Dragostea învinge obstacole de Linda Howard, Editura Miron – recenzie

(The Woman Left Behind – 2018)

Linda Howard

Editura Miron

An apariție: 2022

Nr. pagini: 258

Traducerea: Cornelia Cernetchi

Linda Howard s-a născut în Alabama, Statele Unite ale Amercii, în august 1950 și este una dintre cele mai bine vândute scriitoare de romane de dragoste și suspans. A început să scrie încă de la vârstă de 9 ani, fiind o mare admiratoare a scriitoarei Margaret Mitchell. A scris timp de aproape 20 de ani, dar fără să publice. Abia în anul 1982 editura Silhouette Books i-a publicat prima carte. Au urmat mai mult de 25 de titluri în peste 10 milioane exemplare în întreagă lume, titluri ce i-au adus numeroase premii: B. Dalton Bestseller Award, Reviewers Choise Award. Linda Howard a împletit nuvele romantice cu cele de acțiune și suspans, satisfăcând multe gusturi în materie de lectură. Dintre ultimele apariții fac parte: „Death Angel” – 2008, „Burn” în 2009 ori „Ice” – 2009. Singură ecranizare a acestei scriitoare este „Loving Evangeline”, a două carte din seria „Duncan and Evangeline”, apărută în anul 1994. În prezent, scriitoarea locuiește în Alabama, împreună cu soțul sau.

Linda Howard a ridicat stilul romantic suspans la nivel de artă. Cărțile sale din acest gen s-au instalat imediat pe pozițiile fruntașe ale clasamentului întocmit de Goodreads “Best Romantic Suspense”, în care în primele 10 poziții se află patru cărți ale Lindei Howard: pe prima poziție Jocul Morții, pe poziția a doua După o noapte, pe poziția a șasea Bărbatul visat, iar pe poziția a noua La vânătoare de bărbați.

Linda Howard scrie niște povești de dragoste superbe. Personajele ei sunt atat de complexe… Nu dezamăgesc niciodată…“ –  Publishers Week

O autoare cu un talent de-a dreptul incredibil… Linda Howard ne trezește parcă la viață… știe precis ce anume își doresc cititorii și îndrăznește să fie mai altfel.“  – Affair de Coeur

1. Bărbații frumoși aduc necazuri – Editura Miron – Troublemaker – 2016 – recenzie
  2. Dragostea învinge obstacole – Editura Miron – The Woman Left Behind – 2018

Un roman de acţiune, cu ritm alert, o poveste romantică în stilul inconfundabil al Lindei Howard.

Jina Modell lucrează în departamentul Comunicații al unei organizațîi paramilitare și îi place foarte mult ce face. Îi convine remunerația, cum îi convine și detașarea pe care o impune meseria, iar în Washington DC este foarte apreciată. Cel mai mult îi place să le "tragă șuturi în fund" teroriștilor, fără să fie nevoită să iasă din camera de control cu climatizare electronizată. Când Jina va dovedi că are aptitudini pentru acțiune și orientare în spațiu, ea va fi detașată să lucreze ca operator dronă, pe teren, alături de o echipă de Operațiuni Secrete: o unitate paramilitară de elită. Singura ei problemă era că nu are calități atletice deosebite. Întrucât nu avea pregătirea fizică pentru muncă de teren, a trebuit să învețe să alerge și să înoate pe distanțe mari, să sară din avion cu parașuta, să tragă cu arma... sau să rămînă fără loc de muncă.

Coordonatorul echipei este Levi, cu nume de cod Asul. El nu are prea multă încredere în Jina, pe care a poreclit-o Iubita, imediat ce i-a auzit vocea ușor răgușită și sexi, dar o urmărește cum face față instruirii riguroase. Ultimul lucru de care avea el nevoie acum era tocilară asta, care îi va ține pe loc, împiedicîndu-l să deruleze o operațiune periculoasă. Totuși, în următoarele luni este foarte surprins cînd vede cum Iubita înflorește în noul mediu de activitate și dă dovadă de atâta curaj, încât cîștigă admirația tuturor colegilor ei duri, rodați în bătălii. Și mai surprinzător este faptul că liderul echipei, de altfel bărbat foarte disciplinat, nu se gândește la altceva decît la cum sărute gura păcătoasă... întrucît între cei doi există o chimie efervescență.

În tot acest timp o influentă membră a Congresului depune eforturi susținute ca să distrugă echipele de Operațiuni, astfel că se pregătește o capcană și echipa lui Levi este surprinsă într-o ambuscadă în Siria. În timp ce toți membrii activi sunt trimiși în misiune, Jina rămîne la bază, ca să controleze drona de supraveghere, iar pe nepregătite, baza este atacată cu explozive. Camarazii ei de luptă o cred moartă pe Jina, însă ea scapă în deșert, unde va supraviețui în condiții foarte severe și va încerca să nu fie descoperită de dușmani, reușind chiar să ajungă din urmă echipa, înainte ca aceasta să fie scoasă din țară.

Niciodată Levi nu a lăsat în urmă să un soldat, cu atât mai puțin pe această femeie curajoasă, de care s-a îndrăgostit. El o va aduce înapoi pe femeia lăsată în urmă, vie sau moartă.

Linda Howard este una din autoarele mele preferate din genul romantic suspans, astfel că, atunci când am descoperit cartea Dragostea învinge obstacole pe stoc pe libris.ro, nu am putut rezista ispitei, mai ales că îmi plăcuse mult prima carte din serie – Bărbații frumoși aduc necazuri.

Linda Howard are inconfundabilul talent de a creiona povești romantice fermecătoare, cu personaje puternice și memorabile, pe fundalul unor situații tensionate și aventuri pe muchie de cuțit.

Jina Modell este pasionată de meseria pe care o practică în departamentul Comunicații al unei organizații paramilitare și nu avea nicio intenție să-și schimbe activitatea. Astfel, când Axel MacNamara, șeful cel mare al organizației paramilitare, a decis ca mai mulți funcționari să fie detașați pe lângă o echipă de Operațiuni Secrete, prima reacție a Jinei a fost de revoltă.

Când însă a priceput că avea doar două alternative, fie să accepte, fie să-și dea demisia, Jina a strâns din dinți și a decis să meargă pe teren, deși nu avea deloc condiție fizică. Șocul a fost cu atât mai mare când a văzut componența echipei în care fusese repartizată: șapte vlăjgani, plini de mușchi, dintre care ieșea în evidență șeful lor, Levi Butcher, poreclit Asul, un munte de om, de o forță incredibilă, totodată morocănos și taciturn.

De altfel, fiecare membru al echipei avea o poreclă, din motive bine întemeiate. Misiunile lor fiind deosebit de periculoase, era riscant să-și folosească propriile nume atunci când comunicau, putând fi deconspirați.

Levi a ”cadorisit-o” repede și pe Jina cu o poreclă – ”Iubita”, în ciuda dorinței ei de a i se da una mai respectabilă, cum ar fi ”Grenadă”.

Pentru Jina a urmat o perioadă de pregătire fizică aproape inumană, Levi nemenajând-o absolut deloc. Jina a trebuit să învețe să alerge și să înoate pe distanțe mari, să tragă cu arma și să sară din avion cu parașuta, în ciuda aversiunii ei față de înălțimi.

Umorul savuros al autoarei condimentează din plin și această carte. M-au amuzat multe replici dintre cei doi protagoniști.

Încetul cu încetul, Jina a câștigat respectul coechipierilor, însă nu doar atât. Atracția dintre ea și Levi era aproape palpabilă, însă amândoi luptau din răsputeri împotriva ei, ținând cont de consecințele catastrofale pe care o relație romantică dintre ei le-ar fi putut genera. Înzestrat cu o disciplină de fier, Levi nu-și permitea să fie distras nicio secundă în timpul misiunilor sale, fiind conștient că soarta întregii echipe depindea de deciziile sale.

Roadele instruirii spartane a Ginei se vor vedea atunci când echipa este atrasă într-o capcană într-o misiune în afara țării. În plin deșert, Jina este lăsată în urmă, pierzându-și și mijlocul de comunicare cu echipa. Într-o cursă contracronometru, în condiții de epuizare fizică extremă, Jina este obligată să se descurce singură sau să-și piardă viața departe de toți cei dragi.

Experiența a fost una cumplită, Jina rămânând marcată că ”a fost lăsată în urmă”, chiar dacă a realizat că Levi nu avea altă opțiune.

Pericolele erau departe de a se fi terminat. Fosta membră coruptă a Congresului, ce fusese deconspirată în ”Bărbații frumoși aduc necazuri” urzea în continuare planuri de răzbunare, iar Jina va fi pusă într-o situație imposibilă, miza fiind însăși viața bărbatului de care era îndrăgostită.

Cumva, atât Jina, cât și Levi au ajuns să se salveze prin propriile lor abilități…

Finalul este cald, romantic și amuzant, detensionând atmosfera încordată de până atunci.

Recomand cu drag cartea iubitorilor genului romantic-suspans!