Ordinul arhanghelilor – Al treilea testament de Liviu Ioan Codreanu, Editura Berg – recenzie

Editura Berg

An apariție: 2018
Nr. pagini: 358
Seria ORDINUL ARHANGHELILOR:
1. Al Treilea Testament
2. Arhanghelii Vechi Și Noi
Un roman incitant, care te va pune pe gânduri și te va face să te întrebi dacă tot ce știai până acum este adevărat. Citește Ordinul Arhanghelilor, de Liviu Ioan Codreanu, dacă te pasionează poveștile de dragoste brodate pe acțiune, intrigă, spionaj, societăți secrete, conspirații. Acțiune explozivă, antrenantă, care te va ține în priză până la finalul celor două volume, Al treilea testament și Arhanghelii vechi și noi.
”Mi-am spus întotdeauna că fiecare om are un rost în lume. Mult, puțin, contribuția fiecăruia dintre noi este relevantă în progresul societății în care ne facem veacul. Însă nu am dorit să rămân doar un nume pe o lespede de piatră, care și aceea se va nărui în timp. Rolul meu trebuie să fie unul ceva mai presus de natura firii umane obișnuite. Rolul meu este de a descoperi, în scris, o lume pe care doar ochii minții unui om care creează o poate vedea. Vreau să aștern pe hârtie, lucrurile pe care le văd, le simt, în care trăiesc atunci când imaginația zburdă și fantasticul mă transportă undeva departe de lumea omenească. Văd dincolo de ființa umană, îndărătul cărnii, văd tulburările și trăirile spiritului care ne-a dat suflarea de viață. Ele sunt diferite de conștientul nostru. Trăiesc în conștient și subconștient în același timp, înțelegând lumea și că tot ceea ce se petrece este o istorie încă nescrisă. Este legea spiritului care ne coordonează viața, făcându-ne să credem că este o lege a firii, însă nu este altceva decât legea spiritului nostru, cea care ne înzestrează la naștere. Zbaterile spiritului care ne menține carnea în viață sunt uneori lupte pentru viață și moarte. Acolo, toate lucrurile despre care scriu se petrec aievea. Și încă ceva! Caut, cercetez în ascunzișurile istoriei secrete ale lumii pe care cei din vechime au căutat să le ascundă de ochii celor ce vor veni. Mi-am pus în gând să le descopăr cititorilor mei din ziua de azi și celor din generațiile viitoare o parte dintre misterele acestei lumi, pe care ei nu și au făcut și nici nu își vor face timp să le deslușească.
De aceea au apărut cele două volume ale unui roman care va provoca multe isterii. Ordinul Arhanghelilor, cu cele două volume, Al Treilea Testament și Arhanghelii vechi și noi, vor elucida multe aspecte ale istoriei, religiei și poate chiar și a provenienței vieții.” – Liviu Ioan Codreanu
O carte care m-a pus pe gânduri, și cred că asta va fi senzația oricărui cititor, deși cartea este prezentată drept un roman de ficțiune. Și spun asta, pentru că am citit prefața cu sufletul la gură. În cele douăzecișicinci de pagini, am încercat să descopăr omul Liviu Ioan Codreanu. Și am descoperit. Un om complex, un scriitor complex, un cercetător complex, ca mai apoi să descopăr și sensibilitatea acestuia, prin versurile pe care le-a înserat în roman.
Și dacă e să îl citez pe autor: “Nu este dat oricărei minți să vadă, să înțeleagă”, pot spune cu mâna pe inima că nu este o carte pentru habotnici. Nu este o carte pentru cei care trăiesc sub sintagma “Crede și nu cerceta”, pentru că, s-ar putea să fie dincolo de puterea de înțelegere a acestora.
Așa cum ne dezvăluie autorul în prefață: “Am cutreierat prin multe țări în care se presupune că a început și s-a petrecut totul. Egipt, Israel, Iordania, Arabia Saudită, Liban, Irak, Tunisia, Maroc, Turcia, Spania, dar și în țările Europei, ale căror capitale celebre, Paris și Roma, mi-au adus indiciile necesare pentru a putea verifica aceste cercetări”, cartea este foarte bine documentată. “În acești ani, am efectuat studii aprofundate asupra Bibliei, Scripturilor Ortodoxe și Catolice, Paliei de la Orăștie (1582), Noului Testament de la Bălgrad (1648), Coranului și Sunnei islamice, Canonului Pali și Torei iudaice. Am studiat evangheliile neacceptate de Vatican, Evanghelia Mariei Magdalena, Evanghelia lui Toma, Evanghelia lui Filip, Evanghelia lui Iuda, Evangheliile gotice, documentele puriste și manuscrisele copte”.
Urmărit de întrebarea “Care este adevărul”, s-a adâncit în studiul Scripturii, ca mai apoi să dea naștere acestei cărți pe care eu, personal, o consider o carte care îți poate răspunde la anumite întrebări, dar totodată să îți genereze alte și alte întrebări..
De ce spuneam că este un om complex? Pentru că având toate aceste informații, a reușit să pună totul într-o frumoasă poveste, ba chiar o poveste de dragoste, astfel încât, fiecare poate lua cartea așa cum dorește sau după cum îi este nivelul, după cum explică și autorul în prefața sa : “Această carte nu este pentru habotnici, nu este pentru cei încuiați la minte și nici pentru fanaticii religioși. Este doar pentru acei oameni suficient de inteligenți încât să înțeleagă explicațiile, teoriile și deducțiile care pot elucida multe din aspectele istoriei”. Și credeți-mă, domnul Liviu Ioan Codreanu a studiat istoria, cu predilecție istoria religiilor, încercând să răspundă la veșnica întrebare: ”Care este adevărul”.
Cartea ne introduce în atmosfera anului 18, undeva în apropierea cetății Timnat-Serah, din muntele lui Efraim, unde principala ocupație a locuitorilor era pescuitul.
În apropierea unei furtuni, doi pescari, în timp ce încercau să își lege bărcile, pentru a nu le lua apa, s-au trezit cu trei bărbați misterioși, care le-au cerut să îi treacă cu barca în partea cealaltă a lacului. Întrucât punga cu aur a fost mai ispititoare decât adăpostul sigur al casei lor, pe vreme de furtună, cei doi s-au învoit să-i treacă în partea cealaltă a lacului pe cei trei străini.
Doar atât vă spun, cei trei bărbați se numeau: Lazăr, Ghenazi și Eliezer. Eeee? V-am trezit curiozitatea? Ca să nu mai spun că voiau să caute un toiag. Da, da, acel toiag cu care Moise a despicat apele mării pentru a-și trece oamenii în siguranță, pe celălalt mal, în timp ce erau urmăriți de armata faraonului.
Apoi autorul revine în timpurile noastre, mai exact în anul 2015, unde, pe aeroportul JFK, Alain Treptow, scriitor renumit, observă că este privit cu insistență și urmărit de către o femeie. Femeie pe care o întâlnește apoi în avion, și care în timpul zborului îl abordează, având o dorința ciudată, aceia de a-i da un autograf, pentru o bună prietenă a ei, care îl admira foarte mult și a cărei zi de naștere urma să fie în curând. Din descrierile femeii, care se părea că îl cunoștea foarte bine, fiind o jurnalistă de succes care colabora cu mai multe agenții de presă, prietena acesteia era varianta feminină a lui Alain. O pasiona istoria religiilor, era cercetător, absolventă Cambridge, Sorbona, a Universității de Arheologie din Roma, masterand în istorie și lingvistică, lector la Universitatea din Paris.
“M-ai amețit! Există o asemenea femeie pe pământ? Care își dedică viața acestor lucruri? Credeam că femeilor le place să stea în fața oglinzii!” fu reacția lui Alain când află cu ce se ocupă prietena interlocutoarei lui.
Când află de la jurnalistă că aceasta este pasionată și de poezie, luă hotărârea de a-i da autograf pe cartea pe care jurnalista o cumpărase din aeroport.
Lunga dedicație pe care acesta, într-o pornire pe care nu și-o explică, o scrise la începutul cărții, se încheie cu o minunată poezie – din care reiese fără drept de tăgadă sensibilitatea autorului:
”În urma mea pășești, fiindu-mi umbră,
dorința unei amintiri de-o seară…
ca o mireasmă dulce, care mă-nfioară!
Ai răscolit prin locuri ce nu vor să se-ascundă!
…………
și viața…, de va fi să-mi fie iar deșartă,
atunci când sângele va clocoti în mine
aș descuia chiar și ultima poartă,
să pot să spun cuiva: Îndrăgostește-mă de tine!”
Destin…, sau nu, se pare că lucrurile s-au întâmplat. Acea dragoste profundă, la prima vedere. Sau nu, înainte de prima vedere. Căci cei doi s-au îndrăgostit în timpul schimbului de scrieri între ei.
Odată întâlniți, legătură lor s-a sudat atât de puternic, încât au fost de nedespărțit.
Au trecut împreună prin multe aventuri, au avut de-a face cu organizații secrete și foarte secrete, cum ar fi Ordinul Arhanghelilor, care doreau să îi oprească din drumul lor, care doreau cu orice preț să anihileze dorința de cunoaștere a oamenilor. De ce? Pentru ca să-i poată manipula în continuare, cu ajutorul religiei, și cu ajutorul toiagului. Ce toiag? Citește Ordinul arhanghelilor, și vei afla.
Închei aici, cu mulțumiri autorului pentru scrierea acestei minunate cărți și cu promisiunea că voi reveni în curând cu recenzia celui de al doilea volum!

Mulțumim autorului Liviu Ioan Codreanu și Editurii Berg pentru exemplarul oferit spre recenzie!

Cărțile Editurii Berg pot fi comandate de pe edituraberg.ro, libris.ro