Ilustrații: Hans Jorgen Sandnes

Editura Paralela 45

Anul apariției: 2018
Vârsta: 7-10 ani
Nr. de pagini: 112
Traducere: Diana Polgar
Printre volumele care fac parte din seria Biroul de Investigatii Nr. 2: Operaţiunea Nor de furtună,  Operaţiunea Omul Negru, Operaţiunea Apus de soare, Operaţiunea Narcisa, În căutarea reginei junglei, În căutarea căpitanului Krogh.
Jorn Lier Horst este scriitor, însă a lucrat ca detectiv particular în poliţie. Experienţa i-a fost de ajutor mai târziu la crearea captivantelor mistere din cărţile lui.
Hans Jorgen Sandnes este desenator de cărţi şi de filme de animaţie. Împreună cu echipa lui din studiourile Sandnes Media a ilustrat o mulțime de carţi.
S-a furat un tablou de mare valoare, iar poliția a arestat imediat făptașul. Numai că acesta susține că nu e el autorul. Așa că Oliver, Tiril și Opti trebuie să intre din nou în acțiune. O să descopere adevărul?

Cartea ne prezintă o nouă aventură a echipei de detectivi a Biroului de Investigaţii Nr. 2 formată din Tiril Olsen, Oliver Tangstad şi câinele lor, Opti.
Copiii sunt locuitori ai oraşului Elvestad, orăşel situat pe râul Svenna, întemeiat în 1884 şi având o populație de 937 de persoane.
Misterele sunt specialitatea lor şi rezolvă toate cazurile care apar în micul lor orăşel. De data aceasta, în urma unui articol din ziar numit “Hoţ de găini prins”, cei trei sunt curioşi să vadă despre ce este vorba şi pornesc la casa celui numit hoţ de găini, care de fapt nu este un hoţ de găini, ci este un hoţ care a furat un tablou foarte valoros, numit Narcisa, și care îi aparținea unui important om de afaceri din oraş. Porecla aceasta de Hoţ de găini a primit-o deoarece se pare că, atunci când a înfăptuit jaful, era îmbrăcat într-un costum de cocoş.
“Nu făcuse decât să îşi pună un costum galben şi o mască cu cioc şi creastă de cocoş”
Tinerii noştri detectivi nu cred aşa de uşor că cel arestat este şi făptaşul şi se pun pe adunat indicii ca să fie siguri că la închisoare este adevăratul hoţ, mai ales că, gard în gard cu hoţul de găini trăia un om destul de recalcitrant care, atunci când îi văzu în faţa casei, aruncă cu sticle după ei și îi goni. Înainte de a părăsi casele celor doi, Opti a găsit în zăpadă o cheie de la o cutie de valori, o cutie în care puteau fi depozitate obiecte mai importante pentru a se păstra în siguranță. Nu degeaba cei trei erau detectivi pricepuţi, au găsit imediat cutia pentru care se potrivea cheia şi ghiciți ce se afla în respectiva cutie!!!
Chiar dacă au găsit Narcisa și iau predat-o poliţiei, micii detectivi au rămas dezamăgiţi deoarece politiştii nu au fost curioși să vadă cutia de valori în care au găsit tabloul. Cazul nu era rezolvat încă şi detectivii aveau de găsit făptaşul, aşa că s-au apucat de treabă, dându-și seama că pot afla cine este adevăratul hoţ dacă vor lua amprentele celor implicaţi.
Nici prin cap nu mi-ar fi trecut că, folosind pudra de cacao, o pensulă de machiaj şi o rolă de bandă adezivă transparentă poți să vezi amprentele şi să iei o monstră de amprente. După mai multe amprente analizate şi alte acțiuni la care au luat parte, detectivii noştri au reuşit să elucideze misterul şi normal că au avut dreptate şi nu cel numit hoţul de găini era vinovatul.
Vă invit să descoperiți cine a fost faptaşul şi de ce a făcut acest lucru.
Un caz este rezolvat atunci când nu mai este nici cea mai mică îndoială că operaţiunea a fost cea corectă şi făptaşul real este în spatele gratiilor.
Recomand această carte băieţilor şi fetiţelor. O recomand pentru o simplă joacă sau pentru a lucra în echipă, încercând să devină micii detectivi, de a descoperi o eşarfă căzută după un fotoliu sau orice alt lucru din casă care nu se mai găseşte. Am savurat cartea alături de copiii mei şi am urmat indiciile găsite de eroii noştri, simțind că am făcut parte din poveste. Abia așteptăm să descoperim noul caz cu care se vor înfrunta Oliver, Tiril si Opti.
Editura Paralela 45 are o bogată ofertă de cărţi pentru copiiÎn căutarea reginei junglei face parte dintr-o serie de cărți extrem de captivante, interesante și instructive – Seria Biroul de investigaţii Nr. 2 – care îi vor face pe cei mici să-și pună întrebări și să încerce să găsească răspunsuri. Dezlegarea misterelor n-a fost niciodată atât de amuzantă!

Mulțumim Editurii Paralela 45 pentru cartea oferită pentru recenzie.

Cărțile pot fi comandate de pe site-ul Editurii Paralela 45, librarie.net, elefant.ro, libris.ro

Recenzii și prezentări cărți Editura Paralela 45