SKIN de Andrèa Fowler, Editura Bookzone – recenzie

SKIN – volumul 1 și 2

Andrèa Fowler

Editura Bookzone

An apariţie:2020

Nr.pagini: 464 – volumul 1 și 488 – volumul 2

Andrèa Fowler și-a început cariera pe platforma Wattpad sub pseudonimul Pufoșenie. La vârsta de numai 15 ani, aceasta a depășit pragul de 1 milion de vizualizări. Acensiunea ei în lumea cărților este una fulminantă, în prezent având peste 5 milioane de vizualizări pe Wattpad. Însă nu doar numeroasele sale lucrări impresionează, ci și dedicarea din spatele cuvintelor îndrăgite de atât de mulți cititori. Andrèa Fowler scrie pentru suflete pierdute, iar caracterul său sensibil și visător o va ajuta cu siguranță să intre cu ușurință în sufletul viitorilor săi cititori.

Sin este doar un actor aflat la început de drum pe scena dragostei, dar asta nu îl face mai puțin dezirabil, ci îi oferă o aroganță menită să atragă și să îi complice viața lui Skye. Când cunoști vinovatul inimilor frânte, ar trebui să stai departe de el, nu?

Skye începe să guste viața și în alte arome de când este într-un oraș îndepărtat de casă și studentă în primul an la actorie. Stângăciile sale sunt văzute ca o slăbiciune în domeniul pe care l-a ales, dar denotă un caracter fragil și sensibil care îi aduce în cele din urmă un loc în echipa de elită a actorilor.

Sin dă dovadă de o aroganță care se face cunoscută înaintea oricărei calități, dar este doar o mască ce îl ajută să își ferească viața de conflicte și de... iubire. Oricât de talentat este ca actor, măștile nu pot sta rezista pentru totdeauna, mai ales când viața se încăpățânează să îi unească destinul cu cel al lui Skye.

Iar actoria nu este singurul lucru pe care cei doi îl au în comun.

„SkiN” este povestea a doi actori aflați la început de drum, povestea care reușește să distrugă toate stereotipurile legate de băieții răi și fetele bune. Defectele, problemele, manipularea, linia aproape imperceptibilă dintre bine și rău, pasiunile împletite cu arta, acuzațiile, amenințările și pericolul transformă două destine aparent simple într-o luptă pentru o inimă ce bate la unison.

Cartea cu peste 2 milioane de vizualizări pe Wattpad. Cea mai votată carte de dragoste în 2020 pe Wattpad

Recenzii de la cititori

„O scriitoare uimitoare, talentată, care ține la cărțile ei și la cititori…o admir și o susțin, pentru că are ceva special. Cărțile ei sunt printre preferatele mele și cred că merită citite de cât mai multe persoane, deoarece înveți niște lecții importante care te-ar putea ajuta în viață, nu sunt plictisitoare. Odată ce începi a citi, nu te mai poți opri. Concluzia? Este una dintre cele mai bune scriitoare întâlnite de mine pe Wattpad.” – Misteryous

„Talentul său de a scrie este uimitor, știind să creeze o armonie a cuvintelor, a sentimentelor și a emoțiilor. Limbajul folosit este artistic, cuvintele expresive formând o muzicalitate aparte. De fiecare dată când citesc, ori am fața toată un zâmbet, ori obrajii brăzdați de lacrimi, ori sufletul la gură. Iar de multe ori toate deodată. Rareori am întâlnit cărți așa bine scrise și mi-ar părea foarte rău să nu-i văd numele prin librării. Țin să menționez că am citit „SKiN” de vreo 5 ori și nu m-am plictisit niciodată. Din contră, emoțiile au devenit parcă mai mari.” – Dora

„O artistă ce dă naștere la basme, un chip blând ce trăiește pentru artă, căci arta nu e doar vizuală, ea se simte. Scriitoarea aceasta respiră pentru a da lumii artă.” – alexa.ose

„O scriitoare care pune suflet în tot ceea ce face şi scrie, m-a făcut să mă ataşez într-atât de tare de cărţile ei, încât să aştept cu nerăbdare când va posta ceva nou sau momentul când voi putea lua cartea ei în mână şi să mă bucur de aceasta. Cu siguranţă este o scriitoare excepţională care are un viitor de succes.” – Iana

„Felicitări! SKiN a fost de departe cartea mea preferată scrisă în română de pe Wattpad. Publicarea e un pas mare. Abia aștept ca volumele să fie disponibile și, cine știe, poate se face și un serial după roman. Eu una aș privi cu drag un serial inspirat din SKIN.” – RoStoryTeller

Nu am avut mari așteptări atunci când am ales sa citesc ,,SKIN” de Andrèa Fowler pentru a nu fi dezamăgită, dar nici nu am pornit cu prejudecăți în lectura celor două volume știind că autoarea și-a făcut debutul literar pe platforma wattpad. Ba mai mult, pot spune că am avut parte de o surpriză literară plăcută! 🙂

În paginile cărții am descoperit o poveste de dragoste atipică ce nu m-a lăsat să respir de la început și până la sfârșit, cu personaje foarte bine conturate, complexe, cu defecte și calități, cu trăiri, vise și speranțe firești pentru vârsta personajelor, de douăzeci de ani, cu o intrigă foarte bine construită, plină de originalitate, suspans, uimire, strălucire și culoare, pusă în evidență și mai mult de narațiunea la persoana întâi, emoțiile fiind elementele cheie cu fiecare filă citită. Am avut parte de o lectură intensă, iar acest lucru se datorează și stilului de scriere plin de forță, dar și sensibilitate.

Skye este o tânără inteligentă, ce și-a dorit de mică să devină actriță, de aici și dorința de a studia actoria. Studentă în anul I la Actorie, Skye este conștientă că o așteaptă un drum lung în față, că are multe de învățat, dar mai ales mult de lucru cu ea însăși. Este mult prea timidă, introvertită și neîndemânatică, aspecte ce atrag atenția celorlalți colegi – și nu în sensul bun –  încă din primele zile de studenție, dar mai ales ce constituie impedimente în evoluția ei ca actriță.

Ambițioasă din fire, Skye este hotărâtă să lupte pentru a-și îndeplini visul, oricât de greu ar fi. Nu știe însă că sacrificiul ei va fi mult mai mare. O întâlnire surprinzătoare avea să îi schimbe cursul vieții într-un mod dramatic. Trecutul iese la lumină punând sub semnul întrebării propria  liniște sufletească, dar mai ales fericirea. De ce? Pentru că destinul îl readuce în viața sa pe cel care i-a distrus inima pe când era o simplă elevă de liceu, băiatul care a făcut-o să cunoască iubirea pentru ca apoi să dea cu ea de pământ, Sin, un tânăr rece, egoist, instabil, căruia îi plăcea să ,,joace” murdar atunci când venea vorba de sufletele celor din jur, mai ales ale fetelor.

„…Sin nu era genul de băiat care să iubească o fată așa cum ar merita, căci era egoist și orgolios. Și idiot, nesimțit, needucat, nemanierat, ticălos, rău, diavolesc, pervers, fals și toate sinonimele de rigoare.”

Din păcate, Skye trebuie să îi țină piept lui Sin zi de zi, mai ales că acesta este și el student la Actorie, anul III, fiind însă o celebritate, cunoscut și apreciat pentru talentul actoricesc pe care îl are, dar și pentru atitudinea plină de superioritate, egoism, fățărnicie și ticăloșie față de persoanele din jurul său. Sin se dovedește a fi același ticălos precum cel din liceu. Nicio schimbare în comportamentul acestuia. Iar pentru ca lucrurile să fie și mai complicate, Skye află că Sin este și cel mai bun prieten al iubitul său, Asaf. Viața nu putea fi mai nedreaptă de atât! În liceu și-a ținut în frâu sentimentele pentru Sin din dorința de a o proteja pe sora sa Talia, care îl iubea mai presus de orice, iar acum este nevoită să o facă, încă o dată, pentru a proteja sentimentele lui Asaf, dar și pe cele ale prietenei sale Kaya, studentă ca și ea, anul I la Actorie și îndrăgostită nebunește de Sin.

„Sin mă cunoștea doar de câteva zile. Eu îl știam de patru ani. Avusesem o obsesie timpurie pentru el. Știam în ce ligă joacă și că era obișnuit să ruineze orice figură feminină prezentă în viața lui.

Nu-i păsa nici măcar de Asaf și de dorința lui de a sta departe de mine . Căuta o persoană slabă, pe care să o desființeze. Mă căuta pe mine.

Acum, nu trebuia să-l țin pe Sin ascuns doar in cazul Taliei. Ci și al lui Asaf. Devenea încet, încet, cel mai mare secret al existenței mele, odată cu sentimentele stinse avute pentru el.”

Să se fi stins cu adevărat sentimentele lui Skye pentru Sin? Să fie ura mai puternică decât dragostea?

Chiar dacă sentimentele ei sunt adânc îngropate în suflet refuzând să le aducă la suprafață sau negând existența lor, Skye este nevoită să facă față furiei lui Sin, zi de zi, mai ales că este nevoită să lucreze cu el. Oricât de mult îl urăște ca om, îi recunoaște talentul actoricesc. Sin este fenomenal pe scenă, este plin de viață, fascinează și subjugă nu doar prin cuvinte, ci și prin gesturi. Este un geniu. A juca alături de el este un privilegiu. Iar piesa de teatru de la începutul fiecărui an este ocazia potrivită pentru Skye de a-și dovedi talentul. Din păcate, nu este aleasă în echipa de distribuție, dar este desemnată să ajute la regia piesei ca asistenta regizorului, Yassmin, bun prieten atât cu Sin, cât și cu Asaf.

Dezamăgirea ei este mare, se simte neputincioasă, fără vlagă, își pierde încrederea în ea însăși, se simte complet pierdută. Ce poate face ca asistenta regizorului? Nu aceasta este menirea ei, visul ei. Ea vrea să fie pe scenă, nu în spatele cortinei. Ea își dorește să simtă  freamătul spectatorilor, să le simtă trăirile, să le transmită fiorul propriilor emoții. Și doar pe scenă o poate face.

„Nu orice stea strălucește de prima dată. Pentru a putea fi văzută pe cer ea trebuie sa se alimenteze cu cât mai multe experiențe și sentimente. Dar, în final, strălucirea ei va fi mai mare decât a celorlalte. (…)

– Gândește-te câte stele vor să strălucească în univers, mi-a spus privind cerul îngândurată. Chiar și stelele căzătoare o fac. Le poți vedea noaptea în toată splendoarea lor, a oftat cu un zâmbet epuizat. Există ceva mai important decât succesul, Skye. E vorba despre ceea ce acumulezi pentru a ajunge la el. Drumurile lungi sunt presărate cu obstacole, dar duc întotdeauna acolo unde vrei. Iar la final, devii mândru pentru că ai reușit să treci peste atâtea că sa ajungi să fii o stea strălucitoare și admirată pe cer, privită de către visătorii care vor să ajungă acolo unde ești tu. „

,,- Muncește și eventual vei reuși să primești ceea ce dorești în schimb, m-a sfătuit. Chiar dacă nu ai luat rolul pe care îl doreai acum, alătură-te echipei tehnice. Învață și luptă să faci un spectacol reușit pentru oameni. Chiar dacă nu ești acolo, pe scenă, există milioane de moduri in care îi poți face fericiți. Asigură-te că vor primi șansa să asiste la o producție reușită.”

Cuvinte pline de înțelepciune! Din fericire, Skye se bucură de prietenia Pandorei, studentă la Actorie în anul III și sora geamănă a lui Sin, care îi înțelege foarte bine dezamăgirea, aceasta fiind obișnuită să stea în umbra fratelui său, atât din punct de vedere personal, cât și profesional. Numai un om care a cunoscut dezamăgirea o poate înțelege pe Skye, dar și încuraja să nu se dea bătută. Iar Pandora se va dovedi o persoană de încredere, un suflet bun, o adevărată prietenă pentru eroina noastră.

Lupta lui Skye este dură. Și nedreaptă. Pe de o parte luptă pentru a-și împlini visul, să ajungă o actriță apreciată și iubită, pe de altă parte luptă să își țină în frâu sentimentele atunci când vine vorba de Sin. Ceea ce uită Skye este că sufletul ei este prea curat pentru a-l trăda pe Asaf. Iar prietenia dintre acesta și Sin este mult prea importantă pentru a contribui la destrămarea ei. Ține la Asaf ca la un adevărat prieten, dar nu îi poate dărui inima ei. Preferă să îl rănească acum, când relația lor este la început, decât mai târziu când sentimentele acestuia pentru ea vor fi mult prea puternice. Este un om prea bun, iar trădarea ei prea mare. Singura soluție este despărțirea, chiar dacă nu îi va mărturisi adevăratul motiv din spatele acesteia.

Va accepta însă Asaf, cu ușurință, despărțirea? Este acesta băiatul minunat pe care Skye îl crede ?

,,Oare știa despre mine și Sin? Ce voia să spună cu toate acestea?

– Vorbești straniu.

– Așa că am făcut eu tot posibilul să nu mai fii reținută, a continuat, râzând din nou. Realizezi de de sunt capabil pentru tine? Pentru noi, pentru că vreau să fim fericiți?”

Stranii cuvinte! Și pline de adevăr. Din păcate!

Din acest moment lucrurile se complică tot mai mult, atât pentru Skye, cât și pentru toți cei din jurul său. Pentru că Asaf nu acceptă pierderea lui Skye. Nu acceptă fericirea ei. Nici a lui Sin. Nici a lui Yass. A nimănui. De ce? Cine este în realitate Asaf? De ce în aparență este un om bun, sufletist și înțelegător? Ce ascunde sufletul său?

Dacă în primul volum povestea se concentrează în jurul lui Skye, al sentimentelor acesteia pentru Sin și lupta sa pentru cariera actoricească, în volumul doi, povestea devine mult mai complexă, concentrându-se în jurul tuturor personajelor, acestea fiind și mai pătimașe, acțiunile lor și mai complicate. De asemenea, reușim să înțelegem motivul pentru care Sin nu a recunoscut-o pe Skye la început deși amândoi au un trecut sentimental comun. Dacă în volumul I acțiunea se desfășoară în prezent, în volumul doi se derulează pe doua planuri narative – trecut și prezent – cititorul reușind, însă, să rămână puternic conectat la desfășurarea intrigii, dar și uimit de evoluția personajelor și povestea lor de viață, fiecare având secrete bine ascunse. Ironic, chiar și o motivație pentru fiecare faptă și decizie luată. Recunosc că volumul doi a fost preferatul meu, și nicidecum pentru că lucrurile au devenit mult mai clare, ci pentru că ingredientul ,,minune” a fost pasiunea. Pentru fiecare personaj în parte, principal sau secundar. Nu spun că primul volum nu are forță, ci doar că am avut impresia că mă pierd în prea multe detalii lectura devenind, la un moment dat, prea statică și greoaie. Este strict o percepție personală. Îmi plac poveștile de dragoste, chiar și cele siropoase, dar multitudinea informațiilor îngreunează lectura. Pentru mine, cel puțin. De aceea, volumul doi este cel preferat și cel care mi-a arătat că autoarea știe să se joace cu trăirile cititorului și să transmită pasiune chiar și prin intermediul unor cuvinte simple. Ba mai mult, autoarea a reușit să contureze personajele magistral, punând accent pe latura lor întunecată, pe sălbăticia gândurilor, pe intensitatea emoțiilor și trăirilor lor. Personajele, atât cele principalele, cât și cele secundare, sunt puternic conectate între ele fiecare având o imagine de sine stătătoare, dar totuși neputând exista unele fără celălalte. La un loc, toate personajele dau forță și valoare întregii povești.

O legătură indestructibilă este cea dintre Asaf, Sin și Yass, cândva cei mai buni prieteni. Sunt legați unul de celălalt printr-un trecut  marcat de suferință, pierdere, iubire, ură, moarte. Așa ceva nu se uită. Nu ai voie! Apariția lui Skye în viața lor va ,,destabiliza” relația de prietenie, cel puțin în concepția lui Asaf. Iar el nu poate permite așa ceva. Știe foarte bine cum să refacă această legătură. Controlând-o pe Skye, îi controlează pe Sin și Yass. Pentru el, actoria este o pierdere de timp, viața este mult mai complexă, iar destinul lor este altul. Doar el, Asaf , deține puterea și nimeni și nimic nu va putea schimba acest lucru.

,,Iartă-mă. Sunt neputincioasă. Nu pot să lupt. Nu am puterea necesară. Nu pot să te apăr în fața unei asemenea cruzimi. Însă pot să te feresc stând departe. Sacrificându-mi fericirea. Dându-ți șansa să fii fericit. Cu adevărat fericit.”

,,SKIN” de Andrèa Fowler este povestea inimilor frânte, a orgoliilor, a trecutului ce nu se lasă uitat, este despre iubire și ură, indiferent de formă, motivație, este despre prietenie și puterea ei de vindecare, este despre decizii și alegeri greșite, despre asumarea propriilor fapte, slăbiciuni, despre pierdere, speranță și renaștere. O lectură pătimașă, condimentată din plin cu replici realiste, dureroase, sensibile și încărcate de ironie și ilaritate, pe alocuri. O poveste inedită cu personaje puternice în ciuda defectelor și slăbiciunilor lor.

Care este povestea de viață din spatele fiecărui personaj? Va câștiga dragostea în fața urii? Vor putea Skye și Sin să se elibereze de cătușele invizibile ale lui Asaf? Ce trecut înnegurat ascund Asaf, Sin și Yass, cândva cei mai buni prieteni? Rămâne să descoperiți singuri doar citind  ,,SKIN” de Andrèa Fowler.

,,S – vine de la secundele în care mi-am ținut respirația atunci când te-am văzut.

K – vine de la Karma, care va face dreptate și te va face să suferi pentru mine, așa cum eu am suferit pentru tine.

I – vine de la iubirea pe care ți-o port și pe care ai încercat să o distrugi, înlocuind-o cu multă ură.