Suflete pereche de John Marrs, Editura Trei – recenzie

(The One – 2016)

John Marrs

Colectia: Fiction Connection

Traducere: Mihaela Apetrei

Nr. de pagini: 464

Anul apariţiei: 2019

John Marrs a lucrat 25 de ani ca jurnalist freelancer, specializat în interviuri cu actori, muzicieni și celebrităţi TV. A debutat în 2013 cu romanul The Wronged Sons (republicat în 2017 sub titlul When You Disappeared), urmat de Welcome To Wherever You Are, The Good Samaritan, Her Last Move și The Passengers.
Suflete pereche, publicat în 2016, s-a tradus în 23 de limbi, a fost desemnat cel mai bun roman SF al anului de către Wall Street Journal și urmează să fie ecranizat sub forma unui serial Netflix de zece episoade.

„Șocant la aproape fiecare pagină." – Wall Street Journal

Cum îţi găsești perechea? Foarte simplu: îţi faci un test ADN și, în scurtă vreme, urmează să fii potrivit cu partenerul perfect. Aceasta este promisiunea companiei Potrivește-ţi ADN-ul, care a descoperit gena capabilă să determine sufletul pereche. Milioane de oameni din întreaga lume au beneficiat de serviciile companiei.

Dar există și dezavantaje: distrugerea multor relaţii și schimbarea concepțiilor despre iubire și romantism.

Cinci oameni au primit vestea că au fost „Potriviţi". Fiecare urmează să-și cunoască adevărata dragoste, dar nu tuturor le este garantată fericirea. Pentru că până și sufletele pereche pot avea secrete înfiorătoare…

„Romanul extrem de ingenios al lui John Marrs dovedește că adevărata dragoste nu este ușor de găsit nici cu ajutorul știinţei.” – Sunday Mirror

„Un thriller SF captivant, cu un ritm foarte alert și o intrigă cum nu se poate mai interesantă, care îţi va da de gândit.” – Starbust

„Fascinant și plin de surprize încă de la primele pagini, Suflete pereche te va ţine treaz până târziu în noapte.” – HEAT

„Nu seamănă cu niciun alt thriller psihologic și este atât de bine scris, încât te face să crezi că s-ar putea întâmpla în viaţa reală.” – Peterborough Telegraph

„O lectură de neratat atât pentru pasionaţii de thrillere, cât și pentru cititorii de SF.” –Library Journal

Ce ar fi viața fără riscuri? Viața pe care o trăim depinde de alegerile pe care le facem, depinde de riscurile pe care ni le asumăm, iar aceste riscuri sunt ingredientele unei rețete numită FERICIRE, așa că pentru a avea totul trebuie să riști totul!

Suntem în viitor, un timp în care o genială tânără  cercetătoare descoperă gena din ADN-ul uman care stă la baza unui test dovedit științific, după legile biologiei și chimiei, ce  arată care persoană din lume este perechea ta din punct de vedere genetic, persoană de care ești desemnat să te îndrăgostești! Acest test este disponibil pe o aplicație de internet numită POTRIVEȘTE-ȚI ADN-UL și te ajută să găsești acea unică persoană din lume care este jumătatea ta, Potrivirea ta!

Este dragostea la prima vedere doar o atracție spontană sau mai este și altceva? Poate fi ea demonstrată științific? Există oare vreo genă care te face să reacționezi cu toată ființa, ca o conectare profundă față de un alt om, făcându-te să treci peste ceea ce spune creierul? Și oare această descoperire schimbă doar în bine viețile oamenilor, ajutându-i să-și găsească perechea sau și în rău, dezbinând cupluri care în urma testului află că partenerii nu sunt potrivirile lor genetice?

Romanul expune poveștile a cinci oameni care fac acest test, cinci poveșți de viață, tulburătoare, în care se împletesc iubirea, suspansul și misterul, povești atent construite care te țin cu sufletul la gură de la prima până la ultima pagină! Vă invit să-i cunoașteți pe protagoniști:

Mandy are treizeci și șapte de ani, este divorțată și tot ceea ce își dorește este o familie, un soț care s-o iubească și cu care să se potrivească și copii. O existența searbădă, un divorț traumatizant, două avorturi spontane și un ceas biologic al cărui ” tic-tac” îl aude din ce în ce mai tare cu fiecare zi care trece, toate acestea o determină să-și facă testul pentru Potrivirea ei ADN.  Rezultatul testului indică  un bărbat fermecător, pe care se hotărăște să-l cunoască, visând deja „cu ochii deschiși” la familia pe care voia să și-o întemeieze. Însă, surpriza pe care viața și știința i-o vor oferi lui Mandy, va constitui scenariul pentru o adevărată iubire „imposibilă” față de Potrivirea ei!

Jade se întâlnise în viața ei numai cu ratați! Fără posibilități financiare, își plătește singură împrumutul pentru studiile universitare și duce o existență care o nemulțumește profund. Este furioasă și frustrată că nu reușește să-și găsească jobul dorit și nici nu este suficient de curajoasă să plece să-l cunoască pe iubitul ei desemnat de aplicația POTRIVEȘTE-ȚI ADN-ul. Într-un mic orășel din Australia, se găsește el, jumătatea lui Jade, cu care ea vorbește în fiecare zi la telefon dar amândurora  le este prea frică de necunoscut pentru a ajunge să se și vadă! Până când Jade își face curaj și vrând să-i producă o surpriză frumoasă iubitului, pleacă la el, tocmai în cealaltă parte a lumii. Ajungând în Australia, Jade își va da seama însă că nu ar fi trebuit să bată atâta drum pentru că  iubitul ei, cu siguranță, nu este deloc așa cum își imagina ea că va fi!

În urmă cu ceva timp, Nick era un obișnuit al barurilor de fițe dar Sally, iubita lui, i-a schimbat radical viața! O iubește  și crede cu toată puterea că ea este sufletul lui pereche! O amică de-a lor îi convinge însă să facă testul POTRIVEȘTE-ȚI ADN-ul  și, deși Nick are îndoieli în privința acestui test, Sally insistă motivând că acesta ar da mai multă siguranță relației lor dacă ei ar fi și Potriviți genetic!!! Rezultatul testului, pentru fiecare dintre ei, va fi însă unul la care nu s-ar fi gândit niciodată, dar care va bulversa viața amândurora și în special pe cea a lui Nick.

Christopher are treizeci și trei de ani și toată viață a avut doar relații de scurtă durata. Este hotărât, chipeș și manipulator și vrea să fie în centrul atenției mereu. Nu contează modalitatea prin care se impune atenției oamenilor!  El este diferit de alți bărbați pentru că nu simte nicio emoție: nu știe cum se simte iubirea, frica, rușinea, vina, învățând să mimeze pentru fiecare emoție un comportament adecvat. Doar „anumite lucruri” reușesc să îi trezească ceva în sufletul și mintea lui. Drept urmare vrea să vadă dacă Potrivirea lui ADN reușește să fie altfel decât restul femeilor cu care s-a întâlnit până acum. Întâlnirea lor va stârni însă în el fiorii anticipării și „acel ceva” pe care până acum nu l-a obținut decât riscându-și libertatea!

Ellie este o persoană publică iar prioritatea ei este afacerea de care se ocupă, o companie multimiliardară. Viață ei privată suferă de mult timp, abia își mai vede familia încercând să compenseze absența cu bani. Urăște expunerea în public și are o armata de oameni angajați care se ocupă de imaginea ei  și de securitatea informațiilor despre companie. De câte ori se întâlnea cu un bărbat, de atâtea ori se întreba care era adevăratul interes al acestuia: banii, lauda sau vânzarea relației lor vreunui tabloid. Se împrietenise cu singurătatea și aproape că nu-i mai pasă, asta până când se hotărăște să facă testul de Potrivire. Și pentru prima dată în viață ei, Ellie va întâlni pe cineva care îi va întoarce existența cu susul în jos și o va surprinde atât de mult încât va scoate la iveală latura ei „întunecată”!

Tu ce ai face dacă ai vrea să-ți găsești sufletul pereche? Ai accepta drumul sigur și precis al științei sau ai risca alegând propria ta cale de a afla? Ai fi curios să afli cine este Potrivirea ta desemnată de știință chiar dacă ai fi într-o relație cu altcineva?

Vă invit să descoperiți secretele și profunzimea psihicului uman citind Suflete pereche de John Marrs, un thriller captivant și incitant despre alegeri și consecințe, dar și despre speranță și noi începuturi!

Fragment:

„Apoi, la 5:30, a doua zi, urmau să vină la ea acasă, în Belgravia, un hair stylist și un make-up artist că s-o pregătească pentru interviurile înregistrate de la CNN, BBC News 24, Fox News și Al Jazeera. După aceea avea întâlnire cu un jurnalist de la Economist, urmă să pozeze pentru câțiva fotografi de la Press Association și speră că nu mai târziu de ora 10:00 să fie din nou acasă. Nu era cel mai grozav mod de a-și începe ziua de sâmbătă, și-a spus Ellie.

Responsabilul ei pentru relația cu media avertizase în avans agențiile de știri că Ellie era pregătită să vorbească numai despre muncă ei, fiind absolut excluse întrebările despre viațapersonală. Era motivul pentru care refuzase recent un profil în Vogue, completat cu o sesiune foto realizată de legendara fotografa Annie Leibovitz. Spațiul acordat putea fi destul de generos și materialul preluat de publicații din întreaga lume, dar nu merită s-o facă pe seama vieții ei private, care suferise deja destul de-a lungul timpului.

Pe lângă faptul că era cunoscută rezerva ei în legătură cu viața personală, în afara serviciului, Ellie nu voia nici să abordeze public tendințele critice la adresa afacerii sale – avea încredere că echipa de PR gestiona în numele ei orice informație negativă. Învățase din greșelile regretatului Steve Jobs în ceea ce privește gestionarea problemei cu antena de la iPhone 4 și știa cât de mult deranj făcuse la timpul respectiv, afectând atât reputația mărcii, cât și pe a personajului reprezentativ din conducere.

A văzut cum s-a aprins ecranul mobilului de pe birou. Doar câțiva oameni aveau privilegiul de a ști acel număr de telefon și adresa ei privată de e-mail: de fapt, doar vreo 12 din cei 4000 de angajați ai ei din întreagă lume și cei din familie, pe care abia dacă avea timp să-i vadă.”

Cartea Suflete pereche de John Marrs poate fi comandată de pe edituratrei.ro, elefant.ro, libris.ro, librariadelfin.ro, librarie.net, cartepedia.ro

Recenzii și prezentări cărți SF