Sună-mă mâine de Lucian Dragos Bogdan, Editura Tritonic – recenzie

Lucian Dragos Bogdan

Editura Tritonic

Colecția Casmir

Genul: Romance
Anul aparitiei 2019
Nr. de pagini: 228

O actriță celebră care-și caută drumul în viață, mama autoritară dornică s-o mărite cu orice preț, o adolescentă sensibilă ce se simte neglijată, o văduvă idealistă și o jurnalistă ce-și trăiește viața din plin – cinci personaje plecate în vacanță pe meleagurile pline de povești ale Franței. Șarade ce trebuie dezlegate, fantome din trecut, drame, întâlniri surprinzătoare, amoruri și o doză sănătoasă de umor.
“Atunci când abordează o temă romantică, Lucian Dragoș Bogdan acordă atenție, în egală măsură, intrigii, dar și personajelor. Reușește întotdeauna să surprindă culoarea locală a decorurilor unde-și amplasează poveștile; protagoniștii apar în diverse momente ale vieților, atunci când sunt în căutarea unui suflet pereche sau surprinși de impactul unei întâlniri întâmplătoare.
Volumul de față urmărește excursia unor americance în Franța, sejur de la care fiecare are propriile așteptări. Merită citit cu maximă atenție, pentru că autorul a strecurat o scurtă istorioară detectivistică, prilej numai bun de a furniza detalii despre diverse obiective turistice sau de patrimoniu. Cât despre sentimente… vom fi, cu siguranță, cuceriți de naturalețea și libertatea femeilor de dincolo de Ocean, vom suspina sau  zâmbi entuziasmați alături de ele, vom face planuri asemenea lor sau ne vom pune întrebări legate de deciziile luate. La final vom spune, cu siguranță, că ne-am fi dorit mai mult, dar ce e o carte, decât o felie tăiată cu zgârcenie dintr-un tort numit Viață?! (Teodora Matei)”
Luna noiembrie se află în top trei luni preferate din an din două motive: primul este că în această lună are loc târgul de carte Gaudeamus, prilej de revedere cu prieteni şi autori dragi. Al doilea este apariţia romanului de dragoste semnat de Lucian Dragoş Bogdan. În fiecare an, la două-trei zile de la cumpărarea cărţii, încep să îl întreb: Lucian, când apare următorul roman de dragoste? Despre ce va fi vorba?
Aşa cum ştiţi, m-a cucerit de la primul său roman citit “Parfumul Cracoviei” şi de atunci am devenit fan şi ”stresul” lui constant, în fiecare an aşteptând cu nerăbdare momentul apariţiei unui nou roman de dragoste semnat Lucian Dragoș Bogdan.
Nici de data aceasta nu m-a dezamăgit, chiar dacă aş fi vrut ca povestea să fie mai lungă, am avut impresia că s-a terminat prea repede.
Sună-mă mâine” este o carte despre viaţă, alegeri, asumări, exact aşa cum ne-a obişnuit Lucian. Şi în acest caz se poate aplica regula că în orice moment viaţa uneia dintre protagoniste poate deveni viaţa noastră.
Mi-a plăcut această nouă abordare a autorului. Majoritatea capitolelor încep cu anumite introspecţii, cugetări sau frământări. Toate acestea sunt motivaţionale pentru eroina noastră principală, Shauni, o actriţă cu o carieră în culmea succesului, dar cu o viaţă personală la pământ. După două mariaje nereuşite, existenţa ei se învârte în jurul lui Gilly, fata ei. Aceasta se dovedeşte a fi o adolescentă răsfăţată, mereu dorind să fie în centrul atenţiei din dorinţa de a petrece mai mult timp cu mama ei. Alături de Gilly este bunica, Cindy, mama lui Shauni, care are grijă de fată. Cindy mi-a amintit de bunica mea, în timp ce citeam parcă îi vedeam faţa luminoasă spunându-mi că totul o să fie bine.
Pe lângă poveştile acestor trei femei pe care le vom urmări, în plan secundar ne vom delecta cu povestea altor două femei, Melanie, prietena lui Cindy, şi fiica ei, Jane, prietena lui Shauni. Menţionez că mi-a plăcut contrastul de culoare dintre cele cinci femei. Dacă Shauni, Cindy şi Gilly erau albe, Melanie şi Jane erau negrese.
Să intrăm un pic în poveste şi să vă ispitesc cu aceste personaje atât de bine conturate.
Cartea “Sună-mă mâine” are la bază o povestire scrisă de Lucian la un moment dat, care se numeşte “Lumea prin ţeava puştii”. Am avut plăcerea să citesc această povestire, care mi-a plăcut, m-a făcut să îi văd continuarea în mintea mea. M-a încântat când am aflat că ideea noului roman de dragoste a venit de acolo şi eram curioasă cum va dezvolta acea poveste.
Se spune că prima iubire nu se uită niciodată şi cred că aşa este. Aşa se întâmplă şi în viaţa eroinei noastre principale. În tinereţe a plecat singură să se regăsească şi nu numai că s-a regăsit, dar l-a găsit şi pe el, pe Gene Larsson, un bărbat care i-a oferit momente unice şi, pentru o săptămână, au trăit cât alţii într-o jumătate de viaţă. Viaţa lor s-a schimbat la 180 de grade şi, chiar dacă a trebuit să se despartă, niciunul nu l-a uitat pe celălalt. Dacă o să citiţi cartea o să înţelegeţi.
Să revenim în prezent când Shauni a aflat că Gene a plecat prin Europa şi s-a hotărât să plece în căutarea lui. În călătorie a fost însoţită de Gilly, Cindy, Melania şi Jane. Ea i-a tot promis fetei că după ce termina cu filmările o să-şi ia o vacanţă pentru a petrece timp împreună, ea fiind destul de absentă din viaţa acesteia.
Cele cinci femei pleacă din America în Europa, fiecare cu un anumit scop, gânduri şi speranţe. Orasul în care se desfășoară cea mai mare parte a acţiunii cărţii este Lyon. Aici se vede amprenta autorului, acesta fiind la Lyon în această primăvară, şi-a făcut foarte bine documentarea şi am simţit că mă plimb prin acest oras, am văzut cu ochii minţii toate locurile pe unde l-au purtat paşii pe autor şi în urma lui pe protagonistele noastre.
Nu vreau să vă dau detalii despre carte, vă zic doar că fiecare protagonistă o să aibă parte de destulă adrenalină şi cititorul de şi mai multă, pentru că autorul a avut grijă să vină cu surprize care ne vor încânta sufletul.
Cartea este despre maturitate, iubire adevărată acceptarea celuilalt exact aşa cum este. Autorul are un talent de a creiona niste poveşti foarte originale, desprinse din realitate. Umorul lui este prezent şi de data aceasta. Scenele de umor sunt aparte, foarte originale, şi îţi rămân în minte. Pe lângă poveştile de iubire, care sunt foarte sensibile şi firești, avem parte de adevărate lecţii de cultură generală.
Mi-au plăcut personajele, mai puţin Gilly, pe care am catalogat-o drept o răsfăţată şi destul de prostuţă. Autorul cred că a simţit că voi fi nemulţumită de acest personaj şi i-a oferit o lecţie bună :d
Dacă Shauni îl va găsi pe Gene, care îi lasă adevărate urme demne de cel mai iscusit detectiv şi dacă viitorul îi va găsi împreună vă invit să aflați citind cartea.
Nici viaţa Melaniei şi a lui Jane nu este foarte strălucită şi amândouă sperau să îşi găsească calea către o viaţă aşa cum şi-o doresc. Oare vor reuşi? Ce surprize le va pregăti destinul în această călătorie?
Cartea împleteşte foarte bine trecutul, prin prisma povestirii “Lumea prin ţeava puştii”, cu prezentul, şi ne poartă pas cu pas să fim martori la procesul de maturizare şi acceptare a celor cinci femei.
Autorul are gusturi muzicale foarte bune şi de fiecare dată reuşeşte să mă surprindă prin alegerile pe care ni le ”furnizează” în aproape fiecare roman de dragoste.
Vă recomand o carte care este exact aşa cum a fost luna octombrie a acestui an zbuciumat: te-a luat prin surprindere cât a fost de caldă, te-a făcut să zâmbeşti atunci când nu credeai că mai poţi şi ţi-a dat speranţă că lucrurile bune vor veni, trebuie doar să ai răbdare.
– “Cum era replica aia a ta din finalul filmului Sună-mă mâine?
– „Sună-mă mâine! Dacă mă voi privi în oglindă dimineață și-mi va plăcea ce văd, îți voi răspunde”, recită actrița.”

Lansarea cărții va avea loc la Gaudeamus, sâmbătă, 23.11.2019 la ora 12.00, la standul editurii Tritonic.