Dragoste regăsită de Tamera Alexander, Editura Casa Cărții – recenzie

Traducerea: Mihaela Tocuț

1. Flacăra reaprinsă – Editura Casa Cărții – Rekindled – 2006 – recenzie
  2.  Păcate răscumpărate – Editura Casa Cărții – Revealed – 2006 – recenzie
  3. Dragoste regăsită – Editura Casa Cărții – Remembered – 2007

Deși despărțirea este dată de o singură clipă, uneori durerea pierderii unei ființe dragi  poate dăinui o viață întreagă.

Amenințarea războiului și o rugăminte făcută cu limba de moarte o fac pe Veronique Girard să își părăsească Franța natală pentru a călători într-o țară îndepărtată și deloc îmbietoare.

Ajunsă în Teritoriul Colorado, ea își începe cercetările pentru a-l găsi pe tatăl său – bărbatul pe care îl poartă în inimă încă din copilărie. Pierre Girard plecase în Americi să își încerce norocul în negoțul cu blănuri, jurând să trimită mai apoi după soția și fiica lui.

De atunci se scurseră 25 de ani, fără că el să-și fi îndeplinit jurământul. Croindu-și cale printre cioburile promisiunilor nerespectate, Veronique pornește într-o călătorie periculoasă, pe urmele unui bărbat pe care aproape că nu și-l mai amintește.
Dumnezeu îi alinase durerea sufletească și Jack Brennan este, în sfârșit, pregătit să lase trecutul în urmă. După ce ani de zile a călăuzit caravane spre vest, acum este căruțaș și transportă marfă în așezările miniere din munții de lângă Willow Springs.

Ceea ce nu pune el la socoteală la venirea în oraș este neașteptatul tovarăș ce îl va însoți în drumurile sale prin munți și felul în care căutările unei femei îi vor da peste cap planurile… și viața.

Dragoste regăsită de Tamera Alexander este cel de-al treilea volum dintr-o serie minunată, Cronicile de la Fountain Creek, una din seriile mele preferate de literatură creștină. Cartea, pe care am găsit-o, ca și pe celelalte cărți ale autoarei pe care le-am citit, pe libris.ro, se remarcă de la început printr-o copertă minunată și un sinopsis foarte atrăgător, continuând să cucerească cititorul prin stilul de scriere, cald și plin de sensibilitate, și, bineînțeles, prin minunata poveste din paginile ei, emoționantă și plină de învățături. Acțiunea se petrece în 1871, în Willow Springs, orășelul de la poalele masivului Pikes Peak, unde s-a petrecut și acțiunea primului volum al seriei.

O carte de ficțiune istorică, un roman care surprinde și redă foarte frumos atmosfera și culoarea locală a vremurilor și locurilor în care se desfășoară acțiunea și, în același timp, o poveste de dragoste încântătoare cu două personaje ușor de îndrăgit, dar și reîntâlnirea cu câteva din personajele volumelor precedente. Personajele cărții, ale întregii serii de fapt, atât cele principale, cât și cele secundare sunt foarte bine creionate, credibile, profund umane, supuse greșelilor și frământărilor interioare, însă cartea e plină de mesaje, povețe și îndemnuri creștine, de acceptare, iertare și izbăvire, dar, mai ales iubire, speranță și așteptări împlinite.

”E bine să nutrești speranțe, atâta vreme cât nu te lași condus de ele. Când le lași să preia conducerea, ele îți pot răpi fericirea de care ai fi putut avea parte dacă te-ai fi mulțumit cu ce aveai de la bun început.”

Protagonista cărții, Véronique Eveline Girard, este o tânără și fermecătoare franțuzoaică în vârstă de treizeci și unu de ani, deși abia părea ieșită din adolescență, pe care circumstanțe legate de amenințarea războiului în Franța, dar și de situația personală și de ultimele dorințe ale mamei ei au determinat-o să traverseze oceanul spre a ajunge în ținuturile sălbatice și neprimitoare – așa cum i s-au părut răsfățatei franțuzoaice – din Colorado, acolo de unde sosiseră ultimele vești despre tatăl ei. Tatăl ei plecase în urmă cu 25 de ani în America să-și încerce norocul în negoțul cu blănuri, urmând ca apoi să își cheme în noua țară soția și fiica, ceea ce nu se întâmplase, iar acum Véronique voia să-i dea de urmă și să afle ce se întâmplase cu el, de ce nu-și ținuse promisiunea… Banii pentru călătorie îi asigurase domnul deputat Marchand, în familia căruia lucraseră atât mama ei, cât și ea, având poziții privilegiate în casa acestuia.

Personajul principal masculin al cărții, Jack Brennan, este o cunoștință de-a noastră din volumul anterior, fiind călăuză pentru convoaiele de caravane ce străbăteau vestul sălbatic, însoțindu-i pe temerarii coloniști în drumul lor. Vă spuneam de atunci că este un personaj care mi-a atras atenția și despre care vom mai auzi. Jack are un trecut dureros pe care trebuie să îl înfrunte și să-și continue viața și, după mai bine de zece ani de condus caravane, consideră că a venit timpul să se retragă din această viață mereu pe drumuri și să se stabiliească undeva. Iar frumosul ținut Willow Spring, traversat de râul Fountain Creek, i-a rămas în minte de când venise să aducă o scrisoare, rugat de Jonathan McCuthens, dacă vă aduceți aminte din volumul precedent. Jonathan îi spusese despre Willow Creek că ”în orășelul acela n-am găsit ceea ce căutam, dar am descoperit ceea ce îmi lipsise toată viața.” Iar Jack, având nevoie de un nou început, spera să îl găsească în orășelul de la de la poalele masivului Pikes Peak. Ei bine, îl reîntâlnim pe Jack Brennan care nu mai este călăuză, ci plănuiește să fie căruțaș și să transporte marfă în așezările miniere de lângă Willow Springs.

Împrejurările în care s-au întâlnit cei doi – Véronique și Jack – sunt destul de amuzante, căci, printr-o conjunctură ciudată, Veronique a ajuns să fie, nici mai mult, nici mai puțin decât proprietara căruței lui Jack, căruță construită special pentru acesta, după planurile lui, pentru a putea căra mărfurile pe drumurile anevoioase din munți. Cum s-a întâmplat asta, rămâne să aflați! Însă tânăra e ”mărinimoasă” și îi permitea s-o folosească, cu o condiție: s-o lase să-l însoțească în călătoriile lui, pentru a-și putea desfășura cercetările cu privire la tatăl ei, care se pare că renunțase la comerțul cu blănuri și devenise miner. Jack, conștient de pericolele ce puteau pândi o tânără domnișoară în acele cătune pline de bărbați destul de dubioși, o refuză inițial, însă Veronique putea fi extrem de convingătoare când își punea ceva în minte, deși se va dovedi că el avusese dreptate în ceea ce privește pericolele reale, după cum vom vedea…

Acțiunea cărții urmărește călătoriile în cătunurile din munți făcute de cei doi, peripețiile prin care trec, situațiile de-a dreptul dramatice în care se trezesc de câteva ori, dar, mai ales, interacțiunea lor, dialogurile spumoase și pline de umor – Veronique nu stăpânea foarte bine limba engleză și de aici o sumedenie de faze haioase. Să nu mai spunem că impulsiva, îndrăzneața, încăpățânata, dar fermecătoarea franțuzoaică, cu pretențiile ei exagerate, cu ținutele ei extravagante și complet nepotrivite pentru drum și cu vorbăria ei neîntreruptă îi vor pune nervii la grea încercare destoinicului și sobrului Jack. O pereche nepotrivită la prima vedere, cei doi se simt din ce în ce mai atrași unul de celălalt, iar inima va avea câștig de cauză. Dar până atunci vor avea cale lungă de străbătut! Vă invit să-i însoțiți în drumul lor pentru a afla ce întâmplări îi așteaptă pe parcurs, cum va evolua relația lor și, bineînțeles, dacă Véronique își va găsi tatăl sau va afla ce se întâmplase cu acesta. Vă mai spun doar că va descoperi mai mult decât se așteptase ea sau decât și-ar fi dorit chiar, căci totul în viață vine cu un preț la care uneori nu te aștepți, dar pe care trebuie să îl accepți.

Dragoste regăsită – o minunată încheiere de serie, o poveste captivantă și încântătoare despre iubire, iertare, acceptare, înțelegere, speranță și un nou început!

Cartea Dragoste regăsită de Tamera Alexander poate fi comandată de pe libris.ro

Recenzii și prezentări cărți Tamera Alexander