Noutăți editoriale – primăvara 2022 – Editura Nemira
Dintre ultimele cărți apărute în colecțiile Editurii Nemira, ne-au atras atenția:
Iarna leilor
(L’inverno dei leoni – 2021)
Stefania Auci
Colecția Babel
728 pg.
Traducerea: Emanuel Botezatu, Iulia Dromeretchi
Continuarea bestsellerului internațional LEII SICILIEI. Povestea măririi și decăderii unei familii
STEFANIA AUCI, născută în 1974 la Trapani, este profesoară la Palermo și scrie pentru bloguri literare și alte publicații online. Este autoarea a două romane de mare succes, Fiore di Scozia (2011) și La Rosa Bianca (2012), precum și a romanului istoric Florence, publicat în anul 2015. Romanul Leii Siciliei, dedicat familiei Florio, a fost bestseller în anul 2019 în Italia.
Uitate sunt vremurile când Paolo și Ignazio Florio munceau din greu pentru a scăpa de lipsuri și a-și dezvolta afacerile. Acum au palate, bogății nemăsurate și putere, iar întregul Palermo îi admiră.
Așa că noul conducător al Casei Florio decide că a sosit vremea să își extindă imperiul dincolo de hotarele Siciliei. El își îndreaptă atenția spre Roma și spre curțile monarhilor europeni, căci vrea ca, într-o bună zi, să pună stăpânire pe insulele Egadi și să dețină principala flotă comercială din Marea Mediterană. Toate planurile îi sunt încununate de succes, dar trebuie să plătească un preț cumplit: să renunțe la femeia iubită. Fiul și moștenitorul său, Ignazziddu, încearcă să se ridice la înălțimea înaintașilor, deși îi lipsesc priceperea și cumpătarea de care au dat dovadă tatăl și bunicul său.
Două femei remarcabile împlinesc povestea acestei familii: Giovanna, soția lui Ignazio, o femeie puternică și hotărâtă, și Franca, soția lui Ignazziddu, o femeie de o frumusețe uimitoare, dar căreia soarta îi rezervă lovituri dintre cele mai crude.
„Un adevărat fenomen literar național!“ Il Venerdì di Repubblica
„Ambiții nemăsurate, splendoare și regrete… În fundal, Palermo, un oraș al cărui destin pare să se fi împletit cu acela al familiei Florio. Povestea teribilă și captivantă îi va fermeca pe cititori.“ Corriere della Sera Sette
„Este 21 septembrie 1868 dimineața, iar notarul Giuseppe Quattrocchi se pregătește să dea citire ultimelor dorințe ale lui Vincenzo Florio, negustor. […] Ignazio ascultă cu o mină impasibilă. […] Desigur, știa dintotdeauna că rețeaua de afaceri a familiei era foarte extinsă, însă pare că abia acum realizează cu adevărat cât de complexă și de bine articulată este. Până cu puține zile în urmă, el se ocupa doar de câteva dintre aceste afaceri, în special de casa de vinuri de la Marsala. […] Acum, în schimb, iată-l aici, cu un munte de hârtii înălțându-se drept în fața sa – bani, contracte și angajamente de afaceri. Iar lui îi este dat să-l urce, acest munte, să ajungă în vârf, însă tot nu va fi de ajuns: va trebui să-l îmblânzească, să-l supună propriei voințe. Familia Florio trebuie întotdeauna să țintească mai departe, mai sus. Asemenea bunicului Paolo și unchiului Ignazio, care au lăsat Bagnara în urmă și au debarcat la Palermo. Asemenea tatălui său, care a ridicat de la zero ferma viticolă de la Marsala, care a preluat cherhanalele de ton de la Favignana și care s-a încăpățânat – împotriva prezicerilor tuturor – să pună pe picioare turnătoria Oretea, care, iată, acum dă de lucru câtorva zeci de oameni, hrănindu-le familiile. Iar acum – toată lumea știa dintotdeauna acest lucru – era rândul lui să continue pe acest drum. El este singurul moștenitor de parte bărbătească al Casei – cel menit să ducă mai departe bunul renume al familiei, consolidându-i puterea și bogăția.“
Născut în afara legii. Amintiri dintr-o copilărie sud-africană
(Born a Crime. Stories From a South African Childhood – 2016)
Colecția Orion
328 pg.
Traducerea: Silvia Năstasie
TREVOR NOAH s-a născut în Africa de Sud pe 29 februarie 1984, dintr-o mamă sud-africană neagră și un tată european alb. A prezentat numeroase emisiuni de televiziune, inclusiv diverse premii din domeniul muzicii, televiziunii şi filmului din Africa de Sud, precum și două sezoane ale propriului talk-show nocturn, „Tonight with Trevor Noah“. Este cel mai de succes actor de stand-up comedy din Africa și gazda emisiunii „The Daily Show“ de pe Comedy Central, câștigătoare a premiilor Emmy® și Peabody®.
Trevor Noah a scris, a produs și a jucat în 11 spectacole speciale, cel mai recent fiind „Trevor Noah: Son of Patricia“, lansat în noiembrie 2018 pe Netflix, și în care abordează, printre altele, și teme precum rasismul și imigrația. Printre spectacolele sale speciale de stand-up se numără și „Trevor Noah: Afraid of the Dark“ (2017), pe Netflix, și „Trevor Noah: Lost in Translation“ (2016), pe Comedy Central. A fost nominalizat la secțiunea „Personalitatea anului“ la MTV Africa Music Awards în 2014 și 2015 și a câștigat premiul în 2015.
În noiembrie 2016, Trevor și-a lansat prima carte, Născut în afara legii. Povești dintr-o copilărie sud-africană (Born a Crime. Stories from a South-African Childhood), care a devenit imediat un bestseller The New York Times. Cartea este o colecție de povești personale despre copilăria petrecută în Africa de Sud în ultimele momente ale apartheidului și despre zilele zbuciumate de libertate de după dispariția acestuia. Cunoscut pentru comentariile sale incisive pe teme sociale și politice, Noah își îndreaptă în această carte atenția către sine, oferindu-le cititorilor o privire intimă asupra lumii care l-a format.
Dacă ți-au plăcut: Cenușa Angelei, de Frank McCourt; Castelul de sticlă, de Jeannette Walls; Dulcele bar, de J.R. Moehringer
Născut în afara legii este povestea unui băiețel poznaș care se transformă într-un tânăr neliniștit, în timp ce se străduiește să se regăsească într-o lume în care el nu ar fi trebuit să existe.
Trevor Noah s-a născut dintr-un tată alb elvețian și o mamă neagră din etnia xhosa, într-o perioadă în care o astfel de relație era pedepsită cu cinci ani de închisoare în Africa de Sud din timpul apartheidului. Dovada vie a indiscreției părinților săi, Trevor a fost ținut mai mult în casă în primii ani de viață, constrâns de măsurile extreme și adesea absurde pe care mama sa le-a luat pentru a-l ascunde de autorităţi, care puteau, în orice moment, să-l despartă de ea. Cartea de față este și povestea relației dintre acest tânăr și mama sa neînfricată, rebelă și profund religioasă – coechipiera sa, o femeie hotărâtă să-și salveze fiul de povara sărăciei, a violenței și a abuzului unei lumi care, în cele din urmă, îi va amenința chiar propria viață.
Poveștile adunate aici sunt, pe rând, comice, dramatice și profund emoționante. Fie că se hrănește, la limita subzistenței, cu omizi la cină în vremuri grele, fie că este aruncat dintr-o mașină în mișcare în timpul unei tentative de răpire, fie că încearcă pur și simplu să supraviețuiască capcanei vitale pe care o reprezintă relațiile amoroase în liceu, Trevor își dezvăluie lumea cu o inteligență incisivă și o sinceritate fără menajamente. Poveștile sale se împletesc pentru a forma un portret emoționant și extrem de amuzant al unui băiat care își croiește drum într-o lume decadentă, într-o perioadă periculoasă, înarmat doar cu un simț ascuțit al umorului și cu dragostea neconvențională și necondiționată a mamei sale.
„Povestirile din copilărie ale lui Noah sunt spuse cu tot hazul și inteligența caracteristice stilului său de stand-up, punând în lumină o perioadă întunecată și brutală din istoria Africii de Sud, care nu trebuie uitată niciodată.“ ESQUIRE
„Neliniștitoare, tristă și amuzantă… această carte nu este doar o relatare tulburătoare despre maturizarea unui copil în Africa de Sud sub apartheid, ci și o scrisoare de dragoste pentru remarcabila mamă a autorului.“ Michiko Kakutani, THE NEW YORK TIMES
Ministerul pentru viitor
(Ministry for the future – 2020)
Kim Stanley Robinson
Colecția Armada
624 pg.
Traducerea: Emil Sîrbulescu
KIM STANLEY ROBINSON este un autor ale cărui cărți s-au aflat de nenumărate ori în topul bestsellerurilor The New York Times și au câștigat premii Hugo, Nebula și Locus. El s-a născut în 1952, în Illinois, și a studiat literatura la University of California, dându-și doctoratul cu o teză intitulată „Romanele lui Philip K. Dick“. A scris peste douăzeci de cărți, cele mai cunoscute fiind acelea din TRILOGIA MARTE (în curs de retipărire în Armada), The Years of Rice and Salt (2002), Forty Signs of Rain (2004), Shaman (2013; Șaman, Nemira, 2016), Aurora (2015; Armada, 2019) și The Ministry for the Future (2020; Ministerul pentru Viitor, Armada, 2022). În 2008 autorul a fost desemnat „Erou al mediului înconjurător“ de revista Time. I s-au acordat două prestigioase premii pentru întreaga carieră: „Robert A. Heinlein“ și „Arthur C. Clarke for Imagination in Service to Society“. Asteroidul 72432 Kimrobinsonian a fost denumit astfel în onoarea sa.
„O epopee tumultuoasă despre schimbările climatice și despre eforturile umanității de a schimba cursul evenimentelor înainte de a fi prea târziu.“ Polygon
Una dintre cărțile preferate ale lui Barack Obama
De la scriitorul vizionar al TRILOGIEI MARTE, o imagine tulburător de verosimilă a unui viitor iminent
În baza Acordului climatic de la Paris din 2025, se creează Ministerul pentru Viitor, ce are ca misiune apărarea tuturor ființelor vii, prezente și viitoare. Însă, la scurt timp, un val de căldură lovește India și provoacă moartea a douăzeci de milioane de persoane.
Frank May, unul dintre puținii supraviețuitori ai catastrofei, și Mary Murphy, care conduce Ministerul pentru Viitor, caută soluții pentru ca omenirea să facă față provocărilor aduse de schimbările climatice. Alături de ei, activiști, refugiați și oameni de știință povestesc despre cum le-au fost afectate viețile de criza ecologică și propun inovații din ecologie, economie și politică, pentru a crea un viitor mai bun.
Soluțiile există, însă aplicarea lor nu e ușoară, fiindcă întregul mod de viață al oamenilor trebuie pus sub semnul întrebării. Iar eforturile de azi vor da rezultate abia peste zeci sau chiar sute de ani.
„Robinson integrează cu măiestrie detaliile practice ale crizelor de mediu și proiectele de geoinginerie într-un portret cuprinzător și optimist al capacității omenirii de a coopera în fața dezastrelor. Această capodoperă de science-fiction adevărat trebuie neapărat citită de toți cei care își fac griji în legătură cu viitorul planetei noastre.“ Publishers Weekly
„Dacă i-aș putea convinge pe politicienii și pe cetățenii de pretutindeni să citească o carte anul acesta, atunci aceea ar fi Ministerul pentru Viitor.“ Ezra Klein
„În al doisprezecelea an de secetă continuă, orașul nostru a rămas fără apă. Desigur, am fost avertizați că așa se va întâmpla, dar chiar și în perioadele de secetă se întâmplă să mai cadă câțiva stropi de ploaie, însă prin strategia de conservare și asolament în agricultură, prin construirea de noi rezervoare și conducte către bazine hidrografice îndepărtate și prin săparea unor fântâni și mai adânci, și prin toate celelalte eforturi, am reușit întotdeauna să ne descurcăm cumva. Și toată treaba asta ne-a făcut să credem că va merge tot așa. Dar în septembrie a avut loc un cutremur, nu foarte puternic, dar aparent suficient încât să miște ceva în stratul acvifer de sub noi și foarte repede toate fântânile au secat, iar rezervoarele erau deja goale; bazinele hidrografice învecinate conectate la sistemele noastre printr-o conductă au secat și ele. În ziua de 11 septembrie 2034 nu a mai curs nici o picătură de apă din robinete.“
Dispariția
(The Disappearing Act – 2021)
Colecția Armada
336 pg.
Traducerea: Dan Dobos
De la autoarea bestsellerului Ceva în apă
CATHERINE STEADMAN este o actriță britanică bine-cunoscută pentru rolurile sale principale din seriale TV precum Downton Abbey, The Inbetweeners, The Tudors sau Fresh Meat. Activitatea sa pe scena teatrului londonez este la fel de impresionantă, aducându-i, în 2016, o nominalizare la „Laurence Olivier“ Award. A debutat ca scriitoare în 2018, cu thrillerul psihologic Something in the Water (Ceva în apă, Armada, 2019), care a devenit în scurt timp un bestseller internațional și ale cărui drepturi de ecranizare au fost achiziționate de Hello Sunshine, compania de producție a lui Reese Witherspoon. A publicat apoi Mr. Nobody (2020) și The Disappearing Act (2021; Dispariția, Armada, 2022).
O femeie a dispărut. Dar, oare, a existat ea vreodată cu adevărat?
Mia Eliot, o actriță britanică, speră să dea lovitura în Statele Unite, așa că pleacă în Los Angeles, pentru a participa la competiția feroce din sezonul de filmare a episoadelor-pilot, când toate rețelele de televiziune și toate studiourile de producție sunt în căutarea unui serial de succes. E perioada în care, la Hollywood, sosesc tineri dornici să se remarce, oameni gata să facă orice pentru a reuși în carieră.
Mia se simte ca peștele pe uscat la Hollywood. Și descoperă foarte repede latura sinistră a strălucitorului oraș când, după un casting, dispare Emily, o actriță cu care făcuse cunoștință de puțin timp. Mia înțelege că nimic nu e ce pare a fi și că, în orașul unde toate visurile se pot împlini, bântuie și cele mai înfiorătoare coșmaruri.
„O carte plină de stil, captivantă, care creează extrem de bine atmosfera de mister… N-am reușit s-o las din mână.“ LUCY FOLEY, autoarea bestsellerului The Guest List
„Perspectiva ei unică, de actriță și de scriitoare, conferă realism acestui roman, care se cufundă în apele tulburi ale Hollywoodului… În orice roman noir, detaliile locale sunt vitale, iar Steadman evocă în mod uluitor Los Angelesul, în toată gloria lui monstruoasă… Să citești Dispariția e similar cu a urmări un film de suspans.“ THE WASHINGTON POST
„Se citește extrem de repede și dezvăluie latura întunecată a Hollywoodului.“ ENTERTAINMENT WEEKLY
„Probabil că nu-mi amintesc exact cum arăta Emily. La urma urmei, am vorbit cu ea doar câteva minute, cu o zi în urmă. E posibil să nu-mi amintesc prea bine. Tocmai a răspuns la numele Emily. Ar fi mai mult decât ciudat dacă n-ar fi ea.
Femeia își agită sugestiv rucsacul și îmi dau seama că mă holbez la ea.
— Doamne, îmi pare rău, spun, fiind nevoită să-mi desprind privirea de la ea. A fost o zi foarte lungă. Cu tot decalajul ăsta de fus orar!
— Nu, nu, eu sunt cea care ar trebui să-și ceară scuze. […]
Preț de o secundă, mă întreb dacă nu cumva e vorba doar de o prietenă de-a lui Emily, dar de ce ar avea geanta ei, bijuteriile ei, vocea ei? De ce ar pretinde o prietenă a lui Emily că este Emily însăși? E ridicol, cu siguranță, ea e.
Încerc să scap de aceste gânduri. Agitată, îi iau portofelul și cheile de pe masa de lângă ușă, afișând un zâmbet liniștitor.
— Am totul chiar aici.“
Secretele din Jaipur
(The Secret Keeper of Jaipur – 2021)
Colecția Damen Tango
400 pg.
Traducerea: Adriana Voicu
Continuarea bestsellerului internațional Artista henna
Alka Joshi s-a născut în Rajasthan, India, iar la vârsta de nouă ani s-a mutat în Statele Unite, împreună cu familia. A studiat istoria artei la Stanford University și a urmat masteratul de scriere creativă la California College of the Arts, San Francisco. A lucrat în publicitate, ca producător, copywriter și consultant de marketing, înainte să-și deschidă propria agenție. Artista henna (The Henna Artist, 2020) este romanul ei de debut, lansat chiar la începutul pandemiei și devenit una dintre primele cărți promovate exclusiv virtual. Seria a continuat cu Secretele din Jaipur (2021). În prezent, Alka Joshi trăiește în California.
Malik, protejatul lui Lakshmi, artista care făcea minunate tatuaje cu henna, a crescut și a terminat cursurile unei prestigioase școli. Atunci când devine ajutorul directorului administrativ al Palatului Regal din Jaipur, trebuie să îl ajute pe acesta să ducă la îndeplinire construirea unui cinematograf modern. Dar Malik descoperă destul de repede că nimic nu s-a schimbat în Orașul Roz: banii și favorurile se împart cu generozitate doar celor foarte discreți.
Balconul noului cinematograf se prăbușește chiar în timpul inaugurării, iar vina este aruncată pe cel mai la îndemână țap ispășitor. Malik își dă seama că secretele din Jaipur sunt mai întunecate decât își imaginase și că numai Lakshmi, cea care le cunoaște cel mai bine, poate îndrepta lucrurile.
„Măiestria lui Lakshmi, descrierile senzuale ale mâncărurilor, talentul de a surprinde culoarea locală – toate contribuie pentru a face ca această fabuloasă continuare a Artistei henna să fie de-a dreptul desfătătoare.“ Publishers Weekly
„Când eram mic și lucram cu tanti șefa, ea îmi tot ținea predici despre discreție. «Noi știm diverse lucruri despre oameni, Malik, pentru că intrăm în casele lor, în care sunt mai vulnerabili decât oriunde altundeva. Asta nu înseamnă că putem divulga ceea ce am văzut sau am auzit tuturor celor pe care îi cunoaștem. Există mai multă putere în păstrarea unui secret decât în trădarea lui.
Nu am crezut niciodată că Lakshmi voia să spună că trebuie să șantajăm oamenii folosind ceea ce știm, ci doar că toți clienții noștri ne vor fi loiali dacă le vom arăta, la rândul nostru, că știm să dăm dovadă de loialitate.“
O vară italiană
(One Italian Summer – 2022)
Colecția Damen Tango
256 pg.
Traducerea: Alexandra Florescu
Autoarea bestsellerului internațional Peste cinci ani
REBECCA SERLE este autoare și scenaristă de televiziune. A absolvit University of Southern Carolina și are un masterat în arte obținut la New School din New York. Primul său roman, When You Were Mine (2012) s-a bucurat de mare succes. Au urmat Famous in Love (2014) și Truly, Madly, Famously (2015), romane adaptate într-un serial TV. Apoi: The Edge of Falling (2014), The Dinner List (2018) și in Five Years (2020; Peste cinci ani, Nemira, 2020), care a devenit repede bestseller internațional, fiind nominalizat la Goodreads Choice Awards, la categoria Romance. Cea mai recentă carte a sa, One Italian Summer (2022; O vară italiană, Nemira, 2022), a intrat în topul celor mai așteptate cărţi ale anului 2022 pentru membrii site-ului Goodreads. Îi place să trăiască la New York, deși petrece mult timp la Los Angeles, și apreciază comediile romantice ale regizoarei Nancy Meyers.
„Rebecca Serle descrie magistral iubirea în toate formele ei.“ Gabrielle Zevin
Când îi moare mama, viața lui Katy se dă cu totul peste cap. Carol i-a fost și cea mai bună prietenă, prima pe care o suna când avea o problemă, femeia care avea toate răspunsurile. De ani buni, mama și fiica plănuiau să plece într-o călătorie unică: la Positano, orașul magic vizitat de Carol înainte de a-l cunoaște pe tatăl lui Katy. Iar acum, tânăra trebuie să pornească singură spre Italia.
De îndată ce ajunge pe Coasta Amalfi, Katy e fermecată: falezele sunt spectaculoase, apele mării – de un albastru perfect, locuitorii – încântători, iar mâncarea – o desfătare. Așa că, încet, încet, simte că își recapătă bucuria de a trăi.
Până într-o zi când se întâmplă ceva imposibil: o vede pe Carol – frumoasă, bronzată și mai tânără cu 30 de ani. Astfel, în decursul unei incredibile veri italiene, Katy ajunge să o cunoască pe femeia care avea să-i devină mamă și despre care credea că știa totul.
„O poveste emoționantă… relația dintre mamă și fiică devine tangibilă grație durerii resimțite de Katy și dorinței sale de a păstra vie legătura afectivă.“ Publishers Weekly
„O călătorie magică pe care chiar merită s-o faceți!“ Associated Press
„Încă nu pot concepe lumea fără mama, nu-mi pot imagina cum va arăta fără ea sau cine sunt în absența sa. Mi-e imposibil să înțeleg că n-o să mă mai scoată la prânz marțea, că n-o să mai parcheze în locul interzis de lângă bordură, în fața casei mele, ca să dea fuga înăuntru cu o pungă plină de minunății: cumpărături, produse cosmetice, un pulover nou pe care l-a descoperit într-un magazin de pe Fifth Street.
Nu pot să înțeleg că, dacă o apelez, telefonul o să sune și o să tot sune și n-o să mai răspundă nimeni la celălalt capăt ca să spună: «Katy, draga mea, stai o secundă! Am mâinile ude.»
Nu-mi imaginez cum mă voi împăca vreodată cu faptul că, pur și simplu, nu mai există brațele ei calde și primitoare. În care m-am simțit mereu acasă.
Vedeți voi, mama a fost iubirea vieții mele.
A fost iubirea vieții mele și am pierdut-o.“
Fetele care ard
(The burning girls – 2021)
Colecția Armada
384 pg.
Traducerea: Alexandru Macovescu
De la autoarea bestsellerului Omul de cretă
C.J. TUDOR s-a născut în Salisbury și locuiește în Sussex, Marea Britanie, împreună cu partenerul și cu fiica sa.
Dragostea ei pentru literatură, în special pentru cea întunecată și macabră, a început din tinerețe. În vreme ce colegii ei o citeau pe Judy Blume, ea îi devora pe Stephen King și pe James Herbert.
De-a lungul anilor, a avut joburi extrem de variate. Printre altele a plimbat câini, a fost reporter, scenarist de radio, prezentator de televiziune, copywriter și, acum, autor de succes. Primul ei roman, Omul de cretă (Nemira, 2019; The Chalk Man, 2018), este bestseller internațional, fiind tradus în aproape patruzeci de limbi.
Un orășel cu un trecut întunecat... Și un prezent primejdios.
Cu cinci sute de ani în urmă, opt martiri au fost arși pe rug.
Cu treizeci de ani în urmă, două adolescente au dispărut.
Cu două luni în urmă, un vicar a murit în mod misterios.
Bine ați venit în Chapel Croft! Reverendul Jack Brooks și fiica lui adolescentă, Flo, ajung aici sperând într-un nou început. Numai că membrii micuței comunități sunt superstițioși, nu au deloc încredere în străini și ascund cu încăpățânare secrete vechi.
Încă din prima zi, pastorul își dă seama că trebuie să afle răspunsuri la niște întrebări de-a dreptul înfricoșătoare: de ce nu i-a spus nimeni că fostul prelat s-a sinucis? De ce are fiica sa viziuni cu fete care ard? Cine îi trimite mesaje de amenințare?
Fantomele trecutului au de rezolvat răfuieli vechi și nu-și pot găsi odihna. Iar Jack le stă în cale...
„Fanii lui Gillian Flynn, Tana French și Jess Lourey vor sări în sus de bucurie fiindcă au ocazia de a citi noul thriller psihologic al lui C.J. Tudor… Înfricoșător și imposibil de uitat…“ BOOKLIST
„C.J. Tudor operează mereu la granița dintre credulitate și neîncredere, creând o atmosferă amenințătoare.“ SUNDAY TIMES
Soacra – recenzie
(The Mother-in-Law – 2019)
Colecția Armada
480 pg.
Traducerea: Ruxandra Toma
„O descriere perfectă a importanței lucrurilor despre care nimeni nu vorbește…“ Booklist
Una dintre cele mai bune cărți ale anului pentru People, PopSugar, Entertainment Weekly, Bustle & Cosmopolitan
În familia aceasta, fiecare ascunde un secret.
Din clipa în care a făcut cunoștință cu soacra ei, Lucy a știut că nu era deloc nevasta perfectă pe care Diana și-o dorise pentru fiul ei. Relația lor a fost mereu politicoasă, lipsită de căldură. Și tânăra nu s-a putut plânge niciodată, pentru că Diana era o femeie despre care nimeni nu avea nimic rău de spus, un adevărat stâlp al societății, o luptătoare pentru drepturile femeilor refugiate.
Până când Diana se sinucide, lăsând în urmă un bilet în care mărturisește că nu a mai suportat să trăiască luptând cu cancerul. Numai că autopsia nu dă la iveală nicio urmă a bolii nemiloase, ci doar semne de otrăvire și urme de sufocare. Așa că toți cei din preajma sa devin suspecți de crimă.
Cine i-ar fi putut dori moartea Dianei? De ce și-a schimbat aceasta testamentul, dezmoștenindu-și copiii? Și, mai presus de orice, de ce Lucy nu pare deloc tristă fiindcă i-a murit soacra?
„Un roman delicios de captivant despre complicata relație a unei femei cu soacra sa, o relație căreia îi pune capăt moartea. Perfect pentru fanii lui Big Little Lies (Marile minciuni nevinovate).“ Good Morning America
„Polițiștii sunt în bucătăria mea. Fără să întrebe unde să caute, bărbatul, Simon, a găsit cănile, pliculețele de ceai și laptele, iar acum face un ceai pentru mine. Lângă el, femeia, Stella, pune farfuriile din plastic în mașina de spălat vase și aruncă la gunoi resturile de chifle și de ketchup.
Ollie e în hol, vorbește la telefon cu Nettie. Îl aud spunându-i că nu știe precis… că i-a zis tot ce a aflat… că i-a mai spus o dată că nu știe!… că ar trebui să vină aici să discute și ea cu polițiștii.
Vorbește despre Diana, mi-aduc aminte. Diana a murit. Faptul că nu ne-am înțeles niciodată pare să devină, dintr-odată, irelevant în fața acestei realități sau măcar să pălească ușor; o tristețe profundă pune stăpânire pe mine. Moartea pare s-o fi ridicat pe Diana la un rang superior, aproape nobil, transformând neînțelegerile noastre trecute în ceva minor, ba chiar meschin. La urma urmei, nimeni nu se înțelege bine cu soacra, nu-i așa?“
Doamna England
(Mrs. England – 2021)
Colecția Babel
416 pg.
Traducerea: Silvia Năstasie
Bestseller Sunday Times
Autoare finalistă a Women’s Prize for Fiction, Futures Award
Roman nominalizat de Waterstones la categoria Best Book of the Year
STACEY HALLS și-a început cariera de jurnalistă la The Bookseller și Fabulous Magazine, colaborând apoi cu publicații precum Stylist, Psychologies și The Independent. Romanul ei de debut, The Familiars (2019), a fost bestseller Sunday Times și una dintre cărțile selecționate la clubul de carte Richard & Judy. Cel de-al doilea roman al său, The Foundling (2020), a devenit imediat bestseller Sunday Times.
„Noua Hilary Mantel.“ Cosmopolitan
Nu există familie perfectă. Ea ar trebui să știe cel mai bine. Dar cum poate împiedica istoria să se repete?
West Yorkshire, Anglia, 1904. Când Ruby May primește o poziție de dădacă în casa lui Charles și Lilian England, o familie de industriași bogați, ea speră că acesta va fi noul început pe care și-l dorește. Dar, pe când încearcă din greu să se adapteze la viața însingurată de pe domeniul Hardcastle House, își dă seama că ceva e putred în familie. Ceva legat de frumoasa și misterioasa doamnă England...
Doamna England este portretul extraordinar al unei căsnicii din epoca edwardiană, o poveste captivantă despre bărbați și femei, putere și control, curaj, adevăr și cea mai amară decepție. Pe fundalul unui peisaj dramatic, cu personaje vibrante, acest roman demonstrează că Stacey Halls este una dintre cele mai incitante voci noi din literatura britanică.
„Absolut uluitor! (…) Un hibrid superb între Daphne Du Maurier și Henry James.“ Liz Hyder
„Fotografia mea era lipită pe copertă, mai mare decât aș fi vrut; păream severă și deloc zâmbitoare, cu o mână odihnindu-se nervos pe masa de lângă mine. La finalul celor trei luni de probă, doamna Radlett a evaluat calitatea broderiilor mele ca fiind foarte bună, punctualitatea – excelentă, îngrijirea – excelentă, curățenia – excelentă, ordinea – excelentă, personalitatea – excelentă, tactul cu musafirii – foarte bun, tactul cu copiii – excelent, tactul cu servitorii – foarte bun, capacitatea de a-i distra pe copii – excelentă, capacitatea de a gestiona copiii – excelentă și priceperea generală – excelentă. Mi-am primit certificatul în toamnă și l-am ținut în cufăr. Unele dădace l-au trimis acasă pentru ca părinții lor să-l înrămeze, dar eu m-am închipuit înmânându-i-l mamei mele și văzându-i uimirea că există diplome pentru îngrijirea copiilor.“