Mărturisirea – seria Amantul de Jodi Ellen Malpas, Editura Trei, Colecția Eroscop – recenzie

Mărturisirea

(This Man Confessed – 2013)

Jodi Ellen Malpas

Colecția Eroscop

Traducere: Oana Dușmănescu

Nr. pagini: 591

Jodi Ellen Malpas a scris în secret seria ei de debut, Amantul, temându-se de ce ar putea crede oamenii dacă ar ști ce lucruri e în stare să-și imagineze. Ea însăși a fost șocată. Dar, în cele din urmă, și-a făcut curaj și a hotărât să-și pună în valoare latura creativă. Astfel, în 2012, a publicat în regim propriu Amantul – prima carte din seria cu același nume, inventând un personaj masculin care avea să devină faimos în întreaga lume: Jesse Ward. Stăpânul Conacului, cum i se spune, a fost întâmpinat de către cititoare cu un entuziasm incredibil, propulsând-o pe Jodi în topul celor mai bune autoare de literatură erotică.

A continuat să publice trilogia One Night, precum și romanele de sine stătătoare The Protector și The Forbidden. Romanele lui Jodi Ellen Malpas sunt bestselleruri New York Times și Sunday Times și au fost traduse în peste 20 de limbi.

De aceeași autoare, în colecția Eroscop au apărut primele două volume ale seriei: Amantul, socotit drept unul dintre cele mai bune romane erotice ale tuturor timpurilor, şi În braţele lui.

1. Amantul – Editura Trei – This Man – 2012 – recenzie
2. În brațele lui – Editura Trei – Beneath This Man – 2013 – recenzie
3. Mărturisirea – Editura Trei – This Man Confessed – 2013
3.5 All I Am: Drew’s Story – 2017
4. Împreună cu el – With This Man – 2018 – recenzie

DEZNODĂMÂNTUL SURPRINZĂTOR AL SERIEI AMANTUL!

Conacul, locul în care a început pasionanta lor poveste de iubire, e plin de oaspeţi în cea mai fericită zi din viaţa Avei şi a lui Jesse. Ava a acceptat că nu va îmblânzi niciodată latura sălbatică a lui Jesse – şi nici nu-şi doreşte asta.

Dragostea lor e profundă, legătura dintre ei puternică, dar tocmai când crede că a răzbătut dincolo de masca lui impenetrabilă, se iscă şi mai multe întrebări, care o fac pe Ava să aibă îndoieli că Jesse Ward este cine îşi imaginează ea.

Bărbatul visurilor sale ştie foarte bine cum să o ducă pe culmile extazului... dar o va arunca oare şi în braţele disperării?

E timpul ca Jesse să mărturisească adevărul.

„Îmi lipesc uşor buzele de abdomenul lui şi-l sărut de-a lungul cicatricii, iar asta nu mă mai face să tresar. E o imperfecţiune imensă, o urmă pe trupul lui frumos, dar, în ochii mei, asta îl face cu adevărat desăvârşit. Imperfectul meu cel perfect. Adonisul meu. Zeul meu. Soţul meu.”

„Trilogia Amantul aduce cititorilor pasiune, intensitate şi intrigă. Este o serie palpitantă, o lectură obligatorie, care trebuie citită pentru a fi trăită ca o adevărată experienţă.” – Totally Booked Blog

Mărturisirea de Jodi Ellen Malpas este o carte deosebit de intensă emoțional, un amestec captivant de momente fierbinți, replici spumoase, limbaj murdar, suspans și mister. Jesse și Ava vor avea parte atât de perioade idilice, petrecute într-un decor de basm, cât și de momente foarte tensionante sau pline de pericol. Ultimele secrete ale lui Jesse le vom afla la sfârșitul volumului, în urma unor evenimente încărcate de dramatism, și abia atunci ne vom lămuri pe deplin de motivațiile acțiunilor sale.

Ca și primele două volume din serie, Amantul și În brațele lui, și Mărturisirea este scrisă la persoana întâi din perspectiva lui Ava.

Chimia dintre cei doi eroi este foarte puternică, aerul sfârâie în preajma lor atunci când sunt împreună. Însă, pe cât de intensă este pasiunea dintre ei, pe atât de înflăcărate sunt și certurile, ambii manifestând încă o mare nesiguranță în privința celuilalt, în ciuda dovezilor indubitabile de iubire pe care le primiseră până atunci. Acest lucru nu este de mirare, ținând cont că la mai puțin de două luni de când se cunoscuseră cei doi ajunseseră să se căsătorească, întreaga lor relație evoluând ”pe repede înainte”.

Cartea debutează cu nunta dintre Jesse și Ava, organizată la Conacul lui Jesse. În ciuda planificării impecabile făcută de firma angajată de Jesse în acest scop, o grămadă de tradiții au fost încălcate flagrant de Jesse care, conform firii lui impulsive și nonconformiste, refuza să se alinieze unor reguli rigide. Nu lipsesc nici momentele pline de ilaritate, de exemplu atunci când mama lui Ava, impresionată de opulența întregului domeniu deținut de ginerele său, s-a interesat inocentă dacă nu se poate înscrie și ea, împreună cu alte rude, la ”ședințele de spa” organizate de hotelul de lux al lui Jesse 😊

Imediat după nuntă, Ava avea să primească însă o veste bulversantă: era însărcinată în șase săptămâni,  vinovatul fiind Jesse, cel care-i aruncase pastilele anticoncepționale, recunoscându-și ulterior fapta. Reacția Avei este complet irațională, ea intrând într-o stare de șoc, simțind că întreaga ei viață o ia la vale, într-o direcție complet neașteptată. La doar 26 de ani, cu o carieră înfloritoare în domeniul arhitecturii în față, Ava nu era pregătită să devină mamă, simțind că i se forțase mâna să-și schimbe radical planurile, fără a i se cere măcar părerea. Într-o încercare disperată de a-și recăpăta controlul asupra propriului destin, Ava a simțit nevoia să ia distanță o perioadă, părăsindu-l din nou pe Jesse la doar o zi după nuntă (deși anterior îi promisese solemn că nu o va face niciodată), programându-se la doctor pentru a face avort, anunțându-l totodată pe Jesse că a fost o alarmă falsă și că nu este însărcinată.

În continuare, întregul comportament al lui Ava este plin de contradicții, confirmând faptul că se afla într-un dezechilibru psihic major. Pe de o parte, nu voia să-i răspundă la telefon lui Jesse, nedorind ca acesta să o influențeze în decizia ei, iar pe de altă parte, suferea cumplit că el nu o suna prea des. Era înnebunită de gelozie dacă vedea vreo femeie în preajma lui Jesse dar, în același timp, făcea tot posibilul să-l facă gelos, disperată să nu-l piardă.

Din fericire, această stare ambiguă nu a durat prea mult, Ava conștientizând că n-ar fi putut niciodată să renunțe la copilul lor, mintea ei împăcându-se pe deplin cu noua situație, moment în care s-a și simțit copleșită de rușine și vinovăție că s-a jucat cu mintea lui Jesse, care, ținând cont de trecutul lui zbuciumat, numai de un nou șoc emoțional nu avea nevoie.

”Se uită la abdomenul meu și stăruiește acolo cu privirea. Apoi văd cum o lacrimă i se prelinge pe obraz. Mă face să mă simt și mai vinovată, dar când îngenunchează, nu-mi mai pot controla plânsul. Stau acolo și plâng, privind cum trupul i se cutremură de suspine în fața mea. Chiar m-am jucat cu mintea lui, ca și cum ar mai fi nevoie.”

Deși era încă profund marcat de perioada plină de incertitudini și suferință prin care trecuse, Jesse și-a dat seama că o motivație a comportamentului nevrotic al Avei era și aceea că avea impresia că el avea să-și iubească mai mult copilul decât pe ea, astfel că a avut din nou grijă să o reasigure de iubirea lui înflăcărată și profundă, declarația lui având darul de a te impresiona până la lacrimi.

”Îmi așază palmele în dreptul inimii lui și le ține acolo cu fermitate.

– E făcută să te iubească pe tine, Ava. A fost inutilă prea multă vreme, redundantă, nenecesară. Acum e resuscitată. Explodează de fericire când mă uit la tine. Se frânge de durere când ne certăm. Și bate nebunește când fac dragoste cu tine. Poate exagerez cu iubirea asta a mea, dar lucrul ăsta n-are să se schimbe. Te iubesc cu înflăcărare până-n ziua când voi muri. Cu copii sau fără.

Mă simt mai zdrobită ca niciodată. Nu știu cum l-aș putea iubi mai mult pe bărbatul acesta.

– Nu vreau să trăiesc fără dragostea ta înflăcărată.

Se-ntinde și-și strecoară mâna în jurul gâtului meu, trăgându-mă în jos pentru ca frunțile noastre să se întâlnească.

– N-o să trăiești fără ea. N-o să încetez să te iubesc niciodată. Te voi iubi și mai mult pentru că fiecare zi pe care o petrec cu tine înseamnă amintiri noi. Amintiri pe care le voi prețui, nu amintiri pe care vreau să le uit. Am mintea plină de amintiri frumoase cu noi doi și ele înlocuiesc un trecut cu ecouri. Îmi alungă trecutul, Ava. Am nevoie de ele. Am nevoie de tine.”

Problemele celor doi erau însă departe de a se fi terminat. Ava primește mai multe mesaje de amenințare de la o persoană misterioasă, care-i cerea imperativ să-l părăsească pe Jesse. Deși la început Ava le-a ignorat complet, crezând că erau mesaje de șicanare de la Carol, Sarah sau Mikael, dușmanii din trecutul lui Jesse pe care îi cunoștea, în curând s-a dovedit că pericolul era unul real, viața ei atârnând la un moment dat de un singur fir de păr. Cine era persoana malefică din trecutul lui Jesse și de ce îi dorea aceasta moartea Avei? Avea oare legătură cu cicatricea oribilă care-i traversa abdomenul lui Jesse? În ce împrejurări se alesese Jesse cu acea cicatrice? Vă las să descoperiți răspunsurile în carte, asigurându-vă că vor fi complet surprinzătoare. Ultima parte din carte este ”de infarct”, tensiunea atingând cote maxime.

Epilogul este însă dulce și emoționant, scris din perspectiva lui Jesse, la șase ani distanță după evenimentele din carte.

”Nu-i mai cer să-i văd ochii. Nu mai trebuie să-mi confirme că e reală.

Cât timp inima mea va continua să bată, știu că așa va fi.

Și cu asta, basta.”

Deși inițial seria a fost gândită ca o trilogie, iar finalul cărții Mărturisirea este clar și fără echivoc, autoarea și-a surprins fanii și a scris și al patrulea volum – Împreună cu el, deosebit de emoționant. Viața perfectă a lui Jesse se sfarmă în bucăți când, în urma unui accident, Ava își pierde toate amintirile din ultimii șaisprezece – adică toată viața lor trăită împreună. Acum Jesse trebuie să facă totul pentru a o ajuta pe Ava să-și recapete memoria și să o facă din nou să se îndrăgostească nebunește de el. Va reuși el oare și în ce fel? Care va fi deznodământul poveștii lor, după noua lovitură nedreaptă a sorții?

Cărțile autoarei Jodi Ellen Malpas pot fi comandate pe edituratrei.ro, librex.ro, elefant.rolibris.rolibrarie.netcartepedia.ro, carturesti.ro, dol.ro, emag.ro, librariadelfin.ro

Amantul, prima carte din seria Amantul, a fost menționată în Top 10 cărți romantic-erotice cu limbaj murdar

Recenzii și prezentări cărți Jodi Ellen Malpas