2. Viermele de mătase – The Silkworm – 2014 – recenzie

3. Carieră malefică – Career of Evil – 2015 – recenzie

4. Alb letal – Lethal White – 2018

5. Glasul sângelui – Troubled Blood – 2020 – recenzie

6. Inimă neagră ca noaptea – The Ink Black Heart – 2022

7. The Running Grave – 2023

Robert Galbraith este pseudonimul lui J.K. Rowling, autoarea bestsellerurilor din seria Harry Potter

Primele patru romane din seria Cormoran Strike – Chemarea cucului, Viermele de mătase, Carieră malefică și Alb letal – au ajuns toate în topurile naționale și internaționale și transformate într-un serial TV produs de Brontë Film and Television.

Când Edie Ledwell, nepieptănată și agitată, vrea să stea de vorbă cu ea, Robin Ellacot nu știe ce să creadă. Co-creatoarea desenului animat de succes Inimă neagră ca noaptea, Edie e hărțuită online de un personaj misterios cu pseudonimul Anomie și ea vrea cu orice preț să-i afle identitatea. Robin hotărăște că agenția nu o poate ajuta și își scoate din cap povestea. Dar după câteva zile află că Edie a fost atacată și ucisă în cimitirul Highgate, locul unde se petrece acțiunea desenului animat. Robin și partenerul ei Cormoran Strike sunt atrași în cursa pentru descoperirea adevăratei identități a lui Anomie, într-o rețea încurcată de pseudonime online, interese de afaceri și conflicte de familie. Iar ancheta le pune la încercare capacitatea de deducție și îi amenință în moduri noi și înspăimântătoare... Un mystery captivant și diabolic de inteligent, Inimă neagră că noaptea este un adevărat tur de forță.

Opera unui maestro al povestirii. – Daily Telegraph

Un thriller minunat cizelat, construit superb. – Daily Mail

Strike și Robin rămân la fel de seducători. – New York Times

Scandalos de captivant. – Financial Times

Unul dintre cele mai fermecătoare duouri ale genului crime. – Guardian

O carte pe care n-o poți lasă din mână, te ține treaz toată noaptea. – Observer

O mostră dură de scriitură crime. – Sunday Times

Inimă neagră ca noaptea de Robert Galbraith poate fi comandată de pe libris.ro

Un roman polițist foarte bun, coerent, cu o intrigă complexă, minuțios construită, o galerie fascinantă de personaje, puternice și foarte bine conturate, și o bogăție a detaliilor impresionantă, atât în ceea ce privește cazul expus, cât și în ceea ce privește descrierea personajelor și a decorurilor.

Un stil de scriere inteligent, ușor ironic, cu un umor britanic fin, de calitate, iar suspansul, dramatismul și misterul sunt perfect gradate de-a lungul acțiunii. Pe lângă toate acestea, decorul poveștii, Londra, cu descrieri ale diferitelor locuri și obiective și surprinderea atmosferei acestui oraș cu o personalitate aparte este un plus al cărții, cadrul acțiunii fiind construit piesă cu piesă, cu descrieri generoase, pline de viață și culoare.

Inimă neagră ca noaptea, a șasea carte din seria Cormoran Strike este, ca fiecare roman semnat Robert Galbraith/J.K. Rowling, o scriere minunată. Povestea începe cu scena finală din volumul precedent, cu îndrăgiții protagoniști ai seriei – Cormoran Strike și Robin Ellacott – bucurându-se de cina la Ritz pentru aniversarea a 30 de ani a lui Robin.

Acum, practic, întreaga serie este despre doi factori, unul care se concentrează pe interacțiunea dintre cei doi protagoniști și al doilea pe investigarea cazului principal din fiecare carte, dar și a celorlalte cazuri de care se ocupă agenția, care, pe lângă cei doi parteneri, are și câțiva subcontractori, însă nu se pune accent pe acestea, ci doar au rolul de a îmbogăți și a contura mai bine cadrul acțiunii. Majoritatea fanilor acestei serii – ca și mine, de altfel -, sunt cu siguranță cuceriți în primul rând din cauza magnetismului surprins de Rowling între aceste două personaje minunate – Cormoran și Robin. Această parte a poveștii este țesută cu un pas înainte de Strike și doi pași înapoi de Robin și invers, astfel că cei doi par în permanență în contratimp. Dar Strike are nevoie de mai mult timp pentru a-și recunoaște propria atracție pentru Robin, fiind conștient de riscurile care pot apărea, niciunul nefiind dispus să-și pună în pericol relația profesională și de prietenie. Este foarte interesant de urmărit cum se dezvoltă relația dintre ei, cum sunt conectați emoțional, deși în același timp cochetează – sau se implică, în cazul lui Strike – și cu alte relații.

Subiectul cărții este extrem de interesant, captivant și de actualitate. Genul de ură pe rețelele sociale care poate fi creată împotriva cuiva este explorat în detaliu de către autor. Un mare plus al cărții este că a realizat un studiu detaliat și aprofundat al măștilor care ascund fețele în social media.

Cu siguranță, nu este un thriller cu ritm rapid, ceea ce este evident cu cele aproape 1000 de pagini ale sale, iar pe alocuri poate fi obositor de citit din cauza numeroaselor personaje din jocul online și al transcrierilor de chat care acoperă pagini întregi în carte, dar ancheta lui Strike și Robin despre hărțuirea cibernetică este foarte bine construită, autoarea transmițînd chiar un avertisment și o temă de gândire. Suspansul crește gradat până ajunge în punctul culminant și, cu o mulțime de piste înșelătoare și cu o multitudine de personaje atât în avatarele lor online, cât și offline, este o lectură destul de solicitantă. După cum mulți dintre voi știți deja, cartea de față, ca toate cărțile seriei, de altfel, este pentru cei cărora le plac poveștile ample, complexe, cărora le place să fie cufundați profund într-o poveste, simțindu-se pe deplin implicați în viața personajelor. Deznodământul, spre deosebire de alte cărți, nu m-a lăsat mască, deși autorul menține cu atenție elementul de mister al poveștii până la final.

Să vă spun câteva cuvinte despre intriga propriu-zisă. Avem de-a face cu un desen animat de mare succes, Inimă neagră ca noaptea, și cu mulțimea de fani obsesivi ai lui Edie Ledwell și Josh, creatorii săi. Locația în care e plasat e una neobișnuită, un cimitir. Desenul animat a dat naștere unui joc video la fel de popular, Jocul lui Drek, creat de anonimii Morehouse și Anomie.

O Edie tulburată, agitată, neîngrijită și epuizată apare la birourile agenției, întâlnindu-se cu Robin, rugând-o să descopere adevărata identitate a lui Anomie, care a condus o campanie online vicioasă și plină de ură care o vizează.

Robin o ascultă, dar, în ciuda faptului că simte simpatie, este nevoită să o refuze pe Edie, căci agenția este supraîncărcată cu cazuri, iar alte câteva sunt deja pe lista de așteptare, căci popularitatea agenției a crescut odată cu succesele lor din trecut. Astfel că Robin, conștientă că le lipsește expertiza cibernetică necesară acestui caz, îi recomandă lui Edie o altă agenție care ar putea să o ajute. Însă, după doar câteva zile, Robin este îngrozită să afle că Edie a fost înjunghiată în cimitirul Highgate, cimitirul unde este plasată acțiunea desenului animat, iar Josh se află la terapie intensivă cu un diagnostic sumbru, înfruntându-se cu un viitor șocant.

Robin și Cormoran sunt atrași în cursa pentru descoperirea adevăratei identități a lui Anomie, într-o rețea încurcată de pseudonime online, interese de afaceri și conflicte de familie. Anchetele lui Strike și Robin sunt afectate de un deficit de personal, astfel încât cu greu fac față acestei investigații periculoase, complexe și întortocheate, care îi va solicita și afecta în moduri nebănuite.

După cum spuneam, în prim-planul acțiunii se află relația într-o continuă schimbare dintre Robin și Strike. Cei doi au acum o relație puternică, de prietenie, respect și apreciere reciprocă, plus atracția irezistibilă dintre ei, dar ambii sunt atât de dedicați muncii lor încât se feresc să riște ceea ce au, rămâne de văzut dacă vor trece această linie în viitor. Am urmărit-o cu multă plăcere pe Robin strălucind într-o investigație, implicată trup și suflet, dovedindu-se un partener egal din punct de vedere profesional. A sări în ajutorul altora aduce pericole pe care nu le-ar fi putut prevedea, iar Robin și Strike trebuie să-și croiască drum printr-o încrengătură de minciuni, înșelăciuni și piste false înainte ca adevărul să fie descoperit și să fie făcute și alte victime.

În încheiere, nu pot decât să spun că vă recomand călduros cartea, a fost o lectură minunat de captivantă, care abordează diferite teme, cum ar fi pericolele mediului online, în special pentru femei și fete. O carte despre modurile în care trolii online pot denatura realitatea și pot declanșa zvonuri false. O carte și o serie grozavă pentru cei care iubesc genul crime și mister.

Fragment din carte:

„- Strike, suntem un succes, spuse ea radioasă, iar Strike să surprinse zâmbindu-i la fel de entuziasmat.

–  Cine ar fi crezut?

–  Eu, spuse Robin.

–  Când ne-am cunoscut, eu eram aproape falit, dormeam pe un pat de campanie în biroul meu și aveam un singur client.

–  Și ce dacă? Mi-a plăcut că nu ai renunțat și mi-am dat seama că ești foarte bun în ceea ce faci. (…)

Apoi își ridică paharul aproape gol.

– În cinstea Agenției de Detectivi Strike și Ellacott. Și la mulți ani!

Robin ridică și ea paharul, ciocni cu Strike și îl goli.

– Căcat, Strike, uite cât de târziu s-a făcut, spuse ea brusc când se uită din întâmplare la ceas. Trebuie să mă trezesc la 5, îl urmăresc pe iubitul domnișoarei Jones.

– Da, bine, mormăi Strike.

Ar fi fost perfect mulțumit să mai petreacă vreo câteva ore în scaunul confortabil, scăldat în lumina aurie, în timp ce mirosul de trandafiri și mosc plutea deasupra mesei. Făcu semn după notă.

După cum anticipase Robin, era evident că abia își mai ținea echilibrul pe tocurile cui, în timp ce traversa barul și avu nevoie de mult mai mult timp decât ar fi trebuit ca să găsească pe fundul genții jetonul pentru haină.

– Vrei să ții atâta puțin, te rog? îl întrebă ea pe Strike, întinzându-i punga cu parfumul, în timp ce scormonea prin geantă.

După ce își recuperă haina, avu nevoie de ajutorul lui Strike să și-o pună.

– Sunt categoric beată, murmură Robin, luând înapoi punguța mov.

Dovada veni câteva secunde mai târziu, când își agăță tocul de marginea covorului stacojiu de pe podeaua de marmură a holului și alunecă într-o parte. Strike o prinse și continuă să o susțină cu brațul în jurul taliei în timp ce o conducea afară pe una dintre ieșirile laterale care flancau ușile turnante, pentru că avea dubii că Robin s-ar fi descurcat cu acestea.

– Scuze, spuse ea în timp ce coborau cu grijă treptele abrupte de piatră din față de la Ritz.

Strike continuă s-o țină pe după talie. Lui Robin îi plăcea senzația pe care i-o dădea, masiv și cald: cel mai adesea ea fusese cea care îl sprijinise când, suprasolicitat într-un mod imprudent, ciotul piciorului lui drept refuzase să-i mai susțină greutatea. Strike o ține atât de strâns, că Robin aproape că și lăsase capul pe pieptul lui și putea să simtă, chiar prin mirosul lui obișnuit de țigări, aftershave-ul cu care se dăduse pentru această ocazie specială.

– Taxi, spuse Strike, arătând cu mâna.

Uun taxi negru se apropie lin de ei.

– Strike, spuse Robin, întorcându se spre el ca să îl poată privi în față.

Dorise să-i mulțumească, să-i spună ce seară minunată petrecuse, dar, când ochii lor se întâlniră, nu-și găsi cuvintele. Pentru câteva momente, totul în jurul lor se încețoșă, ca și cum ei s-ar fi aflat în centrul unei tornade în care totul se mișca cu încetinitorul – pieton și mașini care ambalau încet motoarele, faruri care apăreau și dispăreau, nori care punctau din loc în loc cerul – și doar senzația și mirosul celuilalt erau reale, iar când Strike privi chipul ridicat spre el, uită în acea secundă toate hotărârile severe care îl înfrânaseră timp de vreo cinci ani și își aplecă aproape infinitezimal capul, gura lui îndreptându-se spre a ei.

Și, fără ca ea să-și dea seama, expresia lui Robin trecut de la fericire la frică. Strike observă și se îndreptă imediat de spate și, înainte ca vreunul să apuce să proceseze ceea ce tocmai de întâmplase, uruitul banal al unui curier pe motoretă vesti că lumea își renluase cursul obișnuit; tornada trecuse, Strike o conducea pe Robin spre portiera deschisă a taxiului, iar ea se prăbuși pe bancheta tare.

– Noapte bună, strigă Strike în urma ei.

Portiera se trântise și taxiul demarase înainte ca Robin, năucită, să poată decide dacă ceea ce simțea era mai degrabă șoc, exaltare sau regret.”

Cartea Inimă neagră ca noaptea de Robert Galbraith poate fi comandată de pe libris.ro.