Noutăți editoriale – toamna 2021 – Editura Nemira
Modelul din Paris
(The Paris Model -2020)
Alexandra Joel
Colecția Damen Tango
Nr. pagini: 384
Disponibil din: 1 octombrie 2021
Uneori trebuie să pierzi totul pentru a te regăsi…
Un roman inspirat de o poveste reală despre iubire, trădare și secrete de familie.
Crescută la o fermă din Australia, superba Grace Woods e nevoită să înceapă o nouă viață în tulburătorul Paris postbelic. Ajunsă un model de succes pentru Christian Dior, recent declaratul „rege al modei“, ea va face cunoștință cu prințese și conți, cu artiști și diplomați, iar printre prietenii săi se vor număra personalități legendare precum Pablo Picasso, Julia Child sau Jackie Kennedy.
Dar, când se îndrăgostește de șarmantul Philippe Boyer, viața lui dublă, trecutul și minciunile lui îi vor da tinerei lumea peste cap.
Modelul din Paris este cartea perfectă pentru toți cei care iubesc romanele semnate de Kathleen Tessaro, Natasha Lester sau Dinah Jefferies.
„Alexandra Joel este o povestitoare fascinantă!“ – The Australian
„O poveste romantică și plină de glamour.“ – The Daily Telegraph
„Grace se încruntă. Nu avea nici măcar certitudinea că o să i se permită să călătorească în afara ţării. Fusese șocată să afle că era necesară permisiunea soțului pentru ca autorităţile australiene să poată emite un pașaport pentru o femeie căsătorită. Reglementarea era, în mod vădit, învechită, dar ea, una, nu avea ce să facă. Jack nu i-ar fi dat acordul nici în ruptul capului, ceea ce o irita și mai tare – cu cât se gândea mai mult la asta, cu atât devenea mai tentată să accepte invitația domnului Dior. Ani de-a rândul încercase să trăiască viața pe care ceilalți și-o doreau pentru ea, până când începuse să se simtă de parcă se transforma într-una dintre surorile urâte din Cenușăreasa – doar că, în loc să încerce să se încalțe cu un pantof nepotrivit, ea se chinuise să devină o altă persoană. Scrisoarea de la Christian Dior îi dăduse, din nou, speranțe și încredere în visurile ei de călătorie și de aventură. Acum tânjea să trăiască în acea lume fermecătoare, care i s-ar fi potrivit la fel de bine precum pantoful de cleștar Cenușăresei.“
Alexandra Joel este o scriitoare australiană care a lucrat ca editor pentru Harper’s Bazaar și pentru Portfolio, colaborând însă cu multe alte publicații notabile din țara sa, precum The Australian, Sydney Morning Herald, Good Weekend Magazine, Cleoetc. A lucrat și ca psihoterapeut și consilier, căci, după absolvirea Universității din Sydney, a finalizat și cursurile Australian College of Applied Psychology. Dintre lucrările sale amintim Parade: The Story of Fashion in Australia (1984) și Best Dressed: 200 Years of Fashion in Australia (1998), două lucrări de referință despre evoluția modei în Australia, precum și Rosetta: A Scandalous True Story (2017), romanul său de debut ale cărui drepturi de ecranizare au fost achiziționate de un important studio de producție american; The Paris Model (2020; Modelul din Paris, Nemira, 2021) și The Royal Correspondent (2021).
Femei și sare – recenzie
(Of Women and Salt – 2021)
Colecția Babel
Nr. pagini: 272
Disponibil din: 1 octombrie 2021
Una dintre cele mai bune cărți ale anului 2021 Amazon, Editors’ Pick
Miami, în prezent: Jeanette se luptă cu dependența de droguri. Fiică a unei imigrante cubaneze, e hotărâtă să afle povestea familiei sale de la mama ei, Carmen. Dar Carmen nu vorbește, pentru că nu vrea să retrăiască trecutul. Prin urmare, Jeanette pornește într-o călătorie spre Cuba, ca să-și întâlnească bunica și să înfrunte secrete de familie adânc îngropate.
Camagüey, Cuba, 1866: María Isabel, stră-străbunica lui Jeanette, este prima femeie care lucrează într-o fabrică de trabucuri și care învață să citească. Munca, iubirea, speranțele ei sunt mânjite însă de violență – chiar dacă nu orice obstacol poate fi învins, curajul se transmite peste generații.
Din fabricile de trabucuri de secol al XIX-lea și până la centrele de detenție din SUA de azi, din Cuba până în Mexic, iată povestea caleidoscopică a unor femei extraordinare, mame ale căror decizii sunt moșteniri grele, fiice care au tenacitatea să-și spună poveștile, în ciuda celor care vor să le facă să tacă.
„Gabriela Garcia surprinde viețile femeilor cubaneze într-o lume căreia ele refuză să i se predea. Și o face cu precizie, generozitate și grație.“ – Roxane Gay
„Urmărind cinci generații de femei în patru țări, acest roman de debut este un tur de forță despre adicție, dislocare și traume moștenite.“ – Harper’s Bazaar
,,Ea a spus da, deși răspunsul era de fapt poate; jurămintele maritale încetaseră de mult să mai însemne o evadare. A spus da pentru că nu mai avea nimic și un bărbat învățat părea să fie singura speranță pe care o putea imagina. Și simțise că și el căuta, prin căsătorie, un fel de armistiţiu. Antonio găsise în María Isabel o cale de scăpare fără dorința de alte țărmuri, găsise un motiv să se prefacă mai curajos în fiecare zi. Ea știa toate astea și, în ciuda greutății pe care și-o urca pe umeri, a acceptat rolul de eliberator al unui om înspăimântat. María Isabel credea că au existat mereu femei care și-au țesut viitorul din resturi, femei care au fost mereu personaje și niciodată autori. Știa că o femeie ar putea ajunge să deteste această postură, dar că în schimb va avea o sută de cărți de citit.“
Gabriela Garcia este fiică de imigranți din Cuba și Mexic. A fost crescută la Miami și locuiește în prezent în San Francisco Bay Area. S-a făcut remarcată prin opiniile ei feministe și ca activistă ce susține drepturile imigranților, lucrând în presă și în domeniul muzical. A absolvit sociologia la Fordham University și masteratul în literatură la Purdue University, unde a predat apoi scriere creativă.
Proza și poeziile ei au fost publicate în Best American Poetry, Tin House, Zyzzyva, Iowa Review, Michigan Quarterly Review, The Cincinnati Review sau Black Warrior Review. A primit numeroase premii și burse de creație, printre care se numără Rona Jaffe Foundation Writer’s Award, Steinbeck Fellowship, bursele Breadloaf, Sarabande Books, Lighthouse Works, the Keller Estate și Community of Writers at Squaw Valley. Romanul său de debut, Femei și sare (Of Women and Salt, 2021), o saga matriliniară inspirată de povestea propriei familii, a fost deja tradus în zece limbi.
Stații
Ramona Gabăr
Colecția n’autor
Nr. pagini: 192
Disponibil din: 27 septembrie 2021
Stații cuprinde unsprezece povestiri construite în jurul unor istorii care au legătură, într-un fel sau altul, cu stații de tren, de autobuz sau de tramvai. În tranzit, situate între începuturi și sfârșituri, între lumi, între oameni, între vârste, între povești, zărim crâmpeie din realitatea mai apropiată sau mai îndepărtată: fugi, despărțiri, așteptări, dorințe ascunse, drame personale, identități, sacrificii, doruri, dezrădăcinări, eșecuri, obsesii.
Prozele Ramonei Gabăr – existențe în suspensie, declarații (directe sau indirecte) de iubire, mărturii ale unui univers fragil, portrete în mișcare ale femeilor de lângă noi (prietene, partenere, colege, necunoscute, surori, fiice, nepoate, iubite, mame) – sunt ca niște păpuși Matrioșka, care nu pot fi uitate cu ușurință.
„Ramona Gabăr e, fără umbră de îndoială, o scriitoare înțeleaptă și curajoasă. Stații, volumul ei de debut, e o carte cât o călătorie în jurul pământului. Din Ucraina până-n Turcia, din Cehia până-n România, oriunde ai pune cursorul lecturii, ajungi în mijlocul propriei tale inimi. Pentru că, da, asta e puterea ficțiunii: ce pare străin devine familiar, ce pare depărtat se apropie. Stațiile sunt, în cele din urmă, un apel pentru umanitatea noastră comună.“ – Luiza Vasiliu
„Nu găsesc absolut niciun motiv pentru care ai ocoli cartea aceasta. Dimpotrivă. Debutul Ramonei Gabăr este un mix irezistibil de povești răspândite prin Europa – unde Dobrogea ocupă un spațiu vital –, multicultural, (multi)fațetat, omogen, unit printr-un fir roșu – stațiile mijloacelor de transport în comun –, prin protagoniste și prin mize. O scriitură fermecătoare, un volum care cred că merită citit domol, în tihnă, pentru a avea vreme pentru desfătarea pe care ți-o aduce.“ – Eli Bădică, coordonatoarea colecției n’autor
Ramona Gabăr (n. 1980) a absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și are un master în Comunicare. În timpul facultății, a contribuit la culegerea antropologică „Istorie la firul ierbii – documente sociale orale“ (coord. de Zoltán Rostás și Sorin Stoica, Ed. Tritonic, 2003).
Textele ei au fost publicate sporadic în Dilema Veche și Dilemateca. De curând, s-a hotărât să se țină serios de pasiunea pentru scris, iar după ce o revistă literară din Statele Unite ale Americii – Iris Literary Journal – i-a acceptat spre publicare una dintre povestiri, și-a spus că poate chiar merită să termine acel prim volum, mereu amânat.
Până la 33 de ani, a trăit în București (cu interludii magice, pline de libertate și fericire, la bunicii din Dobrogea, în timpul vacanțelor de vară). Din 2013, trăiește cu familia (copil, soț și două pisici perfecte) la Bruxelles, un loc kafkian și mai fermecător decât ar părea.
Billy Summers
(Billy Summers – 2021)
Colecția Armada
Nr. pagini: 608
Disponibil din: 20 septembrie 2021
Billy Summers e un lunetist de excepție, un veteran decorat, un adevărat Houdini când trebuie să dispară de la locul faptei. Și, în prezent, își câștigă existența ca asasin plătit. Dar numai dacă ținta e un individ cu adevărat malefic. Mai are un ultim contract și apoi vrea să se retragă.
CE AR PUTEA SĂ MEARGĂ PROST?
Totul, probabil.
Această carte incredibilă e și o poveste de război, și o declarație de dragoste pentru viața din orășelele americane tradiționale, prezentându-ne, totodată, unul dintre cele mai interesante cupluri din toată opera lui Stephen King.
Un roman despre dragoste, noroc și destin al cărui protagonist complex mai are doar o șansă pentru a-și răscumpăra păcatele de-o viață.
„Maestrul absolut al genului horror abordează domeniul thrillerelor noir și reușește, din nou, să ne surprindă și să ne farmece…“ – Esquire
STEPHEN KING este autorul-fenomen a peste 60 de cărți, devenite bestsellere internaționale. Printre cele mai recente titluri ale sale se numără If It Bleeds, The Institute (Institutul, Nemira, 2020), Elevation, The Outsider (Străinul, Nemira, 2019), Sleeping Beauties, scrisă împreună cu fiul său, Owen King (Frumoasele adormite, Nemira, 2018), și seria Bill Hodges: End of Watch (Mort la datorie, Nemira, 2018), Finders Keepers (Ce-am găsit al meu să fie, Nemira, 2017) și Mr. Mercedes (Nemira, 2015) – recompensat cu Edgar Award for Best Novel. Romanul său 11/22/63 (J.F.K. 22.11.63, Nemira, 2020) a fost inclus în top 10 cele mai importante cărți ale anului 2011 de publicația New York Times Book Review și a câștigat Los Angeles Times Book Prize la categoria Mystery/Thriller. Cărțile sale cult – seria The Dark Tower (Turnul întunecat, Nemira, 2019), It (Nemira, 2018), Pet Sematary (Cimitirul animalelor, Nemira, 2019) și Doctor Sleep (Nemira, 2019) – au stat la baza unor ecranizări celebre, iar It este astăzi filmul horror cu cel mai mare succes de casă din toate timpurile. Stephen King a primit PEN America Literary Service Award (2018), National Medal of Arts (2014) și National Book Foundation Medal for Distinguished Contribution to American Letters (2003). Trăiește în Bangor, Maine, împreună cu soția lui, scriitoarea Tabitha King.
Educație fatală
(A Deadly Education – 2020)
Colecția Armada
Nr. pagini: 376
Disponibil din: 17 septembrie 2021
BESTSELLER THE SUNDAY TIMES
FINALIST AL LODESTAR AWARD
La Școala Solomonarilor nu se pot înscrie decât tinerii care pot stăpâni magia. Iar eșecul nu aduce note proaste, ci moartea. Nu există profesori, nu există vacanțe. Singurele prietenii sunt acelea care se leagă din motive strategice. Supraviețuirea e mai importantă decât orice notă, fiindcă din
Școala Solomonarilor nu poți pleca decât dacă ai absolvit. Iar regulile sunt înșelător de simple:
SĂ NU MERGI NICIODATĂ SINGUR PE HOLURI.
ȘI SĂ FII ATENT LA MONȘTRII CARE PÂNDESC ÎN FIECARE UNGHER.
Galadriel „El“ Higgins este o vrăjitoare aparte, capabilă să înfrunte toate pericolele. Ce-i drept, nu prea știe să-și facă aliați, dar are o forță întunecată îndeajuns de puternică, încât să pună la pământ munți sau să distrugă milioane de oameni. Pentru ea ar fi floare la ureche să înfrângă toate primejdiile. Numai că asta i-ar putea ucide pe ceilalți elevi.
„Cartea fantasy supremă a anului 2020 e o poveste despre maturizare într-o școală malefică. Novik este una dintre cele mai bune scriitoare contemporane.“ – BOOKPAGE
Naomi Novik s-a născut în 1973, la New York, într-o familie de imigranți polonezi. A studiat literatură engleză la Universitatea Brown, pe care a absolvit-o în 1995. A urmat un masterat în informatică la Universitatea Columbia și a lucrat o vreme ca programator. Scris în doar două luni, la începutul anului 2004, primul ei roman, Dragonul Maiestății Sale, care deschide seria Temeraire, a fost publicat în martie 2006. A fost urmat de Throne of Jade (Tronul de jad), Black Powder War, Empire of Ivory (2007) și Victory of Eagles (2008). În iulie 2010 va apărea Tongues of Serpents, urmat de încă trei volume. În anul 2007, Naomi Novik a obținut Premiul John W. Campbell pentru cel mai bun tânăr autor, precum și premiile Compton Crook și Locus, pentru cel mai bun roman de debut. În același an, a fost nominalizată și pentru Premiul Hugo. Cărțile sale au fost traduse în 23 de limbi și vândute în milioane de exemplare. Încă din anul 2006, Peter Jackson, cunoscutul regizor al trilogiei Stăpânul inelelor, a achiziționat drepturile de adaptare cinematografică pentru seria Temeraire. Naomi Novik locuiește în Manhattan, împreună cu soțul ei, scriitorul și editorul Charles Ardai, și cu un număr impresionant de computere. Autoarea romanelor de succes Spinning Silver (2018)/ Argintul preschimbat și Unprooted (2015)/ Aleasa dragonului.
Umbra regelui
(The Shadow King – 2019)
Colecția Babel
Nr. pagini: 576
Disponibil din: 14 septembrie 2021
Roman nominalizat la Booker Prize 2020
Cartea anului pentru THE NEW YORK TIMES, GUARDIAN, ELLE, TIME, SPECTATOR
Povestea femeilor-soldat care l-au înfruntat pe Mussolini. Un capitol șters din istoria Africii. O luptă care a devenit legendă.
Etiopia, 1935. Hirut este orfană și lucrează ca servitoare în căminul lui Kidane, ofițer în armata Împăratului Haile Selassie. Când armatele lui Mussolini se apropie, bărbații trebuie să se mobilizeze. Însă Hirut și celelalte femei își doresc să facă mai mult pentru cauza războiului decât să aibă grijă de răniți și să îngroape morții.
Când împăratul fuge și totul pare pierdut pentru Etiopia, Hirut vine cu o idee salvatoare: ca să nu-i lase pe soldați să-și piardă speranța, un țăran blând e deghizat să ia locul împăratului, iar ea devine garda lui de corp, inspirând tot mai multe femei să lupte pentru țara lor.
„Un roman genial, în care istoria se transformă liric în mit.“ – Salman Rushdie
„Magnific, teribil, elegant și bântuit.“ – Booklist
„Un cântec de război modern.“ – The New York Times
„O carte minunată și devastatoare despre femei care țin lumea laolaltă, când e pe cale să se facă țăndări.“– Marlon James
„Tatăl ei ridică pușca și o proptește de mușchiul dintre umăr și torace. O fixezi aici, zice el, exact acolo unde-ți sprijini capul când adormi la pieptul meu. Surâde. Își folosește mâna dreaptă să tragă mânerul la loc. Asta deschide percutorul, zice el. Înăuntru, vede o scobitură în formă de legănuș de copil, pătată de vreme. Aici se pune cartușul. Tatăl ei ține cartușul cu două degete. Când se deschide țeava, îl introduci așa, în camera de explozie. Trage de mâner și închide percutorul. Ridică pușca și rostește cu glas schimbat, profund tremurător: Te uiți prin crăpătura asta, până vezi dușmanul. Lovește ușor cu degetul un mic punct de metal de pe țeavă, la o oarecare distanță. Își potrivește degetul spre baza armei, unde se află ceva special. Acesta e trăgaciul, Hirut. Parcă nu mai e el. Parcă nu mai e tatăl ei. Se uită la ea, fără s-o vadă. Îi cade fața și ea își dă seama că se preface că mijește ochii, ca să-și ascundă emoția. De ăsta, zice el, nu te atingi decât atunci când ești pregătită. Pregătită pentru ce? întreabă ea. Pregătită să fii ceea ce nu ești încă, zice el și își vâră cartușul înapoi, în buzunar.“
MAAZA MENGISTE s-a născut la Addis Ababa, Etiopia, în 1974, dar a părăsit țara împreună cu familia ei când avea 4 ani. Și-a petrecut restul copilăriei în Nigeria și Statele Unite, apoi a studiat în Italia, ca Fulbright Scholar, și la New York University. A publicat masiv, în special pe tema imigrației și a Revoluției din Etiopia, în The New Yorker, The New York Times, Granta, Lettre Internationale. Romanul ei de debut, Beneath the Lion’s Gaze (2010), a fost menționat printre cele mai importante 10 cărți africane contemporane de către Guardian. Cel de-al doilea roman al său, Umbra regelui (The Shadow King, 2019), a fost nominalizat la Booker Prize și la Historical Writers’ Association Gold Crown Prize (2020). În prezent, Maaza Mengiste trăiește la New York și este profesoară de scriere creativă și traducere literară la Queens College.
Mademoiselle Coco și parfumul iubirii
Michelle Marly
Colecția Damen Tango
Nr. pagini: 368
Disponibil din: 17 septembrie 2021
În 1919, Coco Chanel reprezenta deja întruchiparea eleganței pentru orice femeie modernă. Uitați erau anii de sărăcie, când fusese doar Gabrielle, orfana abandonată la mănăstire de maici, apoi fata sărmană căreia i-a fost interzisă căsătoria cu aristocratul de care se îndrăgostise.
După pierderea brutală și tragică a iubirii vieții sale, Coco trece printr-o teribilă criză existențială. Nici prietenii, nici munca nu o pot scoate din tristețea sa profundă. Asta până când, în timpul unei călătorii la Veneția, este fermecată de o mireasmă aparte, pe care vrea să o transforme în cel mai îmbătător parfum al iubirii.
Deși Coco nu știe nimic despre arta marilor parfumieri, se va dedica trup și suflet acestei aventuri temerare, pentru a crea un produs unic, un omagiu etern adus bărbatului pe care l-a pierdut.
Așa începe povestea celui mai cunoscut și mai îndrăgit parfum din lume: Chanel No 5.
„Un roman tulburător și rafinat, precum viața mondenă din Parisul anilor 1920…“ – Märkische Allgemeine Zeitung
„Michelle Marly a scris o biografie romanțată a fascinantei Coco Chanel care este, deopotrivă, emoționantă și bine documentată.“ – Aachener Zeitung
Michelle Marly este pseudonimul scriitoarei germane Micaela Jary, un omagiu pe care l-a adus localității Marly-le-Roi din vestul Parisului, unde au locuit Alexandre Dumas și fiul său, căci, după cum mărturisea ea însăși: „Mi s-a părut c-ar fi interesant să fiu numită după locul unde au trăit atât autorul Celor trei muschetari, cât și cel al Damei cu camelii“. Fiică a respectatului compozitor Michael Jary, ea a crescut la Hamburg într-o familie de artişti, într-o lume a muzicii și a filmelor. Prin intermediul tatălui său, şi-a descoperit de mică pasiunea pentru muzica franțuzească. La începutul carierei a fost reporter, apoi editor pentru mai multe reviste, în prezent, dedicându-se scrisului. Printre cărţile ei de succes se numără: Mademoiselle Coco unde der Duft der Liebe (2018; Mademoiselle Coco și parfumul iubirii, Nemira, 2021), carte tradusă în 18 limbi; Madame Piaf und das Lied der Liebe (2019; în pregătire la Nemira); Die Diva: Maria Callas – die größte Sängerin ihrer Zeit und das Drama ihrer Liebe (2020); Romy und der Weg nach Paris (2021).
Cititorii fideli colecției Damen Tango sunt cei interesați de ficțiune istorică sau contemporană, povești de dragoste, personaje feminine puternice și inspiraționale. În continuarea acestei direcții editoriale, ne propunem să publicăm periodic romane care au în centru o personalitate istorică foarte îndrăgită. Deschidem seria cu fermecătoarea Coco Channel, iar în 2022 le aducem în prim plan pe Edith Piaf și Frida Kahlo.