Noutăți editoriale – toamna 2021 – Editura Nemira
Dintre ultimele apariții editoriale Nemira, vă prezentăm:
De la autoarea bestsellerurilor Fiica negustorului de mătase & Soția plantatorului de ceai
DINAH JEFFERIES s-a născut în Malaysia, în 1948, iar la opt ani s-a mutat în Anglia. De-a lungul timpului, a călătorit mult și a rămas foarte atașată de cultura sud-asiatică. A studiat literatura engleză la Birmingham College of Art și apoi la University of Ulster. În 2013 i s-a publicat primul roman, The Separation, căruia i-au urmat bestsellerurile Soția plantatorului de ceai (Nemira, 2017; The Tea Planter’s Wife, 2015), Fiica negustorului de mătase (Nemira, 2018; The Silk Merchant’s Daughter, 2016), Înainte de ploi (Nemira, 2018; Before the Rains, 2017), Văduva de safir (Nemira, 2020; The Sapphire Widow, 2018), Sora dispărută (Nemira, 2021; The Missing Sister, 2019), Contesa din Toscana (Nemira, 2020; The Tuscan Contessa, 2020). Cărțile ei au fost traduse în peste 30 de limbi.
În 1955, familia Cartwright se pregătește să părăsească pentru totdeauna Malaya Britanică. Emma are unsprezece ani și nu înțelege de ce pleacă fără mama ei și de ce tatăl său refuză să-i răspundă la întrebări.
Mama Emmei, Lydia, se întoarce acasă și găsește locul pustiu: soțul, fiicele, servitorii au dispărut cu toții fără urmă. Liniile telefonice nu mai funcționează. Dar ea trebuie să îi găsească, chiar dacă asta înseamnă să traverseze o țară distrusă de războiul civil și să poarte mai departe povara propriilor secrete.
„Malaya anilor ’50 e plină de frământări, dar și de o incredibilă frumusețe. Mi-a plăcut la nebunie acest roman!“ – Lucinda Riley
„O poveste captivantă despre iubire și despre despărțire. Antrenantă, puternică și inteligent scrisă.“ – Kate Furnivall
„Am suspinat și, privind-o drept în ochi pe bunica, am întrebat-o:
— De ce mă urăște tata?
Bunica părea încurcată și a rămas pe gânduri, netezindu-și șorțul cu palmele. […]
— Nu e vina ta, draga mea, dar sunt lucruri pe care nu le înțelegi.
— Ce lucruri?
— Poate când vei fi mai mare, rățușcă… Tatăl tău are multe pe cap, face tot ce poate. Să nu uiți asta! Nu fi obraznică cu el și totul va fi bine, îți promit, dar, Emma, draga mea, trebuie să înveți să te mai controlezi.
Am lăsat capul în jos, dar vorbele ei mi-au dat de gândit. Oare tata chiar era așa de rău cum mi se părea mie sau inventasem un personaj, ca un ticălos din poveștile scrise de mine? […] Cum de toți ceilalți păreau să știe ce e bine? Această ultimă întrebare mă frământa mai mult decât pot spune.“
∗
Dune Romanul grafic – Cartea I
, , ,
Ilustrații de: RAÚL ALLÉN și PATRICIA MARTÍN
Nr. pagini: 176
Brian Patrick Herbert este fiul cel mare al autorului de science-fiction Frank Herbert. Printre romanele sale se numără: Sidney’s Comet, Prisoners of Arionn, Man of Two Worlds (scris în colaborare tată-fiu) și Sudanna Sudanna. În 2003, Herbert a scris o biografie a tatălui său intitulată Dreamer of Dune: The Biography of Frank Herbert.
Împreună cu Kevin James Anderson, a scris mai multe serii-prolog la faimosul Dune al lui Frank Herbert, publicat în 1965, printre care trilogiile PRELUDE TO DUNE (1999–2001) și LEGENDS OF DUNE (2002–2004). Dune. Casa Atreides (Dune: House of Atreides, 1999) este prima carte din seria PRELUDE TO DUNE (PRELUDIUL DUNEI), urmată de Dune: House Harkonnen (2000) și Dune: House Corrino (2001). În 2006 și 2007 au publicat Hunters of Dune și Sandworms of Dune, bazate pe notițele și schițele lui Frank Herbert pentru Dune VII, apoi trilogia GREAT SCHOOLS OF DUNE (2012–2016) și povestirile Dune (2001–2017).
RAÚL ALLÉN și PATRICIA MARTÍN sunt artiști plastici care trăiesc în Valladolíd, Spania. Ei au lucrat pentru Marvel Comics, Valiant și DC Comics, colaborând cu scenariști precum Matt Fraction, Jeff Lemire, Matt Kindt și Peter Milligan.
„În adaptarea grafică a romanului Dune, Raúl Allén și Patricia Martín preiau o poveste densă căreia îi aplică nuanțe și subtext, cu ajutorul limbajului lor vizual. Casetele stabilesc clar perspectiva și geografia, punând, totodată, în valoare personajul care deține puterea într-o anumită scenă, în timp ce te conduc într-un adevărat itinerariu printr-un parc tematic, cu o intrigă SF tumultuoasă, în centrul căreia se află familii războinice și imenși viermi de nisip. Cei doi au reușit un lucru rar, făcând atractivă din punct de vedere vizual o poveste despre complicate intrigi politice.“ – Eric Heisserer, scenarist nominalizat la Oscar pentru Arrival
ELOGII PENTRU ROMANUL ORIGINAL DUNE, DE FRANK HERBERT:
„Nu cunosc nimic comparabil, cu excepția Stăpânului Inelelor.“ – Arthur C. Clarke
„Convingător, puternic și foarte ingenios!“ – Robert A. Heinlein
„Unul dintre monumentele science-fictionului modern.“ – Chicago Tribune
„Creația lui Herbert, acest univers cu intrigi complicate și analize ecologice, religioase, politice și filozofice rămâne una dintre izbânzile supreme și întemeietoare ale science-fictionului.“ – Louisville Times
„Să nu mă tem.
Frica ucide mintea.
Frica este moartea măruntă,
purtătoarea desființării totale.
Voi înfrunta frica…“
Dune, capodopera science-fiction de proporții epice a lui Frank Herbert, este un roman a cărui acțiune se petrece într-un viitor îndepărtat, într-o societate feudală interstelară. Ne este relatată povestea lui Paul Atreides din momentul în care acesta și familia lui acceptă controlul asupra planetei-deșert Arrakis, unica sursă a celei mai importante și mai valorosase substanțe din univers.
Publicat în 1965 și adaptat acum ca roman grafic de către Brian Herbert, fiul lui Frank Herbert, și de către Kevin J. Anderson, autori a numeroase bestselleruri The New York Times, Dune explorează nu doar sentimentele personajelor, ci și interacțiunile complexe ale politicii, religiei, ecologiei și tehnologiei. Toate ne sunt revelate în cadrul confruntării dintre forțele Imperiului Galactic pentru obținerea controlului asupra planetei Arrakis.
Dune este un amestec uluitor de aventură, misticism, activism pentru conservarea mediului și politică, transformat acum vizual de către Raúl Allén și Patricia Martín într-o poveste puternică și fantastică, pentru o nouă generație de cititori.
Titlul este disponibil cu precomandă. Livrarea se va face începând cu 2 decembrie 2021.
∗
Copiii ecosistemului
Colecția n’autor
Nr. pagini: 192
O distopie ecologică queer
Ilinca Mănescu (n. 1990, Buzău) a absolvit cursurile Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila“, iar în prezent le urmează pe cele ale Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale“. A participat la atelierele Creative Writing Sundays (Revista de povestiri) și la programul „Prima Carte“ (Fundația Friends for Friends). A publicat articole și cronici de film în SUB25, Film Menu, Acoperișul de sticlă, și proză scurtă în Revista de povestiri și în antologia KIWI (editor Marius Chivu, Polirom, 2021). Copiii Ecosistemului este romanul său de debut.
Copywriter la Agenția de Publicitate a Pluricelularei 451, misiunea Norei e să promoveze un implant cu gena luminiscenței, creat de Ecosistemul Autonom, cu scop aparent estetic. Pe măsură ce noi informații despre implant și efectele sale ies la iveală, pe fundalul divizării societății în luxili și non-luxili, tânăra se confruntă cu întunericul din ea și din jurul ei. Provocat de abuzurile din copilărie și din relații – de iubire cu Ilora, de prietenie cu Kril ori Caramel și de (pseudo-)suport cu nutriile – și de traumele, suferințele și cruzimile din viața sa. Își va găsi Nora locul, libertatea, vocea într-o lume aflată în pragul unei noi ere?
„Într-un univers aflat la terapie intensivă, Ilinca Mănescu îndrăznește să debuteze cu o distopie ecologică queer – între noi fie vorba, e primul roman distopic queer din literatura română publicat de o scriitoare queer –, care pune presiune pe rănile care dor atât colectiv, cât și individual: iubirea, epuizarea resurselor, dezbinarea societății, lupta pentru supraviețuire, spațiul privat devenit public, legătura dintre om și natură, pierderea (parțială a) umanității prin violențe, abuzuri, putere. Cu grijă, cu empatie, cu mână sigură. Și cu Nora, protagonista ei atașantă, unul dintre Copiii Ecosistemului, care te ține aproape de ea în vreme ce te plimbă prin lume, prin măruntaie și prin lumină. O carte cât o viață.“ – Eli Bădică, coordonatoarea colecției n’autor
Titlul este disponibil cu precomandă. Livrarea se va face începând cu 22 noiembrie 2021.
∗
Casa Gucci
(House of Gucci – 2021)
Nr. pagini: 656
Sara Gay Forden a locuit în Milano 22 de ani, perioadă în care a lucrat ca jurnalist specializat în economie și industria modei, aflată în plină creștere. A colaborat cu reviste precum: The International Herald Tribune, W Magazine, The Wall Street Journal, Womenʼs Wear Daily și Bloomberg News. A urmărit îndeaproape ascensiunea spectaculoasă a unor nume precum Gucci, Armani, Versace, Prada și Ferragamo, care s-au transformat din ateliere de familie în branduri cunoscute la nivel mondial. A lucrat mai bine de doi ani pentru definitivarea acestei cărți, analizând atât istoria companiei, cât și pe cea a familiei. A corespondat cu Patrizia Reggiani după ce aceasta a fost arestată pentru uciderea lui Maurizio Gucci și s-a aflat în sala de tribunal pe toată durata procesului, care a durat cinci luni. În prezent, lucrează la Bloomberg News din Washington, D.C., unde conduce o echipă de jurnaliști specializați în analiza piețelor de capital și a provocărilor cu care se confruntă companiile Big Tech, precum Amazon, Facebook și Google.
O poveste senzațională despre crimă, nebunie, strălucire și lăcomie
Cine l-a ucis pe Maurizio Gucci?
Pe 27 martie 1995, câteva împușcături au spart tăcerea de pe străzile elegante ale orașului Milano. Maurizio, moștenitorul imperiului Gucci, a fost ucis chiar când se pregătea să intre în biroul său. Doi ani mai târziu, șeful poliției din Milano dă buzna în somptuosul palat al „văduvei negre“, Patrizia Reggiani, și o arestează pentru crimă.
Oare ea și-a ucis soțul, enervată de succesul lui? Sau poate din gelozie, fiindcă voia să se însoare cu o altă femeie?
O cronică despre ascensiunea, prăbușirea și renașterea celei mai mari dinastii din lumea modei, o poveste despre crimă, ambiție și legăturile întunecate dintre membrii uneia dintre cele mai controversate familii din istoria modei.
„O carte care se citește precum un thriller pe care abia poți să-l lași din mână. Un amestec narativ complex dintre drama unei familii și cifrele unei afaceri imense.“ – The Economist
„— Există o vorbă în Italia: prima generație este cea care vine cu ideea, a doua o pune în aplicare, iar a treia este cea care trebuie să o dezvolte, le-a explicat Maurizio. Aici, viziunea mea este diametral opusă de cea a verilor mei. Cum poți să legi o companie care are în momentul de față vânzări de peste 185 de milioane de dolari de o mentalitate de familie conservatoare? Cred în tradiție, dar ca bază pe care să construiești, nu pe care să o păstrezi ca pe o colecție arheologică, bună de prezentat turiștilor, a spus înflăcărat. Conflictele de familie au paralizat această companie ani la rând, cel puțin în ceea ce privește dezvoltarea potențialului său. Mă întreb adesea: câte branduri competitive din industria modei au luat naștere și au cunoscut succesul doar pentru că brandul Gucci n-a făcut nicio mișcare? A venit vremea să mergem mai departe.“
Titlul este disponibil cu precomandă. Livrarea se va face începând cu 24 noiembrie 2021.
Cartea care stă la baza filmului Casa Gucci (2021), regizat de Ridley Scott, cu Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto și Al Pacino în rolurile principale.
Colecția Nemi
Nr. pagini: 128
Matt Haig este autorul mai multor volume de succes, precum Umanii (Nemira, 2016, 2021), Cum să oprești timpul (Nemira, 2018), Câteva motive să iubești viața (Nemira, 2018), Gânduri de pe o planetă nervoasă (Nemira, 2019) și Biblioteca de la Miezul Nopții (Nemira, 2020).
Ca autor de cărți pentru copii și adolescenți, a câștigat Blue Peter Book Award, Smarties Book Prize și a fost de trei ori pe lista scurtă pentru Medalia Carnegie.
În România au mai apărut, la Editura Nemi, volumele pentru copii Un băiat numit Crăciun (2016, 2021), Fetița care a salvat Crăciunul (2017), Eu și Moș Crăciun (2018) și Evie și animalele (2021).
Cărțile lui au fost traduse în peste 40 de limbi.
Această poveste din universul Un băiat numit Crăciun dă viață, cu mult umor, Spiridușei Adevărului, care e pur și simplu nevoită să spună mereu adevărul.
Ce învață micii cititori:
- Despre adevăr, răbdare și acceptare
- Despre cum prietenia poate înflori și în preajma adevărului
- Despre cum ne putem răni, dar și despre cum ne putem ajuta unii pe ceilalți
- Despre cum adevărul și cuvintele pot face minuni
- Deși înțesată de personaje fantastice, povestea vorbește despre prietenia cea mai tangibilă
Spiridușa Adevărului primește blestemul de a spune mereu adevărul. Blestem, la început, pentru că o aduce și în multe situații neplăcute. Dar adevărata eliberare de această năpastă vine tot cu ajutorul prieteniei, atunci când Spiridușa o cunoaște și o ajută pe Aada, o fetiță din Helsinki, alături de care începe restul aventurii ei.
Recomandarea editorului:
Cărțile lui Matt Haig, deopotrivă cele adresate adulților, dar, iată, și cele pentru copii au întotdeauna un subtext duios, care vorbește despre acceptare, dragostea de sine și despre cum tristețea se poate transforma oricând în ceva luminos.
“Povestea aceasta, foarte optimistă, despre o fetiță încurajată de o spiridușă care nu poate minți e extraordinar de duioasă.” – THE Guardian
“O poveste amuzantă, superb ilustrată despre suișurile și coborâșurile vieții.” – THE Sunday Express
Cărțile autorului Matt Haig pot fi comandate pe nemira.ro, libris.ro, carturesti.ro, cartepedia.ro, librarie.net, elefant.ro, dol.ro
Recenzii și prezentări cărți Matt Haig
Recenzii și prezentări cărți de Crăciun
∗
Lacul Lebedelor
(Swan Lake – 2019)
Nr. pagini: 40
Colecția Nemi
O prințesă splendidă ținută prizonieră de un blestem…
Un tânăr prinț care se îndrăgostește de ea…
Un vrăjitor malefic, hotărât să-i despartă…
Așa începe povestea extrem de incitantă a Lacului Lebedelor, plină de viclenie, loialitate, și, în cele din urmă, de iubire neclintită.
De la dansurile sub clar de lună la dansul înlănțuit al Reginei Lebădă și al prințului său, aceasta este o poveste clasică, recreată de compania de balet New York City Ballet, în coregrafia lui Peter Martins, privită prin lentila sa elegantă și modernă.
Ce învață micii cititori:
- Câteva repere din istoria baletului
- Despre reprezentațiile de balet ale unor companii celebre din lume
- Despre balerini celebri din istoria acestui dans
- Informații fascinante despre producția unui asemenea spectacol: costume, scenografie etc.
Odette, splendida prințesă ținută prizonieră de o vrajă necruțătoare găsește dragostea. Dar piedicile nu sunt puține și iau tot felul de înfățișări, ascunzându-se mai ales sub chipul lui Odile, fiica vrăjitorului Von Rotbart. Rămâne micilor cititori de descoperit cum arată această poveste clasică ilustrată splendid de Valeria Docampo.
Recomandarea editorului:
Seria de cărți despre reprezentațiile companiei de balet New York City Ballet, recreate și ilustrate magistral de Valeria Docampo sunt musai de colecționat atât de către iubitorii de balet, cât și de iubitorii poveștilor cu aer clasic, de basm. Alături de Lacul Lebedelor, la Nemi a mai apărut din această serie și Spărgătorul de nuci.