Eu. Și Atât. – Aura B. Lupu – Editura Siono – recenzie

Eu. Și Atât.

Autor: Aura B. Lupu

Anul apariției: 2021

Număr pagini: 220

Editura SIONO

Se numește Aura B. Lupu. Trăiește în Belgia și are o lume întreagă în suflet. Cariera în ale ,,fircălitului”, cum îi place scriitoarei ardelence să spună, a început în noiembrie 2017, pe blogul personal. Însă visul ei de-a scrie vine din copilarie, când dorea cu ardoare să publice o carte pe care: ,,s-o țin în mâini, să miroasă a nou, a proaspăt tipărit, a cerneală abia uscată”.
În 2018 visul a prins viață. A publicat prima ei carte, Trăirile Aurei, urmată de a doua, cu același nume. A făcut parte apoi din antologiile: Vara Cuvântului și Iarna Cuvântului și din echipa de editori ai revistei Timpul – Belgia.
Pentru o perioadă, Aura iși încredințează trăirile jurnalelor, după care iese la iveală cu un verb decis, provocator. ,,Mai am momente cand plâng, scriind. Dar, de cele mai multe ori, e de bucurie. Că pot manifesta ceea ce simt. Că pot impărtăși ceea ce gandesc. Și, mai ales, că pot exprima ceea ce sunt: Eu. Și atât.”
Aura B. Lupu este o scriitoare foarte talentată, care face parte din noul val de autori români contemporani, având publicate până în prezent: Trăirile Aurei. Volumul 1, Trăirile Aurei. Volumul 2 și romanul Eu și atât, o carte  frumoasă, captivantă și tulburătoare despre viață și destin, putere și curaj, prietenie și trădare, sacrificiu și luptă pentru supraviețuire, o poveste plină de durere, îndoială, dar și de speranță!

Personajul principal al romanului este Alisa, o tânără frumoasă, cu o copilărie tristă și plină de greutăți, care se căsătorește cu un bărbat alcoolic și violent, cu care are doi copii, pe Mircea și Andrei, și care sătulă fiind de abuzurile soțului, începute chiar în noaptea nunții, decide să divorțeze. Singură și fără ajutor, pentru că fostul soț refuză să contribuie la creșterea copiilor, cu datorii și cu foarte multe lipsuri, hotărăște să plece la muncă în străinătate pentru o perioadă scurtă de timp, banii obținuți acolo oferindu-i puțină siguranță.

Prin intermediul unei colege de muncă îl cunoaște pe Liviu, un individ dubios, în care nu prea are încredere, dar, la îndemnul colegei binevoitoare și cu promisiunea unui loc de muncă sigur, alege să plece în străinătate alături de acesta. Ajunsă însă la destinație, află cu stupoare că a căzut în capcana unui grup de traficanți de persoane, o rețea de prostituție în mâinile cărora au căzut mai multe tinere românce, unele având un destin trist și crunt. Modul cum decurge povestea, ce alegeri va face Alisa, dar și întâmplările și situațiile grele prin care va trece, vă las să descoperiți singuri citind această carte minunată!
,,Miresele au, de obicei, amintiri frumoase din noaptea nunții, Alisa își amintea, însă, cu tristețe și multă amărăciune urma arzătoare de pe obraz, ochii plânși, șocul din care nu-și revenise multă vreme și zâmbetul forțat pe care-l afișase apoi până la sfârșitul petrecerii.
Ce-a durut-o mai tare n-a fost  palma primită, ci atitudinea părinților ei, care-au trimis- o la baie, să- și ascundă urmele de pe obraz și rimelul întins, șoptindu-i să nu-i facă de rușine la lume. Atât.”
,,Căzuse pradă tentației de-a se simți dorită și iubită, nu era vreo sfântă, dar fusese și mult prea naivă. Făcuse greșeli. Le regreta acum pe toate. Căutase dragostea ce-i fusese refuzată o viață întreagă; cu capul plin de povești din romanele ei favorite, în care eroii se iubeau în draci, cu patimă și patos, cu înflăcărare și până la moarte, încurcase rău borcanele. Pentru că Alisa confundase rău de tot dragostea cu sexul. Tânjind după dragoste, după afecțiune și atenție, Alisa intrase într-o relație care-i făcuse sufletul bucăți. Fusese o mare proastă și-o naivă, care mai credea încă în poveștile cu zâne și cu Feți- Frumoși. Plătise, însă, prețul cu vârf și îndesat pentru prostia și naivitatea ei.
Pentru că atunci cînd Făt-Frumos chiar îi ieșise-n cale, îl lăsase să plece fără să facă niciun gest.”
,,Mama cireș și tata vânt, așa le zicea, biata fătuca fără minte ce era, și credea că înțelegeau tot ce le șoptea. Toate durerile și amărăciunile ei de copiliță naivă, dar c-o inimă prea simțitoare și- un suflet bătrân, lor le destăinuia. Între crengi, în foșnetul frunzelor, în razele soarelui la apus și-n șuierul vântului ascundea o lume întreagă. Lumea ei. Pe care-și jura, că atunci când va fi mare, o s-o străbată-n lung și-n lat…
Cocoțată acolo, avea senzația că lumea toată-i numai a ei. Să simtă vântul în păr, coaja copacului pe obrajii mânjiți de cireșe și de lacrimi uscate, mirosul crengilor dezgolite și-al frunzelor zdrobite-n palmă, să prindă în ochi ultimele raze de soare, colorate atât de frumos, era ceva liniștitor. Sigur. Un sentiment greu de descris. Și pe care nu l- a mai regăsit. Nicăieri. Niciodată.”
Mi-a plăcut foarte mult cartea, este foarte bine scrisă și ușor de lecturat, personajele sunt foarte bine și atent construite: mi-a plăcut foarte mult Alisa, o femeie puternică și curajoasă, demnă și hotărâtă, o mamă iubitoare; titlul cărții este foarte inspirat iar copertă foarte frumoasă!

Recomand această carte tuturor cititorilor, veți descoperi un roman fascinant și răvășitor, o poveste de viață dramatică și profund emoționantă, care cu siguranță vă va răscoli! Romanul are ca subiect teme de actualitate ca violența din familie și traficul de persoane.