Editura Librex Publishing

1. Ultimul vikingEditura Librex Publishing – recenzia
2. Te voi găsiEditura Librex Publishing  recenzia
3. Dincolo de timpEditura Librex Publishing – recenzia
4. Prin cenuşa de visuri – Editura Librex Publishing – recenzia
5. Pentru că eu sunt. Pentru că tu eștiEditura Librex Publishingrecenzia
Seria Nemuritor e cu siguranță una din seriile mele de suflet. Mă încearcă un sentiment de nostalgie acum, la sfârșitul seriei. Aventura a ajuns la final. Am fost alături de Oana chiar imediat după ce a apărut primul volum al seriei, cu mai bine de doi ani în urmă și am însoțit-o pe ea și fantasticele ei personaje pas cu pas în această spectaculoasă aventură. Practic, această serie s-a scris sub ochii noștrii, cititorii și fanii ei fideli.
Victoria Grey, personajul central al seriei, este o tânără crescută și educată în încântătoarea tradiție sudistă, care renunță la meseria de medic veterinar pentru a se dedica transformării unei mici cafenele vechi, cumpărată de la bunicul ei, situată într-un orășel tipic american de pe coasta de est. Cu multă meticulozitate, pune la punct ultimele detalii înaintea lansării oficiale. Ceea ce va urma însă în acea seară va schimba radical cursul vieții Victoriei, iar lumea, așa cum o știa ea, va înceta să existe. O monedă de argint primită de la un străin misterios îi va schimba destinul. Aventurile care urmează sunt spectaculoase, eroina ajunge să lupte pentru supraviețuire, fiind atrasă fără voia ei într-o confruntare în care forțe puternice se înfruntă, vor fi momente de-a dreptul dramatice – iar ea se va afla în mijlocul lor ca ”stăpână a argintului”- dar avem parte și de o frumoasă și incendiară poveste de dragoste.
Descoperim personaje fascinante, dialoguri spumoase, mister și legende străvechi, romantism și adrenalină la cote maxime, într-o savuroasă poveste țesută cu măiestrie pe granița subțire dintre real și fantastic, o poveste în care eroina se transformă dintr-un om obișnuit cu o existență banală în iubita unui vampir, prietena unui berseker nemuritor, camarada unui elf, stăpâna unui wyern, într-o lume în care legendele prind viață, lăsându-și personajele printre noi – zei, elfi, spirite ale apelor, vârcolaci, wyerni, fomori…
Vă vine să credeți? Un berseker, un metamorf, un semi-nemuritor și doi vampiri adunați pentru o discuție pe care nici nu îndrăzneam să mi-o imaginez. Și cireașa de pe tort era că eu, Victoria, reprezentam mărul discordiei.”
Toată galeria de personaje e de e excepție – sunt unice, foarte bine conturate, iar interacțiunea lor e de milioane. Povestea aduce în scenă personaje supranaturale, coborâte printre oameni din legendele și basmele nordice, după cum spuneam. Un personaj fabulos este Ian, un viking nemuritor și un exemplar masculin superb. Dar personajul meu preferat rămâne Ario – vampirul seducător de care se îndrăgostește Victoria, și reciproc

Toată seria e frumoasă și echilibrată ca tot unitar, dar autoarea a evoluat și s-a reinventat de fiecare dată,  volum cu volum, pe măsură ce povestea crește în complexitate. Pe lângă povestea în sine, personaje și stil, un ingredient de bază și un punct forțe al acțiunii este elementul surpriză, răsturnările de situații, imprevizibilul care nu te lasă să te relaxezi prea mult în timpul lecturii. E ca și când mergi pe un drum sinuos și nu știi ce te așteaptă după fiecare cotitură.
Cartea e bine documentată, referirile la persoane, locuri și întâmplări reale inserate în poveste fiind o dovadă în acest sens.
De-a lungul întregii aventuri am însoțit-o pe Victoria nu doar în spaţiu şi in timp – Volumul al patrulea ne poartă în trecut – dar şi in miezul propriilor ei trăiri şi sentimente, având în vedere că povestea este scrisă la persoana întâi din perspectiva Victoriei, fiind conectați la gândurile și peripețiile acesteia, simțindu-ne pe parcursul lecturii de parcă am face noi înșine parte din poveste.
De remarcat măiestria autoarei în ceea ce privește bucla călătoriei în timp. E foarte greu de realizat, trebuie să ai o mare atenție la amănuntele specifice, care pot ”scăpa” și strica tot efectul. Iar Oana Arion reușește să închidă o buclă perfectă!
”Reușisem! Acum trebuia să verific dacă destinația era cea corectă, mai precis 21 iunie, 1757. Cordoba. Andalusia. Spania.”
”Am trecut prin sate și orașe și m-am zgâit uimită la forfota de oameni, ascultând curioasă frânturi de conversație rostită pe tonuri repezite. Culori. mirosuri, chipuri, toate amestecându-se ca într-un caleidoscop fantastic și incredibil. Nu vă puteți închipui toate senzațiile pe care le-am trăit. Nici măcar eu nu-mi imaginasem intensitatea lor în momentul în care planificasem călătoria în trecut. Era fabulos.”
Îmi plac cărțile „de călătorie” care chiar reușesc sa te poarte în locul și momentul acțiunii, pe tărâmuri exotice sau în momente îndepărtate în timp, despre care putem doar presupune cum sunt/ erau, sau să ne închipuim cu ajutorul celor citite, iar aceasta serie reușește acest lucru. Pe parcursul lecturii am trăit o experiență de neuitat, iar locurile în care ajungem de-a lungul acțiunii sunt atât de bine redate, cu o mare atenție la detalii, încât le-am vizualizat pur și simplu.
Ceea ce are de oferit această carte e o experiență de trăit prin prisma propriilor impresii. Vă asigur că fiecare veți descoperi alte și alte repere ale cărții și episoade care vă vor impresiona, e o carte care oferă o lectură bogată, ofertantă, și care dă liber imaginației fiecăruia să zboare!
Mă gândesc la vorbele Victoriei când a pășit în această aventură alături de nemuritori, ca stăpână a argintului:
”Oare la sfârșitul drumului, mă voi regăsi pe mine, cea de odinioară?”
Extrapolând, ca cititor ți-e greu să te regăsești după finalul acestui volum. Face parte din acele povești care au darul de a-ţi rămâne la suflet. Vă invit să descoperiți ce final ne-a pregătit Oana și ce surprize ne așteaptă în ultimul volum, pentru care, după un volum patru spectaculos, ștacheta e ridicată foarte sus, iar așteptările și curiozitatea sunt la cote maxime!
O serie extraordinară, cu o poveste a cărei acțiune are un impresionant crescendo de la volum la volum, confirmându-și valoarea cu fiecare volum în parte, dar și ca tot unitar, captivându-și cititorii și transformându-i în fani fideli.
Și nu în ultimul rând, ţin să remarc faptul că toate volumele seriei au coperţi extrem de elegante si titluri foarte inspirat alese, care alăturate formează practic esenţa seriei:

Te voi găsi

Dincolo de timp