Şi dacă în vise mai poţi exista, vol.2 – Dincolo de vise de Liviu Ioan Codreanu, Editura Berg – recenzie

An apariţie: 2018

Nr.pagini: 168

Seria: Romance Collection

Colecţia: Romance Collection

• Vol.1 Crezi în vise? – recenzia
  • Vol.2 Dincolo de vise
              Ai putea numi acest roman o poveste de dragoste, un roman de acţiune, thriller, o speranţă de împlinire a unui vis, aventuri incredibile, o trăire intensă a vieţii, o poveste pentru cei care iubesc, o literatură bună pentru vreme de seară, de zi, pentru orice vreme, care îţi va aduce destule emoţii…. dramă, tragedie, intrigă, mister după mister. Vei încerca să le desluşeşti sensurile, să intuieşti ce se va întâmpla în scena următoare…. dar nu vei reuşi fără să pătrunzi adânc în interiorul povestirii, pentru că nu tu ai fost cea/cel care a avut aceste trăiri.”
                Frumoase cuvinte. Şi adevăr exprimă! Orice carte citită ne poate transmite diferite emoţii dar pentru a exista o conexiune între aceasta şi noi – cititorii – ar trebui să pătrundem cu sufletul, cu inima, în miezul poveştii. Eroii nu suntem noi. Dar am putea fi!!! O carte bună, indiferent de genul ei, de stilul de scriere sau povestea în sine, te poate transpune în lumea ei şi se poate juca cu sentimentele tale.
                „Am primit dragostea fără să o caut şi ea m-a lovit mult mai puternic, atunci când visele au zburat”
                Ce rămâne după un vis pierdut? Durere? Tristeţe? Sau pur şi simplu realitatea?
                Din primul volum – „Crezi în vise?” ştim că Stephanie şi Steven sunt legaţi unul de celălalt fără ca vreunul dintre ei să facă ceva în acest sens. A avut grijă destinul. I-a adus împreună în vis, după care i-a „aruncat” în vâltoarea vieţii fără să fie pregătiţi, dar mai ales fără să ştie ce îi aşteaptă.
                Vor ajunge cei doi să se iubească şi în viaţa reală? Le va permite destinul să simtă fiorii dragostei prin fiecare fibră a corpului?  Sau le va rămâne doar visul? Întrebări pe care şi le-au pus, atât  Stephanie şi Steven, dar şi eu, trăind alături de ei fiecare clipă, prin fiecare rînd citit.
                Dar destinul este crud. O singură zi şi o singură noapte. Atât le-a fost dat să se iubească. După, a fost tacere!
                „Am crezut întotdeauna că dragostea, atunci când va începe, nimic nu o va putea tulbura, nici o intemperie, nici o umbră a răutăţii celor din jur. Am crezut că nimeni nu va încerca să-mi fure acea parte de fericire pe care o simţeam pentru totdeauna a mea”
                Gânduri triste! Durere! Ce poţi face cînd realitatea te smulge, încă o dată, brusc, din lumea minunată a visului, din îmbrăţişarea caldă a fiinţei iubite? Mai poţi spera?
                „ Din tot ce am avut, a rămas doar amintirea unei zile şi a unei nopţi. Prima zi de iubire. Şi ultima noapte de dragoste….Am crezut în vise, Stev! Vreau să păşesc cu tine dincolo de ele.”
                Ce s-a întâmplat? De ce Stephanie şi Steven se despart  ştiind cât au suferit departe unul de celălalt şi cât timp le-a luat până să se găsească?
Evenimentele din primul volum vor continua dar într-o direcţie complet diferită. Ele se succed cu o acurateţe şi o intensitate tot mai mare, unde lupta pentru supravieţuire capătă forme diverse iar sufletul este secătuit. Ce te faci când împotriva propriului destin intervine ura şi gelozia, iar toate acestea doar din dorinţa de răzbunare a unei fiinţe ce şi-a pierdut sensul vieţii preferând haosul, distrugerea dar mai ales moartea?  Lupţi până la capăt pentru a supravieţui dar mai ales pentru a trăi ceea ce îţi era hărăzit indiferent de compromisuri şi de consecinţe? Sau cedezi?
„ Nu mă tem decât de un lucru, Steven, doar de un lucru. Ca tu să nu mai exişti. Nici măcar în vise. Dar nu cred că vei fi atât de crud încât să nu mă laşi să cred că vom mai avea zile frumoase.”
Părăsită de Steven, Stephanie este atât de îndurerată încât simte că viaţa ei nu mai are rost şi nu concepe o viaţă fără el. Ştie că doar alături de el se va simţi împlinită, doar el o poate face fericită.
„ Unde eşti? Nici măcar un semn nu poţi să-mi dai? Te iubesc! Nu pot înţelege viaţa fără tine.”
Din păcate, Stephanie nu avea de unde şti că plecarea lui Steven este pentru a o proteja şi că vor trece luni de zile până se vor reîntâlni.  Aveau să trăiască şi să simtă, fiecare pe pielea sa, singurătatea, teroarea, suferinţa, dar mai ales furia şi răzbunarea unui om întors dintre „morţi”.
„Răul” care se încumetă să lupte împotriva unui destin ce nu era al său este o fiinţă care, odată, a cunoscut fericirea, iubirea, dar care acum pierde complet controlul propriei vieţi fără să aprecieze ceea ce primise în dar: o a doua şansă. Nu înţelege cum poate viaţa să-şi urmeze cursul  în ciuda suferinţelor ei, nu îşi acceptă greşelile, nu şi le asumă, în schimb va face un crez din gelozie, ură, tortură şi nesăbuinţă.
„Şi dacă-ţi spun că în tot acest timp nu te-am uitat, că mi-a fost dor de tine şi că te-am iubit mult mai mult atunci când am fost nevoită, sub impulsul momentului şi presată de familie, să te împuşc?…… De ce nu ai înţeles că şi eu îţi port o iubire totală?
– Priveşte ce mi-a făcut destinul tău! Priveşte, nu-ţi întoarce ochii!”
Cine este femeia care l-a iubit atât de mult pe Steven încât acum doreşte să se răzbune? Ce amprentă a lăsat trecutul asupra ei? Cicatricile sunt doar în suflet, ascunse, sau ele sunt şi vizibile, martore a unor suferinţe fizice? Ce s-a întâmplat în trecut de s-a ajuns aici? De ce ura ei este atât de mare încât preferă răzbunarea în locul iertării? În primul volum „ Crezi în vise?” vom găsi răspunsurile la aceste întrebări şi, în acelaşi timp, vom înţelege mai bine evenimentele ulterioare din acest al doilea volum.
Din păcate, un secret deţinut de Stephanie, neştiut nici de Steven, va deveni o armă mortală în mâna acestei fiinţe odioase  şi, în acelaşi timp, scutul ei de apărare. Este conştientă că Steven nu va putea face nimic, va veni singur în braţele ei iar  Stephanie  nu va mai fi prezentă în viaţa lor. Dacă nu are grijă destinul să facă acest lucru, o va face singură. Este dispusă la orice, nu ţine cont de nimeni şi nimic, distruge tot în jurul ei, provoacă durere dar mai ales moarte asupra celor care i se pun împotrivă.  Este însă conştientă că, orice ar face, chiar dacă Stephanie va muri, ea niciodată nu va pieri din inima lui Steven. Răzbunarea ei va fi o armă cu două tăişuri. Care este acest secret teribil? Cum de Steven nu îl ştie? Dar mai ales ce se va întâmpla atunci când îl va afla?
Din acest moment, evenimentele se vor precipita şi vor lua o întorsătură tragică, acţiunile tuturor vor lăsa urme adânci, suferinţa, deznădejdea dar mai ales ura vor provoca un haos în vieţile tuturor, nimic pare să nu aibă sens iar personajele  sunt prinse într-un „joc” mortal din care nu ştii cine va scăpa, cine pe cine apără. Moartea este la tot pasul.
Dramă, intrigă, secrete, acţiune dar mai ales iubire. Toate acestea ne vor însoţi pe tot parcursul cărţii. Vom trăi momente intense  alături de eroii noştri şi vom spera, ca şi ei, că dragostea învinge. Dar va fi oare posibil? Vor reuşi Steven şi Stephanie să distrugă „răul” ce îi urmăreşte? Vor reuşi cei doi să îşi trăiască iubirea în linişte? Răspunsurile le găsiţi doar în carte.
Mai poate exista ceva dincolo de vise?
„Dincolo de vise…..există ceva…..există dragostea, împlinirea viselor.”  Frumos spus!

Mulțumim autorului Liviu Ioan Codreanu și Editurii Berg pentru exemplarul oferit spre recenzie!