Pe Facebook și în alta viață de Silvia Grigore, Editura Smart Publishing – recenzie

Pe Facebook şi în altă viaţă

Silvia Grigore

Editura Smart Publishing

An apariţie: 2019

Nr. pagini: 208

Cartea mea are un interes motivaţional, redat prin intermediul unei poveşti de dragoste cu protagonişti seducători.

Mesajul principal al acestei cărţi este că ne naştem perfecţi, apoi ne ignorăm perfecţiunea pentru a face faţă normelor pământene, ca, mai apoi, în câţiva ani să nu ne mai aducem aminte nimic din ceea ce suntem cu adevărat. Reamintirea este şansa ce ni se oferă, cu alte cuvinte, creşterea în înţelepciune, este, de fapt, reamintire. Iubirea a tot ceea ce există este singura care ne ajută să redevenim ce-am fost!

Sunt un suflet evoluat prin redescoperire şi un om care scrie. Restul, este viaţă pur şi simplu, cu bune şi cu rele, cu tot ce ţine de umanul şi socialul vieţii pe Pământ.

Fii binecuvântat, cititorule!

O veche zicală spune că “esenţele tari se ţin în sticluţe mici”. “Pe Facebook şi în altă viaţă” de Silvia Grigore o confirmă pe deplin. Este un roman surprinzător!!!

Au trecut câteva zile de când am terminat cartea și încă sunt sub efectul uimirii. Autoarea, pur și simplu, s-a „jucat” cu sufletul meu.  În puține pagini, 208 la număr, cartea a reuşit să-mi provoace o explozie de emoții.

Fiecare filă, de la început și până la sfârșit, emană sensibilitate, delicatețe, realitate apăsătoare, dar și multă iubire, iar stilul de scriere, simplu şi îngrijit, denotă multă eleganţă şi profunzime.

“Pe Facebook şi în altă viaţă” ascunde o poveste de dragoste, una frumoasă prin simplitatea ei, dar si o poveste de viață, cu doi eroi puternici și, totuși, sensibili. Este un roman al cunoașterii de sine, al fragilității emoționale dar, mai ales, unul al vindecării și al speranței.

Viața, frumoasă sau grea, este o călătorie ce merită dusă până la capăt. Este o multitudine de emoții, sentimente, trăiri, povești, ce ne pot defini ca oameni. Viața este iubire! Crina și Alexandru, eroii acestei emoţionante naraţiuni, călătoresc pe drumul vieții pentru a învăța să iubească din nou, pentru a învăţa să ierte, pentru a înțelege că nimic nu este întâmplător, că sufletul, cel nemuritor, şi trupul, indiferent de forma sa, pot cunoaşte o uniune, dincolo de timp și spațiu. Amândoi au nevoie de dragoste și înțelegere, iar viața le va oferi aceste daruri.

„Totul este iubire! Din și pentru iubire a fost creată lumea, iar oamenii se nasc pe Pământ pentru a experimenta iubirea în toate formele ei.”

Crina Marin este o femeie frumoasă, inteligentă, curajoasă, un spirit liber. O fire mereu activă, Crina se implică în multe proiecte, unele la inițiativa sa, altele la invitația unor persoane cu spirit întreprinzător din diferite domenii de interes social,  însă nu uită niciodată să își aloce timp pentru propriile plăceri, dar mai ales pentru marea ei dragoste, scrisul.

La început a fost lectura; copil fiind a savurat fiecare carte ce i-a trecut prin mâini, iar cu timpul, crescând, a aprofundat, a cercetat, niciodată nu s-a oprit din învățat. A asimilat cât mai multe cunoștințe, iar acum, la maturitate, simte că poate oferi celor din jur o părticică din sufletul ei. Scrie din suflet, pentru suflet.

Plină de spontaneitate și fără niciun pic de falsitate, Crina se deschide sufletește și prietenilor de pe Facebook, prieteni virtuali, aleși, însă, cu grijă, în funcție de afinități şi plăceri comune. Simte că și în mediul online poate întâlni oameni frumosi, nu doar fizic, ci și sufletește, că OMUL, în complexitatea sa, poate comunica, nu doar verbal, ci și mental. Un astfel de prieten este Alexei Taina, un om fără chip, înconjurat doar de femei frumoase, inteligente. Pe Crina acest Alexei Taina o intrigă și o atrage, deopotrivă, dar într-un mod diferit și inexplicabil.

Viața Crinei se va schimba, însă, într-un mod uimitor, în momentul în care îl cunoaște, virtual, pe Alexandru Voinescu sau Sasha, „un bărbat în floarea vârstei, arătos și oacheș… un țigan cu „vino încoace”!, cu flăcări în priviri, cu dantura perfectă, înalt, bine făcut, zâmbăreț, cu plete negre, într-un cuvânt, un bărbat frumos!”

Recent întors în România, după zece ani de ani de trai pe meleaguri străine, Sasha preferă solitudinea, intimitatea propriului cămin, deşi nu duce lipsă de activitate. Iubeşte muzica, este fan Gipsy Kings, cântă la chitară şi are talent, are un vis măreţ, dar şi-a pierdut speranţa. Este un bărbat cu succes la femei, dar preferă compania celor de moravuri ușoare, aventurile de-o noapte fiind suficiente pentru a-i potoli poftele trupeşti. Este un introvertit, un bărbat ce ascunde o mare durere, o dragoste ce i-a secat sufletul, de aceea nu mai crede în iubire. Și-a pierdut încrederea în sine, se simte neputincios în fața vieții și este prins în propria tristețe. Își dorește o carieră în muzică, simte că poate mai mult, însă nu are curaj. Dar destinul îl aduce în fața unei poze de profil, pe Facebook, de unde îl privește un chip angelic, o frumusețe clasică, dar răpitoare. Crina, căci despre ea este vorba, îl farmecă, spre propria uimire. Nu credea că va mai simți, vreodată, ceva profund pentru o femeie, cu atât mai mult cu cât inima lui încă tânjea după Edith, marea sa iubire.

Din momentul în care o „cunoaşte” pe Crina, viaţa lui se schimbă complet. Încet, încet, Crina îi ocupa mintea și sufletul. Sasha simte că aceasta va juca un rol important în viaţa sa, dar, nu doar atât.  Ar putea Crina să-l readucă la viaţă?

„Lui Sasha îi plăceau femeile blonde, dar, în ceea ce o privea pe Crina, știa că ea nu e orice fel de blondă. Era acea blondă din Europa de Est, cu trăsăturile foarte regulate, cu pielea albă, fără a avea acea natură bolnăvicioasă a englezoaicelor. Peste toate astea, Crina avea cei mai frumoși ochi pe care îi văzuse vreodată. Și mai era ceva, simțea că prin femeia aceea viața îi va da un răspuns, îi va arăta o cale. Simțea sau spera? Aici, avea Sasha o mare dilemă și o mare lipsă de încredere în a o aborda pe Crina.”

Este destul de periculos să te îndrăgostești pe Facebook, nu ai de unde ști cine se ascunde cu adevărat în spatele unui profil, poți avea parte de multe surprize, unele mai puțin fericite. O astfel de surpriză are Crina atunci când realizează că Alexei Taina este, în realitate, Sasha. De ce acest subterfugiu? De ce această mască? Întrebări care nu-i dau pace, dar preferă tăcerea. Continuă relația, caldă – rece, cu Sasha și așteaptă. Simte că acesta duce o povară grea pe umeri, una ce-i mistuie sufletul, dar are încredere că, la momentul potrivit, el își va deschide inima în fața ei

Și o face! Și ce poveste!! Pentru Sasha, cei zece ani trăiți în Anglia au fost plini de iubire, sacrificiu, durere, singurătate și multă muncă. Iar într-o zi totul s-a năruit. Mai există loc, curaj și forță sufletească pentru un nou început?

Dincolo de ecranul rece al unui dispozitiv, două inimi bat la unison; o întâlnire virtuală ce va schimba, pentru totdeauna, două suflete menite să se întâlnească. Două suflete care tânjesc după iubire, se caută, se găsesc, dar preferă distanța. Incertitudini, întrebări, deziluzii, speranțe!!

Și totuși, ceva rămâne nespus!  Este trecutul ce se întrepătrunde cu prezentul, într-un mod uimitor.

„Plânge, plânge pentru cea de acum și pentru cea de atunci, care nu va mai putea fi niciodată despărțită de amintirile ei. Acum știe de ce simțea acea teamă inexplicabilă în legătură cu Sasha.”

„Cuvintele Crinei îi răsunau în urechi ca o sentință: „Suntem ceea ce alegem să fim, trubadur!” Atunci Sasha simți că îi mai trebuie o viață, una în care el și Crina să crească împreună și să ducă o viață simplă, departe de civilizație. Nu știa că Universul l-a auzit! „

Narată la persoana a III a din perspectiva Crinei și a lui Sasha, cartea “Pe Facebook şi în altă viaţă” se citește ușor, cucerește și transmite multă emoție. Personajele, frumos conturate, sunt inteligente și sensibile, totodată, cu suflet clocotitor, bine ancorate în realitate și ușor de îndrăgit. Este un roman cu un mesaj motivațional în spatele unei povești sensibile, tulburătoare, despre supraviețuire, asumare și conștientizare, sacrificiu, descoperirea de sine, curaj, dar, mai ales, despre iubire, cea care ne doboară, dar care, totodată, ne poate salva din abisul durerii.

Recomand cu drag această poveste! Emoji

Mulțumesc autoarei pentru exemplarul oferit pentru recenzie și pentru clipele minunate pe care mi le-a dăruit în compania Crinei și a lui Sasha, două inimi, o singură iubire.

În continuare, vă las în compania celor de la Gipsy Kings și a lor frumoasă piesă muzicală „Habla me”, melodie dragă eroilor noștri 😍💝.