a pierdut o parte din familie în circumstanțe ciudate și poartă în suflet o furie adânc îngropată care iese la suprafață în cele mai nepotrivite momente. Încă nu s-a împăcat cu dispariția celor dragi, trecutul și vinovăția îl bântuie iar el habar nu are cum să facă față durerii.

Din dorința de aventură, cei patru tineri se înscriu într-un joc numit „Escape room” – unde trebuie să evadeze dintr-un spațiu, special amenajat, cu ajutorul indiciilor pe care sunt obligați să le găsească. Ei sunt patru jucători speciali pentru că acesta este locul unde suferința, trădarea și umilința îi va aduce la disperare și vor fi nevoiți să învețe pe propria piele „legile” supraviețuirii, căci nebunia maestrului care regizează acest joc îngrozitor este fără limite! Cineva i-a atras într-o cursă dementă, i-a ademenit cu promisiunea aventurii iar acum sunt nevoiți să facă față secretelor dezvăluite de maleficul supervizor al jocului care nu se va opri până ce unul dintre ei, unul anume, nu va plăti cu viața!

Cine vrea să-i pedepsească pe  adolescenți și cum vor face față încercărilor la care vor fi supuși rămâne să aflați citind acest mistery captivant pe care îl recomand cu plăcere!

„If you had one shot, or one opportunity to seize everything you ever wanted în one moment, would you capture  it, or just let it slip?  Eminem- Lose yourself”

„De aici văd tot. Nu mă poate vedea. Trebuie să plătească. Pentru tot. Am nevoie doar de un semn. Te rog. Dă-mi un semn să pot începe.”

„Ușile se închid. Ai 60 minute la dispoziție. Dar de unde începi? Găsește indicii! Sparge coduri! Rezolvă puzzle-uri! Poți evada în mai puțin de o oră? Dar te avertizăm: experiența va fi una care te va scoate din minți până într-acolo încât inima ți se va opri iar sângele îți va îngheța în vene! Nerecomandat celor slabi de înger sau celor cu mintea înceată! (…) E timpul. Să înceapă jocul!”

Cartea Escape Room – Camera groazei de Maren Stoffel poate fi comandată de pe booksaveur.com, librex.ro, libris.ro, elefant.ro, carturesti.ro