Stefan Ahnhem

Colecția Buzz Books

1. Victimă fără chip – Offer uden ansigt – 2014 – recenzie
2. Al nouălea mormânt – Den nionde graven – 2015 – recenzie
3. Minus optsprezece grade – Arton grader minus – 2016
4. Motiv X – 2018
STEFAN AHNHEM s-a născut în Helsingborg, Suedia, şi în prezent locuieşte în Stockholm. Timp de mulţi ani a fost scenarist şi a lucrat, printre altele, la adaptarea pentru televiziune a seriei „Kurt Wallander“ a lui Henning Mankell. De asemenea, este membru al comitetului director al Uniunii Scriitorilor din Suedia. A debutat cu romanul Victimă fără chip (Offer utan ansikte, 2014), care a câştigat Premiul pentru cel mai bun roman poliţist al anului în Suedia şi care face parte dintr-o serie ce îl are ca protagonist pe detectivul inspector Fabian Risk. Următoarele romane din serie sunt: Al nouălea mormânt (Den nionde graven, 2015), Minus optsprezece grade (Arton grader minus, 2016) şi Motiv X (2018). Cărţile lui Stefan Ahnhem au fost sau urmează să fie publicate în 27 de ţări.

O urmărire în mare viteză cu maşinile se încheie cu o tragedie, în timp ce una dintre maşini plonjează de pe cheiul din portul Helsingborg. Pe scaunul şoferului se află unul dintre cei mai importanţi oameni de afaceri din domeniul IT din Suedia. Primele indicii duc cu gândul la un accident, dar o examinare mai atentă a cadavrului arată că acesta a fost îngheţat. Mai ciudată însă este data morţii: cu două luni înainte de accidentul din port.
Au trecut doi ani de la evenimentele din Victimă fără chip. Fabian Risk a profitat de liniştea de la serviciu pentru a se concentra asupra familiei, în timp ce, peste strâmtoare, în Danemarca, Dunja Hougaard a îmbrăcat încă o dată uniforma, de această dată ca poliţist. Când o persoană fără adăpost este omorâtă în mod brutal în bătaie, Dunja nu se poate abţine şi începe o anchetă proprie. Curând, indiciile o poartă în Suedia şi la Helsingborg, unde Risk investighează cazul bizar al milionarului îngheţat.
„Mi-a plăcut Victimă fără chip, a doua carte din seria Fabian Risk a lui Ahnhem, și m-am grăbit să cumpăr acest nou roman, a cărui acțiune are loc doi ani mai târziu. L-am citit într-un weekend. Dacă nu sunteți deja fan al acestei serii extraordinare, începeți cu Al nouălea mormânt și citiți toate cele trei cărți la rând. Atmosfera este înfrigurată, iar intrigile grozave. Nu le veți putea lăsa din mână.” – Globe and Mail, Canada
„Vă va bântui mult după timp după ce ați terminat de citit… Jos pălăria în fața lui Ahnhem.” – Kirkus Reviews, SUA
„Un thriller extrem de vizual, cu un ritm înfricoșător de alert.” – Dagens Nyheter, Suedia
„Stefan Ahnhem este la înălțimea colegilor săi scandinavi în ceea ce privește suspansul și violența. Cu toate acestea, Fabian Risk, eroul său, este foarte uman… Rezultatul este o serie de romane extrem de captivante.” – Westdeutsche Zeitung, Germania
„Mai înfricoşător decât Jo Nesbø, mai întunecat decât Stieg Larsson.“ – Tony Parsons
„Minus optsprezece grade este un thriller teribil de palpitant.” – Lokalavisen Nordsjælland, Danemarca
„Extrem de bine scris… Ahnhem dezvăluie fără ezitare crimele monstruoase care se ascund sub suprafața aparent liniștită a Scandinaviei. ” – Publishers Weekly, SUA