5. Copilul german – The Hidden Child – 2007 – recenzie

6. Sirena – Sjöjungfrun/ The Drowning – 2008 – recenzie

7. Paznicul farului – Fyrvaktaren – 2009 – recenzie

8. Făuritoarea de îngeri – Änglamakerskan – 2011 – recenzie

9. Îmblânzitorul de lei – Lejontämjaren – 2014 – prezentare

10. Vrăjitoarea – Häxan – 2017 – recenzie

11. Puiul de cuc – Gökungen – 2022

Scriitoare suedeză de romane polițiste, Camilla Lackberg s-a născut la data de 30 august 1974, în Fjallbacka, localitate des întâlnită în romanele sale. Interesată de motivațiile care stau la baza crimelor, autoarea prezintă cititorului psihologia care stă în spatele fiecărui personaj. A început să scrie după ce a câștigat un concurs de Crăciun, la care fusese înscrisă de către familia sa. A lucrat ca economistă până în momentul în care s-a dedicat în totalitate meseriei de scriitor. A debutat în anul 2002 cu romanul „Prințesa Ghețurilor”. În anul 2011 a fost cea mai bine vândută scriitoare suedeză, iar cărțile sale continuă să fie în topurile de vânzări.

Două evenimente cumplite cutremură Fjallbacka. Un fotograf cunoscut e găsit ucis cu brutalitate într-o expoziție. Insulița unde se retrage să scrie Henning Bauer, laureatul premiului Nobel pentru literatură, devine scena unei tragedii sângeroase. Greu de crezut că aceste incidente nu au legătură, mai ales că fotograful și scriitorul erau printre fondatorii misteriosului club exclusivist numit Blanche. Ancheta lui Patrik Hedstrom pare blocată, în timp ce Erica Falck face cercetări în legătură cu uciderea unui transsexual la Stockholm în anii 1980. Și începe să înțeleagă că umbră păcatelor din trecut ajunge până în prezent.

Seria Fjallbacka este caldă și umană în comparație cu tușele întunecate și crimele sălbatice. Erica Falk este o eroină pe măsură Annikai Bengtzon, a lui Martin Beck sau Kurt Wallander. – Helsingborgs Dagbla

Lackberg are un simt de observație deosebit și o pasiune pentru stări sufletești, personaje, dialog, detalii și intrigă captivantă care au făcut-o Regina genului crime. Și confirmă 100%. Iar noua ei carte, Puiul de cuc, din seria Fjallbacka, nu este o excepție. – BT

Camilla Lackberg face portretul încă unui sistem patriarhal, folosind ca fundal asocieri cu Academia suedeză, lumea culturală și abuzuri trecute sub tăcere (…) Puiul de cuc este sângeros și înspăimântător, te fascinează fără încetare (…) Categoric una dintre cele mai bune cărți ale lui Lackberg și, deși sinistră, poate e și una dintre cele mai răutăcioase/ amuzante cărți de suspans. – Skanska Dagblade

E clar că Lackberg s-a distrat de minune când s-a întors în Fjallbacka. Ca autor, s-a dezvoltat mult în cele aproape două decenii care au trecut de la debutul ei și face deja parte din istoria genului crime suedez. – Tvedestrandsposte

Lackberg are un stil narativ impecabil, o energie care te împinge să citești mai departe. Și nu în ultimul rând, cititorul ajunge să țină la personajele ei, și la cele care apar cu regularitate, și la cele pe care le întâlnește de la carte la carte. – Adresseavise

Un nou volum fascinant din seria Fjallbacka, foarte dens și incitant. – Allas

Cartea Puiul de cuc de Camilla Läckberg poate fi comandată de pe libris.ro

Puiul de cuc – un nou volum captivant, o întoarcere la Fjällbacka și la personajele pe care le-am îndrăgit atât de mult. Așa cum m-am așteptat, toate ingredientele care m-au făcut să devin fan al Camillei Lackberg și al acestei serii sunt nelipsite: cele două povești (cea din prezent și cea din trecutul) care se intersectează la un moment dat, relația dintre Erica și Patrick, dar și interacțiunea dintre toți membrii echipei de poliție, cei care se ocupă de caz. Și, bineînțeles, cazul în sine, plin de mister și suspans.

Îmi place felul în care scrie Camilla Lackberg, mereu surprinzătoare și plină de inspirație, cu o intrigă complicată și cu răsturnări de situație neașteptate! Îmi place tehnica flashback pe care o folosește impecabil. Și de această dată sunt două povești în carte, una din prezent și una din trecut, legate între ele în moduri neașteptate, pe care doar le întrezărim, și care ni se dezvăluie pe parcurs. Acțiunea are un ritm rapid și se schimbă constant înainte și înapoi pe măsură ce misterul se risipește. Lectura cărților sale este ca un duș cald-rece, fiind fascinantă diferența dintre căldura cu care sunt prezentate personajele și relațiile din familiile acestora și cazurile polițiste în sine, pline de cruzime și detalii sîngeroase. Camilla Lackberg își iubește personajele și le face dreptate într-un final. De asemenea, în cărțile sale autoarea sondează cu sensibilitate nebănuitele laturi întunecate ale psihicului uman.

Acțiunea cărții de față, Puiul de cuc, ca a tuturor romanelor seriei, după cum ne arată și numele acesteia, se petrece în Fjalbacka, o localitate pitorească aflată pe malul oceanului, pe coasta de vest a Suediei, locul de naştere al autoarei. După cum deja știm, volumele seriei prezintă fiecare câte un caz de sine stătător, având propria finalitate, însă în fundal urmărim poveștile de viață ale personajelor cunoscute din volumele anterioare, bucuriile și dramele de familie ale acestora. Ne reîntâlnim cu plăcere cu cuplul Patrik – Erica și cei trei micuți ai acestora – adorabila Maia și năzdrăvanii gemeni, dar și cu celelalte personaje permanente ce constituie cadrul poveștilor întregii serii Fjalbacka și ale căror vieți le urmărim cu interes, având continuitate de la volum la volum – Anna, sora Ericăi, noua familie a tânărului polițist Martin Molin, evenimentele din familia polițistei Paula și a șefului poliției Mellberg. O singură nedumerire am avut legat de Anna, sora Ericăi, mai exact legată de faptul că, deși aceasta e foarte prezentă în cartea de față, nu se face nicio referire la cei doi copii ai ei din prima căsătorie, ci doar la micuța bebelușă pe care o are cu actualul soț.

Ca de obicei, Erica face propriile investigații, punându-se, fără voie, pe ea și pe cei pe care îi iubește în pericol, deși nu putem nega că are un fler aparte în privința indiciilor.

Atenția cititorului este captată de la primele pagini, care ne poartă în povestea din trecut, unde cunoaștem o fetiță ingenuă, crescută de tatăl ei, pe care fetița îl adora, deși remarcase deosebirea dintre acesta și ceilalți părinți. Tatăl ei era transsexual, cei din afară văzând în persoana lui o tânără spectaculoasă, înaltă și suplă, cu părul lung, minuțios fardată, purtând haine colorate, alese cu gust.

Povestea din prezent urmărește două cazuri fără legătură la prima vedere, dar de fapt strâns legate între ele: uciderea unui fotograf celebru, acesta fiind găsit fără suflare în ajunul propriei expoziții, pe care o pregătise meticulos, având o temă personală, cu trimitere în trecut, și uciderea unor membrii din familia unui scriitor celebru, care se afla pe lista nominalizărilor la premiul Nobel, crimă petrecută chiar pe mica insulă privată a acestuia. Punctul comun al victimelor – ambii erau membrii ai unui club exlusivist, numit Blanche.

În timp ce urmărim derularea anchetei, atenția ne este împărțită între munca depusă de echipa de poliție și investigațiile făcute de Erica Falck pentru noua sa carte ce aveau legătură cu uciderea unui transsexual la Stockholm în anii 1980. Atunci când iese la iveală că acesta se cunoștea la rândul său cu membrii clubului Blanche, coincidența nu poate fi trecută cu vederea. Și astfel, cele două fire prezent-trecut încep să se împletească.

Multe intrigi, crime și abuzuri și un mister dens ce învăluie totul. Relații descrise cu acuitate, evenimente din trecut ce își întind efectele până în prezent, ca niște tentacule, motivații obscure ce duc la fapte cu efecte devastatoare. Autoarea abordează și de această dată unele teme importante, cum ar fi corupția și abuzurile din lumea culturală și academică (folosind asocieri cu Academia suedeză) sau prejudecățile legate de orientarea sexuală, cartea purtându-ne, cu delicatețe, în lumea tabuu a transsexualilor. Este o carte stratificată, cu povești în poveste, cu o galerie complexă de personaje, foarte bine construită.

Ca și în celelalte cărți ale seriei, Camilla Läckberg te ia mereu prin surprindere, de la scenele din viaţa de zi cu zi trecând direct la momente pline de dramatism și suspans, plusând cu câteva răsturnări de situație șocante. Misterul ce planează asupra întâmplărilor din carte te face să dai pagină după pagină, în căutarea răspunsurilor, astfel încât nici nu știi când ai ajuns la sfârșit. Încărcătura psihologică, misterul și suspansul sunt perfect îmbinate, cititorul este implicat în viața personajelor, iar secretele încep să se dezvăluie treptat, culminând cu finalul neașteptat!

O carte și o serie pe care le recomand călduros iubitorilor genului!

Recenzii și prezentări cărți Editura Trei