În mintea comisarului de Teodora Matei, Editura Tritonic – recenzie

În mintea comisarului

Teodora Matei

Editura Tritonic

Colectie: Thriller & Mystery
Anul apariției: 2017
Nr. pagini: 145
Teodora Matei (n.1971) lucrează din 1990 într-un institut de proiectare, unde a fost pe rând: desenator tehnic, tehnician proiectant, secretar de proiect, document controller. Locuiește în Ploiești. Începând cu 2012 a publicat proză în revistele Athos, Nautilus, Gazeta SF, Fantastica, Ficțiuni.ro, CPSF Anticipația, Revista de suspans. Este prezentă în antologiile Bumerangul lui Zeeler (Cignus, 2014), Cele mai bune proze ale anului 2013 (Adenium 2014), Exit (Eagle 2016), Argos Trei (TRITONIC&TexaRom, 2017). Volume publicate: Omul-fluture (Tracus Arte, 2015), Maya (TRITONIC, 2016) ambele în colaborare cu Lucian-Dragos Bogdan, Stăpânul castelului (TRITONIC, 2016), Cel -ce-simte (TRITONIC, 2016), Tot timpul din lume (TRITONIC, 2017) .
O bătrână găsită moartă în apartament,o defecțiune la gaze și un Casanova mort pe canapeaua din sufragerie,o tentativă de omor, o tânără femeie, victimă a unei rețele de prostituție, și un băiat răpit. Se dau toate acestea împreună cu doi polițiști bucureșteni, detașați la Ploiesti. Iar ce rezultă face parte din ceea ce va fi numit cândva „stilul Teodora Matei”.
În mintea comisarului este o carte polițistă, captivantă cu multă acțiune și suspans în care autoarea combină cu succes poveștile despre cazurile investigate, cu trăirile din viața de zi cu zi a personajelor. Personajul principal al cărții este comisarul Anton Iordan, aflat în spital cu piciorul imobilizat în urma unui accident rutier în care fusese singurul rănit, ajunge în urma investigațiilor medicale la care fusese supus la concluzia că ultimele luni i se șterseseră complet din minte.
Sunt momente când ne dorim să uităm totul, să pornim o viață nouă, de la capăt, crezând că relele au dispărut pentru totdeauna, ca niște pete îndepărtate de înălbitor de pe haine, că ele au doar trecut, nicidecum viitor. Doar o cumpănă în viață, cum spun bătrânii, ne poate demonstra cât suntem de naivi, câta încredere acordăm necunoscutului de după colț.
Își amintește întâmplări din copilărie, de părinți, mătușa, copiii și soția lui, însă în urma vizitei la spital a lui Sorin Matache, inspectorul-şef și subalternul său, acesta îi spune de Ploiesti, locul unde fuseseră detașați câteva luni pentru a investiga câteva cazuri, dar nu își amintește nimic și îsi dă seama că soarta se răzbună pe el cu multă cruzime.
Ar fi putut să improvizeze, să spună niște banalități, s-o scalde, cum s-ar zice. Ce-l speriase cel mai tare era faptul că pierderea memoriei îi putea afecta locul de muncă, iar comisarul nu era pregătit încă să se pensioneze,cu atât mai mult pe caz de boală .
Pentru a-și recupera memoria acceptă să participe la un experiment propus de un prieten bun cu care jucase bridge în facultate, actualmente editor. Acesta a convocat câțiva scriitori, care după ce au ascultat cele povestite de inspectorul-sef Matache, au scris câteva povestiri, realizând un manuscris. În prima povestire, nepoata unei bătrâne anunță poliția că mătușa ei nu răspunde la telefon de două zile și nu poate intra în casă ușa fiind blocată. Bătrâna este găsită moartă, însă în casă persistă un miros pregnant de lăcrămioare, indiciu pe care comisarul și-l amintește.
În cea de-a doua povestire, o defecțiune la gaze și un bărbat mort pe canapeaua din sufragerie, un caz clasic de gelozie dusă la extrem, un Casanova cu mai multe cuceriri care joacă pe două fronturi, în care una dintre iubite hotărăște să-l omoare, însă cealaltă, aflând de moartea iubitului, încearcă să-și anihileze adversara și o calcă cu mașina.
În cea de-a treia povestire aflăm de răpirea unui băiat, Andrei, considerat de prieteni un tocilar, crescut de mama care muncea la domiciliu pentru a-l supraveghea pe fratele său cu handicap psihic, dar care  cu ajutorul unor indicii îi ajută pe polițiști la rezolvarea cazului.
A patra povestire este un caz tipic de trafic de carne vie, în care inspectorul-şef Matache este implicat emoțional, dar care e rezolvat la fel ca într-un scenariu de film.
Dacă vreți să știți cum s-au rezolvat cazurile, dar și ce s-a  întâmplat cu comisarul Anton Iordan, vă recomand să citiți această carte. Este prima carte a autoarei pe care o citesc și mi-a plăcut foarte mult, o carte interesantă și relaxantă scrisă lejer cu personaje bine conturate și cu povestiri pline de acțiune și suspans, o recomand tuturor iubitorilor de cărți polițiste și nu numai!

Mulțumim Editurii Tritonic pentru cartea În mintea comisarului de Teodora Matei primită pentru recenzie!

Cărțile autoarei pot fi comandate de pe tritonic.ro,  libris.ro, elefant.ro, librărie.net, carturesti.ro.

Recenzii Editura Tritonic